Ještě je šance

19. prosince 2005, 00:00 - BARBORA MACHKOVÁ
19. prosince 2005, 00:00

VÁNOČNÍ DÁRKY NA POSLEDNÍ CHVÍLI Došly vám těsně před Vánocemi dárky s firemním logem? Lze je ještě doobjednat? Profit zjišťoval, jak se dá taková situace vyřešit. Do svátků zbývá necelý týden a vaši firmu ještě čeká vánoční setkání. Ale právě jste zjistili, že pro pozvané nemáte dostatek dárků s firemním logem.

VÁNOČNÍ DÁRKY NA POSLEDNÍ CHVÍLI Došly vám těsně před Vánocemi dárky s firemním logem? Lze je ještě doobjednat? Profit zjišťoval, jak se dá taková situace vyřešit.

Do svátků zbývá necelý týden a vaši firmu ještě čeká vánoční setkání. Ale právě jste zjistili, že pro pozvané nemáte dostatek dárků s firemním logem. Nebo jste na prezenty zkrátka zapomněli a chcete svým klientům či kolegům věnovat alespoň maličkost. Co teď?

Nejprve si promyslete, koho a čím hodláte obdarovat. Obecně mají všechny firemní dárky několik společných jmenovatelů. Nejprve musí být vkusné. A nezáleží na tom, zda jde o diář, batoh, fotbalový míč nebo flash disk. Počet prodaných propagačních předmětů roste jen mírně, zvyšuje se pouze objem vynaložených peněz.

„Firmy si uvědomily, že se vyplatí investovat do kvality. Před několika lety ani nezavadily o předmět za dva tisíce, dnes je to poměrně běžná suma,“ říká Jana Siničáková, obchodní ředitelka firmy Dg Tip, která se zabývá dovozem, prodejem i potiskem dárkových předmětů. Dále by na vašem dárku nemělo chybět jméno a logo společnosti. Jen buďte opatrní, abyste množství informací nepřehnali. Kdo by nosil tričko s kompletní adresou firmy včetně e-mailových a telefonických kontaktů?

MÁM NA TO?

Větší firmy mívají po celý rok v zásobě dárkové předměty jako tužky, zapalovače, klíčenky. Takové drobnosti často leží na recepci, a tak se snadno šíří, což dává jménu firmy proniknout do povědomí. Vyvarujte se ale takové předměty za pár korun věnovat jako vánoční dárek, mohlo by to obdarovaného urazit. Zatímco novoroční přání se posílají na adresu firmy, dárek věnujete určité osobě, proto je dobré dbát na praktické využití.

Ve velké partnerské firmě obdarujte různými dárky nejen ředitele a managery, ale i podřízené pracovníky. Uvidíte, že spolupráce bude příští rok ještě hladší a přátelštější. Jestli si nemůžete dovolit několik darů jednomu klientovi, pošlete láhev dobrého vína.

Dárkový boom pro velké i malé podniky nastává na konci roku před Vánoci. Jak se s náporem opozdilců vypořádávají reklamní agentury a mají ještě teď volné kapacity?

POZDĚ BYCHA HONIT

„Lze ještě na začátku týdne objednat dárky s logem firmy tak, abychom je měli v pátek ráno na stole?“, zněla naše otázka. Naše volání byla často marná. Tento test vznikal minulou středu a už tehdy jsme nejčastěji slyšeli: „Uzávěrky máme dávno za sebou, dnes už neuděláme nic.“

Zbytečné byly i nabídky příplatku. „Do Vánoc jsme plní a po Novém roce si bereme dovolenou. Letos toho bylo moc,“ sdělil zástupce brněnské agentury gRatis. Firma Tereza Tempo Line nám po chvíli naléhání doporučila novoročenky nebo CD s hudbou. „Ceník je na internetu a pošlete si objednávku co nejdříve,“ radila slečna v telefonu.

Jen ve dvou případech jsme byli úspěšnější. Společnost Dg Tip ale podmínila výrobu předchozí spoluprací. „Potřebujeme mít vaše podklady už teď v počítači. Pro stálé registrované klienty, jejichž přání známe, dovedeme ještě něco vymyslet, jinak ale už nebude čas,“ řekla Jana Siničáková.

Jeden telefonát byl kladný v celé šíři sortimentu vyjma textilií. Šlo o brněnský Czechimage. Jeho zástupce Jiří Belajev uvedl, že záleží na konkrétní domluvě zákazníka s jejich obchodníkem, ale že jsou na podobné opozdilce zvyklí. Všem ale radí, aby na dárky mysleli už v září. „Sice ještě nemáme stop stav, ale vyrábíme celý rok, tak je škoda, že je to před svátky tak hektické,“ dodal Belajev.

SICE BEZ LOGA, ALE BEZ STRESU

Výsledky testu ukázaly, že se nevyplatí ztrácet čas sháněním firemních dárků na poslední chvíli. Agentury a tiskárny mají plno. Šest dní před Štědrým dnem vám nabídnou jen zbytkové zboží. Pozor, abyste se takovým dárkem v očích svého okolí neshodili. Pokud chcete na vánočním setkání své hosty něčím obdarovat, vezměte raději péefko s vaším logem, přidejte jakoukoli maličkost (klidně bez firemního potisku) a raději se těšte na svátky. A jestli se se svými partnery potkáte až po Novém roce, tak jim firemní prezent můžete předat bez předvánočního spěchu -agenturám nedělá problém předměty vyrobit přes svátky a dodat na začátku roku 2006.

VÝSLEDEK TESTU

Firmamístotyp dárku, který vyrobí do Vánoc
 Czechimage Brno  celý sortiment
 Dg Tip Brno celý sortiment jen pro registrované klienty
 gRatis Brno žádný
 Tereza Tempo Line Praha novoročenka nebo hudební CD

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče