Jednotka bezpečnosti a plynulosti - jeden Avensis

26. května 2003, 00:00 - Karel Nový, auta@profit.cz
26. května 2003, 00:00

Pěkné nové Toyotě se stabilní jízdou prospěje spíš silnější motorVůz s masivnějšími bočními liniemi je nástupcem v posledních letech už trochu šedivého Avensisu. Toyota získala ale pro uvedení svého faceliftu skvělý diplom bezpečnosti: pět hvězdiček v testech NCAP - je nejbezpečnější ve své třídě.

Pěkné nové Toyotě se stabilní jízdou prospěje spíš silnější motor

Vůz s masivnějšími bočními liniemi je nástupcem v posledních letech už trochu šedivého Avensisu. Toyota získala ale pro uvedení svého faceliftu skvělý diplom bezpečnosti: pět hvězdiček v testech NCAP - je nejbezpečnější ve své třídě.

Hodně masivní kulatá příď a slabounký boční prolis na karoserii, to jsou markanty, které určují konzervativní osobitost nové Toyoty. Tu ostatně dokreslují i téměř čtvercové přední světlomety. Uvnitř jsou na předních místech připravena hluboká sedadla a pro řidiče i jednoduše uspořádaná přístrojová deska, na níž je vedle tachometru a otáčkoměru jen palivoznak a teplota. Zbytek informací se objevuje v průsvitu desky. Neesteticky působí display počítače, který se navíc ovládá složitě řadou tlačítek. Jízdní vlastnosti A vensisu jsou určeny citlivým odpružením a pocity při řízení ovládá odhlučnění. V obou nová Toyota totiž nepopiratelně vyniká a propůjčuje jí to pozoruhodnou schopnost „smetanové“ jízdy. V ýborně tlumí i nerovnosti a průnik hluku chodu motoru je do kokpitu jen minimální. Dost to ubírá na požitku z jízdy sportovním povahám, zvlášť s motorem 2.0. Ten zajistí vozu živý pohyb, ale nedopřeje adrenalin z tvrdé akcelerace. Samostatnou kapitolou je bezpečnost, kterou Toyota hnala až na pokraj rozvoje technologií. Jako první přinesla do třídy i kolenové airbagy. Pět hvězdiček v crash-testech a vítězství v disciplíně bezpečnost ve své třídě nepotřebují komentáře.

Jak na DPH

Pro odpočet daně DPH u Toyoty Avensis vyvinula automobilka standardní kovovou přepážku pro model kombi. Ve srovnání s jinými značkami je o poznání dražší, přijde zhruba na 25 tisíc korun včetně montáže. Lehká kovová konstrukce je posunovatelná po dvou kolejničkách na podlaze a u stropu drží na dvou šroubech. Podle slov mechanika autorizovaného prodejce není demontáž žádným hlavolamem ani pro laika.

Bezpečí u mě rozhodlo

říká Marek Tauser, majitel pekárny

* Kolik kilometrů ročně najezdíte?

Přes čtyřicet tisíc kilometrů. A když míjím na dálnici ty černé stopy po brzdění, které končí v příkopu, tak se mi sevře žaludek. Divte se mi potom, že jsem se snažil koupit si to nejbezpečnější auto, na které mám.

* Toyota Avensis vás tedy oslovila bezpečím?

Přesvědčily mě testy. Vím, že jakmile má auto pět hvězdiček z NCAP testu, mám v něm maximální šanci přežít. A já opravdu jezdím hodně.

Na co to auto je?

Toyota Avensis je ve své faceliftované podobě skvělým služebním vozem pro vyšší management. Jednak dostatečně vyniká konzervativní masivní linií, takže poslouží reprezentaci, a pak na dlouhých únavných cestách je příjemným společníkem vědomí úrovně pasivní bezpečnosti. Ve variantě kombi navíc poslouží drobnějšímu podnikateli i jeho rodině zároveň.

Technické parametry a cena

Toyota Avensis 2.0I

Obsah motoru 1998 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 108 kW

Točivý moment 196 Nm

Maximální rychlost 210 km/h

Zrychlení z 0 na 100 9,1 s

Převodovka 5-manuální

Spotřeba ve městě 10,6 l/100 km

Spotřeba na dálnici 6,6 l/100 km

Spotřeba průměrná 8,1 l/100 km

Provozní hmotnost 1405 kg

Délka 4630 mm

Šířka 1760 mm

Výška 1480 mm

Zavazadlový prostor 520 l

Objem nádrže 60 l

Cena Kč 814 900

Hodnocení

Zvláštní pozornost zaslouží: pasivní bezpečnost zajištěná i kolenním airbagem

+ KLADY

- Pasivní bezpečnost

- Odpružení

- Odhlučnění

- Technická životnost

- Bezprahový zavazadlový prostor

- ZÁPORY

- Vyšší pořizovací cena

- Horší výhled vzad

- Slabší topení u podlahy

- Složitý palubní computer

- Pronikavý signál nezapnutých pásů

FOTO: TOYOTA (4x)

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla…
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Galerie: Co všechno vás čeká v běžném provozu, když si pořídíte Ladu Niva?
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s novým tříválcem
Technologie
Xiaomi by mohlo nabídnout bezdrátové nabíjení. Zapojilo se do vývoje Qi
Shigeru Kumekawa: nová Bravia A1 je nabitá tou nejlepší technologií, říká prezident Sony Europe (rozhovor)
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít