Je levná a tváří se jako Francouz

21. března 2005, 00:00 - ERICH HANDL
21. března 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - DACIA LOGAN Ambici rozpoutat cenové zemětřesení má nejnovější přírůstek z Rumunska - Dacia Logan. Je větší než Škoda Fabia a přitom levnější: vyjde na 200 tisíc korun. Logan nahradil slavnou Dacii 1300, která se v Rumunsku vyráběla neuvěřitelných 35 let.

VYZKOUŠELI JSME - DACIA LOGAN

Ambici rozpoutat cenové zemětřesení má nejnovější přírůstek z Rumunska - Dacia Logan. Je větší než Škoda Fabia a přitom levnější: vyjde na 200 tisíc korun.

Logan nahradil slavnou Dacii 1300, která se v Rumunsku vyráběla neuvěřitelných 35 let. Poslední kus vyjel z továrny loni v červenci a teď už ji opouštějí jen nové stroje. Jde o levná auta pro méně rozvinuté trhy, mají prý ale ambice prorazit i v západní Evropě. Logany vlastně nenabízí Dacia, ale francouzský Renault, který balkánskou továrnu vlastní. A to je také vedle ceny hlavním tahákem auta - lidé nebudou kupovat „Rumuna“, ale „Francouze“.

Dacia Logan v základní verzi stojí 199 900 korun, což je suma, za kterou lze u konkurence pořídit už jen miniauto. Jaké má přednosti? Stroj je o něco větší než Škoda Fabia, má délku 4250 a šířku 1735 milimetrů. Za povšimnutí stojí relativně dlouhý rozvor náprav (2630 milimetrů), který zaručuje poměrně dost místa pro nohy posádky. Dozadu se skutečně vejdou tři lidé vedle sebe. Největším tahákem je ale kufr. Má 510 litrů, tedy skoro stejně jako Škoda Octavia. Při našem testu se do něj pohodlně vešel složený kočárek a ještě několik menších tašek.

Kde se tedy projevily úspory na výrobních nákladech, když ne na velikosti? Interiér je velmi jednoduchý, plný laciných plastů. Privilegium airbagu má jen řidič, spolujezdci musí věřit bezpečnostním pásům. Zadní sedadla nejsou moc pohodlná, na delší jízdu se nehodí. A jejich opěradla nebyla v našem autě dělená - když chtěla posádka vézt delší náklad, musela s ním do kabiny. Špatně se nám zavíralo víko kufru - nejenže nemá žádné čalounění, ale ani držadlo, za které by je člověk přibouchl. Výsledkem byly špinavé ruce od zaprášeného vršku víka.

A co motor? Je to klasika od Renaultu, která nezklame, ale ani nenadchne. Má výkon 55 kilowattů, tedy stejně jako mívala Škoda Favorit. Se zrychlením třináct sekund nemůže řidič pomýšlet na levý pruh, většinou se honí napravo s kamiony. Spotřeba benzinu se vejde do sedmi litrů na sto kilometrů jízdy.

Dacii Logan lze doporučit zájemcům, kteří potřebují levný praktický vůz s velkým kufrem. Hodí se i na polní cesty. Má výšku 155 milimetrů a je tedy zhruba o dva centimetry výše, než je u podobných sedanů běžné. Extrémně dlouhé jsou i zdvihy odpružení, takže posádku nezaskočí výmoly. Není to pochopitelně auto pro ty, kteří od auta očekávají pohodlí a reprezentaci. Za posilovač řízení se musí připlácet. Mezi limuzíny na golfovém hřišti, byť není ošklivá, hranatá Dacia Logan prostě nemůže.

* CO NÁS ZKLAMALO

Při testu nás zaskočilo řazení. Je dost nepřesné - bez metody pokusů a omylů nelze poznat, kde je neutrál.

TABULKA

* TECHNICKÉ ÚDAJE

Typ vozu pětimístný sedan

Objem válců 1,4 litru

Max. výkon 55 kW

Max. rychlost 162 km/hod

Zrychlení 0-100 13 s.

Spotřeba 6,8 l/100 km

Cena 199 900 KČ

Foto popis| Na airbag se může spolehnout jen řidič.

Foto autor| foto: Renault ( 2x)

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan.…
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet ukazuje, jak budou vypadat superluxusní elektromobily
Test na pondělí: BMW M550i xDrive M Performance
Technologie
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
QLED netáhne tak, jak by Samsung chtěl. Špičkové TV proto zlevňuje až o 25 000 Kč
ABBYY FineReader 14: zaostřeno na PDF (vyzkoušeno)
Microsoft dosáhl milníku. Hlas rozpozná stejně dobře jako člověk
Netflix odmítl zaplatit další sezónu seriálu. Produkci Sense8 nabídl pornoweb
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít