Jednotka bezpečnosti a plynulosti - jeden Avensis

26. května 2003, 00:00 - Karel Nový, auta@profit.cz
26. května 2003, 00:00

Pěkné nové Toyotě se stabilní jízdou prospěje spíš silnější motorVůz s masivnějšími bočními liniemi je nástupcem v posledních letech už trochu šedivého Avensisu. Toyota získala ale pro uvedení svého faceliftu skvělý diplom bezpečnosti: pět hvězdiček v testech NCAP - je nejbezpečnější ve své třídě.

Pěkné nové Toyotě se stabilní jízdou prospěje spíš silnější motor

Vůz s masivnějšími bočními liniemi je nástupcem v posledních letech už trochu šedivého Avensisu. Toyota získala ale pro uvedení svého faceliftu skvělý diplom bezpečnosti: pět hvězdiček v testech NCAP - je nejbezpečnější ve své třídě.

Hodně masivní kulatá příď a slabounký boční prolis na karoserii, to jsou markanty, které určují konzervativní osobitost nové Toyoty. Tu ostatně dokreslují i téměř čtvercové přední světlomety. Uvnitř jsou na předních místech připravena hluboká sedadla a pro řidiče i jednoduše uspořádaná přístrojová deska, na níž je vedle tachometru a otáčkoměru jen palivoznak a teplota. Zbytek informací se objevuje v průsvitu desky. Neesteticky působí display počítače, který se navíc ovládá složitě řadou tlačítek. Jízdní vlastnosti A vensisu jsou určeny citlivým odpružením a pocity při řízení ovládá odhlučnění. V obou nová Toyota totiž nepopiratelně vyniká a propůjčuje jí to pozoruhodnou schopnost „smetanové“ jízdy. V ýborně tlumí i nerovnosti a průnik hluku chodu motoru je do kokpitu jen minimální. Dost to ubírá na požitku z jízdy sportovním povahám, zvlášť s motorem 2.0. Ten zajistí vozu živý pohyb, ale nedopřeje adrenalin z tvrdé akcelerace. Samostatnou kapitolou je bezpečnost, kterou Toyota hnala až na pokraj rozvoje technologií. Jako první přinesla do třídy i kolenové airbagy. Pět hvězdiček v crash-testech a vítězství v disciplíně bezpečnost ve své třídě nepotřebují komentáře.

Jak na DPH

Pro odpočet daně DPH u Toyoty Avensis vyvinula automobilka standardní kovovou přepážku pro model kombi. Ve srovnání s jinými značkami je o poznání dražší, přijde zhruba na 25 tisíc korun včetně montáže. Lehká kovová konstrukce je posunovatelná po dvou kolejničkách na podlaze a u stropu drží na dvou šroubech. Podle slov mechanika autorizovaného prodejce není demontáž žádným hlavolamem ani pro laika.

Bezpečí u mě rozhodlo

říká Marek Tauser, majitel pekárny

* Kolik kilometrů ročně najezdíte?

Přes čtyřicet tisíc kilometrů. A když míjím na dálnici ty černé stopy po brzdění, které končí v příkopu, tak se mi sevře žaludek. Divte se mi potom, že jsem se snažil koupit si to nejbezpečnější auto, na které mám.

* Toyota Avensis vás tedy oslovila bezpečím?

Přesvědčily mě testy. Vím, že jakmile má auto pět hvězdiček z NCAP testu, mám v něm maximální šanci přežít. A já opravdu jezdím hodně.

Na co to auto je?

Toyota Avensis je ve své faceliftované podobě skvělým služebním vozem pro vyšší management. Jednak dostatečně vyniká konzervativní masivní linií, takže poslouží reprezentaci, a pak na dlouhých únavných cestách je příjemným společníkem vědomí úrovně pasivní bezpečnosti. Ve variantě kombi navíc poslouží drobnějšímu podnikateli i jeho rodině zároveň.

Technické parametry a cena

Toyota Avensis 2.0I

Obsah motoru 1998 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 108 kW

Točivý moment 196 Nm

Maximální rychlost 210 km/h

Zrychlení z 0 na 100 9,1 s

Převodovka 5-manuální

Spotřeba ve městě 10,6 l/100 km

Spotřeba na dálnici 6,6 l/100 km

Spotřeba průměrná 8,1 l/100 km

Provozní hmotnost 1405 kg

Délka 4630 mm

Šířka 1760 mm

Výška 1480 mm

Zavazadlový prostor 520 l

Objem nádrže 60 l

Cena Kč 814 900

Hodnocení

Zvláštní pozornost zaslouží: pasivní bezpečnost zajištěná i kolenním airbagem

+ KLADY

- Pasivní bezpečnost

- Odpružení

- Odhlučnění

- Technická životnost

- Bezprahový zavazadlový prostor

- ZÁPORY

- Vyšší pořizovací cena

- Horší výhled vzad

- Slabší topení u podlahy

- Složitý palubní computer

- Pronikavý signál nezapnutých pásů

FOTO: TOYOTA (4x)

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Zdraží v roce 2018 energie? A je dobré si cenu elektřiny nebo plynu fixovat?
Odstupné při odchodu z práce? 9 věcí, na které se každý ptá
Senátní výbor podpořil větší práva vlastníků bytů vůči neplatičům
Jak dlouho pracují Evropané na stát?
Auta
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá,…
Galerie na středu: Nejlevnější rychlá kombi s výkonem od 200 koní na českém trhu
Honda Civic dostane naftový motor 1.6 i-DTEC. Koupíte ho ale až na jaře 2018
Řidičské průkazy: Skupiny, podskupiny, druhy vozidel a minimální věk pro udělení
BMW zveřejnilo první fotku nové Z4. Oficiálně se představí zítra
Technologie
Samsung za týden uvede Gear Fit 2 Pro, svůj nejlepší sportovní náramek
Tři virtuálové si chtěli nadále účtovat roamingové poplatky v EU
Razer Atheris je bezdrátová myš s údajně nejdelší výdrží na světě
Co čeká Radeony: GPU Navi má prý zvláštní jednotky pro AI, vynořil se další čip Vega
Google spustil nový webový chat. Nic neumí a bez mobilu stejně nefunguje
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít