Ježíš a marketing

23. února 2004, 00:00 - (aa)
23. února 2004, 00:00

Billboardovou a mediální kampaň by světoznámému americkému filmu Ježíš mohly závidět mnohé supermarkety. Zatímco ony lákají zákazníky na nejrůznější slevy, křesťanská společnost Nový život přišla s dobrovolným vstupným (což může být inula a také často je).

**GLOSY

Před a po promítání filmu musí ovšem divák absolvovat přesvědčovací akci na úrovni firmy Herbalife. N apříklad z plátna hovořící dívka, které prý Ježíš zabránil v lásce k pervitinu, je stejně málo přesvědčivá jako reklamní výkřiky typu „díky tomuto přípravku jsem zhubla o deset kilo!“ Diváci jsou vyzváni k vyplnění dotazníku. Za pár dnů je čeká telefonát představitelky Nového života s dotazem, zda by jim nemohla osobně doručit kazetu o životě Ježíše. Občan může samozřejmě odmítnout. Jeho dopisní schránku však budou od té chvíle zahlcovat kromě reklamních letáků i veškeré propagační materiály Nového života. N a manipulační praktiky v byznysu si lze zvyknout. Ve spojení s křesťanstvím však působí odpudivě.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče