Je image firmy na nic?

18. listopadu 2009, 10:33 - Jana Pike, <a href="http://www.lobby.cz">Lobby.cz</a>
18. listopadu 2009, 10:33

Pojem firemní image se ve firmách a jejich řízení začal objevovat relativně nedávno, ačkoliv řada společností si vnější i vnitřní vztahy intuitivně budovala. Zejména v dnešní době navíc nabývá na aktuálnosti.

Autor: Stockbyte

Kdo by na dnešních více než konkurenčních trzích nechtěl pozitivní hodnocení, které si o vás vytváří zákazníci, zaměstnanci, partneři i veřejnost.

Anglické slovo image (inspirované latinským imago) označuje obraz a v chápání firmy značí souhrn řady skutečností, které poskytují firmě osobitost, unikátnost a odlišnost a které zároveň pomáhají firmě získat přízeň zákazníka, který vybírá ze stovek podobných výrobků či služeb. Proto si chytré společnosti bedlivě hlídají, jak se projevují směrem k veřejnosti, jak řídí svůj firemní styl. Dříve se pod identitou společnosti skrývaly zejména vizuální prvky jako loga, firemní barvy, obrazové motivy, které pomáhaly firmu identifikovat, v moderní době si zákazníci spíše než blyštivého marketingového materiálu všímají stylu vystupování představitelů firmy a jejích zaměstnanců, témat, která veřejně nastoluje či k nimž se vyjadřuje, v neposlední řadě i jazykového stylu, jenž pro svou komunikaci volí.

Krizové řízení je v kurzu

Image firmy v letošním roce navíc nabídla nový rozměr. Recese, která se nás všech dotýká, ubrala finanční polštáře ve všech odvětvích, a peníze, dříve vyčleněné na budování značky, plynou do samotného přežití. Přesto společnosti, které účinně zvládly řešení krizové situace, zaznamenaly v následujícím roce růst akcií v průměru až o 7 %. Naproti tomu akcie společností, které krizové řízení nezvládly, zaznamenaly pokles cen akcií v průměru o 15 %. Pověst řady průmyslových odvětví je navíc stále více ohrožena klesající důvěrou veřejnosti. V žebříčku podnikatelských rizik se ohrožení dobré pověsti firmy přesunulo z 22. místa na 10. „Podnikatelská rizika se mění spolu s vnějšími podmínkami, proto je důležité, aby firmy zaujaly k rizikům, která jim hrozí, strategický přístup a dbaly na to, aby se jejich plány vyvíjely v souladu s aktuálním vývojem jejich prostředí. Podnikatelé by měli v souvislosti s dopady současné hospodářské situace hodnotit rizika nikoli jako oddělené, samostatné vlivy, ale jako vzájemně propojený celek. V nestálých dobách je taková sebekázeň potřebná víc než kdy jindy,“ říká Jan Fanta, partner oddělení podnikového poradenství a řízení rizik Ernst & Young v České republice.

Více na Lobby.cz.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Reálná spotřeba Bugatti Chiron? Není tak strašná, jak by se…
Rolls-Royce Phantom: Vlastní platforma, přes 130 kg zvukové izolace a komfort létajícího koberce
Kvíz na pátek: Poznáte auta podle fotografie?
Toužíte po luxusní prémiové ojetině? Kalkulace nákladů vás vrátí zpět na zem
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni dají minimálně 12 milionů
Technologie
Ryzen Threadripper byl „delidován“ na videu. Uvnitř se schovává překvapení
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Microsoft zkouší, jak při prohlížení webu přejít z mobilu na počítač [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít