Jednotka bezpečnosti a plynulosti - jeden Avensis

26. května 2003, 00:00 - Karel Nový, auta@profit.cz
26. května 2003, 00:00

Pěkné nové Toyotě se stabilní jízdou prospěje spíš silnější motorVůz s masivnějšími bočními liniemi je nástupcem v posledních letech už trochu šedivého Avensisu. Toyota získala ale pro uvedení svého faceliftu skvělý diplom bezpečnosti: pět hvězdiček v testech NCAP - je nejbezpečnější ve své třídě.

Pěkné nové Toyotě se stabilní jízdou prospěje spíš silnější motor

Vůz s masivnějšími bočními liniemi je nástupcem v posledních letech už trochu šedivého Avensisu. Toyota získala ale pro uvedení svého faceliftu skvělý diplom bezpečnosti: pět hvězdiček v testech NCAP - je nejbezpečnější ve své třídě.

Hodně masivní kulatá příď a slabounký boční prolis na karoserii, to jsou markanty, které určují konzervativní osobitost nové Toyoty. Tu ostatně dokreslují i téměř čtvercové přední světlomety. Uvnitř jsou na předních místech připravena hluboká sedadla a pro řidiče i jednoduše uspořádaná přístrojová deska, na níž je vedle tachometru a otáčkoměru jen palivoznak a teplota. Zbytek informací se objevuje v průsvitu desky. Neesteticky působí display počítače, který se navíc ovládá složitě řadou tlačítek. Jízdní vlastnosti A vensisu jsou určeny citlivým odpružením a pocity při řízení ovládá odhlučnění. V obou nová Toyota totiž nepopiratelně vyniká a propůjčuje jí to pozoruhodnou schopnost „smetanové“ jízdy. V ýborně tlumí i nerovnosti a průnik hluku chodu motoru je do kokpitu jen minimální. Dost to ubírá na požitku z jízdy sportovním povahám, zvlášť s motorem 2.0. Ten zajistí vozu živý pohyb, ale nedopřeje adrenalin z tvrdé akcelerace. Samostatnou kapitolou je bezpečnost, kterou Toyota hnala až na pokraj rozvoje technologií. Jako první přinesla do třídy i kolenové airbagy. Pět hvězdiček v crash-testech a vítězství v disciplíně bezpečnost ve své třídě nepotřebují komentáře.

Jak na DPH

Pro odpočet daně DPH u Toyoty Avensis vyvinula automobilka standardní kovovou přepážku pro model kombi. Ve srovnání s jinými značkami je o poznání dražší, přijde zhruba na 25 tisíc korun včetně montáže. Lehká kovová konstrukce je posunovatelná po dvou kolejničkách na podlaze a u stropu drží na dvou šroubech. Podle slov mechanika autorizovaného prodejce není demontáž žádným hlavolamem ani pro laika.

Bezpečí u mě rozhodlo

říká Marek Tauser, majitel pekárny

* Kolik kilometrů ročně najezdíte?

Přes čtyřicet tisíc kilometrů. A když míjím na dálnici ty černé stopy po brzdění, které končí v příkopu, tak se mi sevře žaludek. Divte se mi potom, že jsem se snažil koupit si to nejbezpečnější auto, na které mám.

* Toyota Avensis vás tedy oslovila bezpečím?

Přesvědčily mě testy. Vím, že jakmile má auto pět hvězdiček z NCAP testu, mám v něm maximální šanci přežít. A já opravdu jezdím hodně.

Na co to auto je?

Toyota Avensis je ve své faceliftované podobě skvělým služebním vozem pro vyšší management. Jednak dostatečně vyniká konzervativní masivní linií, takže poslouží reprezentaci, a pak na dlouhých únavných cestách je příjemným společníkem vědomí úrovně pasivní bezpečnosti. Ve variantě kombi navíc poslouží drobnějšímu podnikateli i jeho rodině zároveň.

Technické parametry a cena

Toyota Avensis 2.0I

Obsah motoru 1998 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 108 kW

Točivý moment 196 Nm

Maximální rychlost 210 km/h

Zrychlení z 0 na 100 9,1 s

Převodovka 5-manuální

Spotřeba ve městě 10,6 l/100 km

Spotřeba na dálnici 6,6 l/100 km

Spotřeba průměrná 8,1 l/100 km

Provozní hmotnost 1405 kg

Délka 4630 mm

Šířka 1760 mm

Výška 1480 mm

Zavazadlový prostor 520 l

Objem nádrže 60 l

Cena Kč 814 900

Hodnocení

Zvláštní pozornost zaslouží: pasivní bezpečnost zajištěná i kolenním airbagem

+ KLADY

- Pasivní bezpečnost

- Odpružení

- Odhlučnění

- Technická životnost

- Bezprahový zavazadlový prostor

- ZÁPORY

- Vyšší pořizovací cena

- Horší výhled vzad

- Slabší topení u podlahy

- Složitý palubní computer

- Pronikavý signál nezapnutých pásů

FOTO: TOYOTA (4x)

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče