Ještě bezpečnější "japonec"

25. července 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
25. července 2005, 00:00

MAZDA6 V červenci přišla na český trh nová Mazda6, která chce navázat na úspěch první generace tohoto modelu. Ten se na evropském trhu objevil v roce 2002. Zatímco v roce 2001 činil celkový počet nově registrovaných vozů značky Mazda v Evropě 163 tisíc, do konce roku 2004 se prodej vyšplhal na více než 265 tisíc kusů.

 foto: Mazda

MAZDA6

V červenci přišla na český trh nová Mazda6, která chce navázat na úspěch první generace tohoto modelu. Ten se na evropském trhu objevil v roce 2002. Zatímco v roce 2001 činil celkový počet nově registrovaných vozů značky Mazda v Evropě 163 tisíc, do konce roku 2004 se prodej vyšplhal na více než 265 tisíc kusů. K těmto výsledkům přispěla nemalou měrou právě Mazda6. Jen v roce 2003 se tohoto modelu v Evropě zaregistrovalo téměř 100 tisíc kusů, což představovalo 43 procent celkového objemu prodeje značky Mazda. Svou pozici si Mazda6 udržela i v roce 2004. PŘITAHUJE NEJEN DESIGN Průzkum provedený na pěti největších evropských trzích ukázal, že prvořadým důvodem zakoupení Mazdy6 je její vnější design. Z tohoto důvodu se tedy změny exteriéru omezily pouze na sotva znatelné úpravy. Na první pohled je zřejmé například přepracování předního nárazníku, který má nyní souvislý tmavý pás ve spodní části. Oč menší jsou úpravy exteriéru, o to více se změnil interiér vozu. Nové materiály povrchů a měkčí čalounění loketních opěrek dveří přinášejí v kombinaci s novým provedením středového panelu přístrojové desce dojem vyšší kvality. Tradiční přednosti modelu Mazda6 designéři zachovali. Patří k nim zejména důmyslný systém sklápění dělených zadních sedadel Karakuri (Mazda6 hatchback a wagon). V NABÍDCE ČTYŘI MOTORY

Nová Mazda6 je k dispozici se třemi zážehovými a jedním vznětovým motorem o dvou výkonech. Všechny nabízejí při shodné nebo nižší kombinované spotřebě paliva stejný nebo dokonce vyšší výkon a lepší točivý moment než jejich předchůdci.

Základní pohonnou jednotkou je benzinový motor o objemu 1,8 litru s nově elektronicky ovládanou škrticí klapkou. Maximální výkon 88 kW zůstal nezměněn. Tento motor je jako jediný kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou. DŮRAZ NA BEZPEČNOST Inovovaná Mazda6 je ještě bezpečnější než její první generace. Nové výztuhy a použitý izolační materiál nejen zvýšily bezpečnost, ale též výrazně napomohly ke snížení úrovně vnitřního hluku.

Zdokonalení se dočkal i brzdový systém, který spoléhá na kombinaci protiblokovacího systému s elektronickým systémem rozdělování brzdné síly (EBD). Součástí standardní výbavy je i systém řízení jízdní stability (DSC), systém elektronické regulace přenosu tažné síly (TCS) a elektronický brzdový asistent.

AIRBAGY

Ke standardní výbavě Mazdy6 patří přední a boční airbagy. Dále též okenní airbagy, které skýtají ochranu v případě bočního nárazu.

TECHNICKÉ ÚDAJE

 Objem motoru 1798 ccm
 Maximální výkon 88 kW
 Největší rychlost  197 km/hod.
 Průměrná spotřeba  7,7 l/100 km
 Cena  619 900 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče