Je libo likér nebo oplatku?

30. května 2005, 00:00 - ROBERT ŠIMEK
30. května 2005, 00:00

PROPAGACE LÁZNÍ Převážná většina českých lázní je privátních. Musí se proto starat o svou propagaci jako kterékoliv jiné firmy. Aby lázně získaly nové hosty, musejí myslet nejen na kvalitní léčbu, ale také na kvalitní propagaci. Ta se vyplatila například Konstantinovým lázním na Plzeňsku.

PROPAGACE LÁZNÍ

Převážná většina českých lázní je privátních. Musí se proto starat o svou propagaci jako kterékoliv jiné firmy.

Aby lázně získaly nové hosty, musejí myslet nejen na kvalitní léčbu, ale také na kvalitní propagaci. Ta se vyplatila například Konstantinovým lázním na Plzeňsku. „Zaznamenáváme zvýšený zájem lidí o léčebné pobyty nahrazující klasickou dovolenou, což je výsledek marketingu a dobré propagace,“ říká vedoucí obchodu Konstantinových lázní Petr Wenzl.

VLASTNÍ SUVENÝRY

Má-li být reklama úspěšná, je nutné použít různé, někdy i netradiční prostředky. „Vedle tiskových propagačních materiálů, webových stránek a spolupráce s městem nabízíme také vlastní suvenýry,“ uvádí zástupkyně obchodního oddělení Sanatoria Klimkovice Miriam Pešková. „Jsou to například naše vlastní oplatky či likéry,“ upřesňuje. Tyto metody přinášejí své výsledky: kapacitu lázní se v Klimkovicích daří naplňovat z devadesáti procent. „Abychom dosáhli ještě vyššího čísla, připravujeme také instalaci několika billboardů v centru města,“ prozrazuje Pešková. Priessnitzovy léčebné lázně Jeseník volí jinou strategii - propagují svou činnost především na veletrzích cestovního ruchu. „Naše materiály nabízíme hlavně na akcích v Česku, Německu, Rakousku a Polsku,“ vyjmenovává generální ředitel Priessnitzových lázní Jiří Staňa. „Nedávno jsme se úspěšně prezentovali také na Evropské konferenci o lázeňství, která proběhla v maďarském Szegedu,“ dodává. Podle něj lázním pomáhá také skutečnost, že v jejich názvu figuruje osoba známého moravského lékaře Vincence Priessnitze.

Širokou škálu propagace využívají i Alžbětiny Lázně v Karlových Varech. „Vydáváme brožurky, prospekty a letáčky, které rozšiřujeme prostřednictvím smluvních hotelových partnerů a některých pojišťoven,“ říká zástupkyně obchodního oddělení Alžbětiných Lázní Marie Čonková.

Vedení však nezapomíná ani na média. „Inzerujeme v tisku, regionálním rozhlase i televizi,“ pokračuje Čonková. „Naše PR-články otiskuje pravidelně karlovarský měsíčník, který pošta roznáší do všech schránek ve městě,“ dodává s tím, že Alžbětiny Lázně se také účastní téměř všech veletrhů cestovního ruchu a lázeňství.

POMÁHÁ AGENTURA

Podobně jsou na tom Léčebné lázně Jáchymov, jejichž hosty tvoří z poloviny zahraniční klientela. „Vydáváme materiály v několika jazykových mutacích,“ říká specialistka propagace a marketingu lázní Veronika Círová. „Ve spolupráci s PR agenturou se dále staráme o propagaci našich lázní v domácích i zahraničních médiích,“ vysvětluje.

Foto autor| foto: Profit - Luděk Vycpálek

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče