Jarní setba po francouzsku

26. dubna 2004, 00:00 - ERICH HANDL auta@profit.cz
26. dubna 2004, 00:00

FRANCOUZSKÝ CITROEN PŘIŠEL S JAREM NA TRH HNED SE TŘEMI NOVÝMI MODELY. JEDNÁ SE VLASTNĚ O VYLEPŠENÉ VERZE DOSAVADNÍCH TYPŮ - STŘEDNÍ DODÁVKU JUMPY, MALÉ BERLINGO A UŽITKOVÝ MINIVŮZ C2 ENTREPRISE.

 

Citroen útočí na trh hned se třemi vylepšenými dodávkami

Začněme u Jumpyho. Změny jsou patrné na první pohled. Facelift vnějšího designu se dotkl zvláště čelní masky, která nyní dodává vozu dynamičtější styl a posiluje jeho vizuální příbuznost s ostatními modely značky Citroen. Přední části nového Jumpy dominuje rozměrná maska chladiče s logem automobilky, zakončující ostře řezanou kapotu motoru. Pozměněný tvar předních světlometů překrytých čirým polykarbonátem zajišťuje rovnoměrné rozprostření vrženého světla i ochranu před oděrkami a drobným poškozením. Do předního nárazníku zakomponoval výrobce mlhové světlomety. S přihlédnutím k náročným podmínkám každodenního provozu byl nový Jumpy vybaven dotykovými lištami po celém obvodu karoserie. Svoji krabicovou malou dodávku - Berlingo - obohatili Francouzi o specifický model XTR se samosvornou uzávěrkou diferenciálu. Vnějším vzhledem se vůz odlišuje od „běžných“ verzí na první pohled. Připomíná klasické sportovně užitkové vozy (SUV) - především světlou výškou zvýšenou o 30 mm, rozšířenou maskou chladiče a výrazným plechovým krytem pod motorem. Tyto praktické a současně elegantní úpravy chrání podvozek vozidla před poškozením při průjezdu bahnitým nebo kamenitým terénem. Diferenciál se samosvornou uzávěrkou z produkce francouzské firmy FAM je namontován na místě původního diferenciálu. Určení vozu odpovídá i výbava, která již ve standardu nabídne posuvné dveře na levé i pravé straně, přední mlhové světlomety nebo výškově nastavitelný volant potažený kůží. Trh nejmenších užitkových vozů odvozených od osobních verzí zažívá nebývalý rozmach - ročně se jich na českém trhu prodá téměř tisíc. Malé užitkové vozy se vyznačují příznivým poměrem mezi užitnou hodnotou a pořizovacími náklady, hospodárností provozu i vysokou mírou cestovního pohodlí. Zájmu se proto těší především ze strany drobných podnikatelů, přestože se v mnoha případech uplatní také jako pohotovostní automobily ve vozovém parku velkých společností. Přesně takovým způsobem se prý do paměti zákazníků zapsal úspěšný model Saxo Entreprise. Štafetu v nabídce užitkových vozů značky Citroen po něm přebírá nová užitková verze modelu C2 nabízená pod zavedeným obchodním názvem Entreprise. Nákladový prostor C2 Entreprise s objemem až 840 dm 3 je zcela rovný a zakončen vysokou dělicí přepážkou. Užitečná hmotnost se pohybuje mezi 394 a 408 kilogramů dle motoru.

CENÍK NOVÝCH DODÁVEK Jumpy 435 900 Kč Berlingo XTR 524 900 Kč C2 Entreprise 237 400 Kč Ceny nejlevnější verze bez DPH BERLINGO MÁ CHYTRÝ PODVOZEK

Samosvorná uzávěrka dodávky se aktivuje automaticky v případě prokluzu jednoho z kol hnané (přední) nápravy a volně přenáší točivý moment. Na prokluzující kolo se přenáší nejvýše 75% točivého momentu, zbývající točivý moment (25 %) je přenášen na druhé kolo sdobrou adhezí. Vůz tak může volně pokračovat v jízdě i v situaci, kdy se jedno z kol hnané nápravy protáčí. Přestože se tedy nejedná o klasický pohon všech kol, Berlingo XTR se vyznačuje zvýšenou schopností vydat se na cestu složitým terénem.

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA Citroen Berlingo XTR Typ auta skříňová, dvoumístná dodávka Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec Zdvihový objem 1753 cm3 Max.výkon 66 kW Max. rychlost 158 km/hod. Spotřeba 6,6 l/100 km Cena 443 400 Kč MEZI MOTORY HRAJE PRIM NAFTA

U Jumpyho si nyní zájemce může vybrat ze tří vznětových motorů. Základní motor 1.9 D o maximálním výkonu 51 kW (71 k) je vhodný pro dopravce na dlouhých cestách, kterým záleží na dokonalé spolehlivosti vozidla ina kontrole výdajů spojených s jeho provozem. Silné motory 2.0 HDi s výkony 70 kW (95 k) a 80 kW (110 k) poskytují robustní výkon pro častou přepravu na hranici užitečné hmotnosti vozidla. U nové verze Berlinga bude moci klient zvolit mezi zážehovým motorem 1.6i 16V (80 kW / 110 k) nebo dieselem 2.0 HDi (66 kW / 90 k). A Entreprise? Pod jeho kapotou je na výběr mezi osvědčeným zážehovým motorem 1.1i (44 kW / 61 k) a úsporným dieselem 1.4 HDi (50 kW / 70 k).

foto: Citroen (3x)

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Auta
Evropská komise vyšetřuje BMW, Mercedes a VW kvůli údajnému…
Mercedes vymění DTM za elektrické formule. Ostrý start plánuje na rok 2019
Subaru WRX STI proletělo Nürburgring téměř stejně rychle jako Porsche 918 Spyder
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková loď pro Japonsko
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Technologie
AMD se díky kryptotěžařům a Ryzenu dostalo v druhém čtvrtletí do zisku – tedy skoro
Objevily se výsledky Radeonů RX Vega v 3DMarku. Start prodejů přesně za dva týdny?
Skype 5.4 pro Linux přidává podporu pro skupinové videohovory
Nvidia už má Tesly s čipy Volta, rozdala první karty výzkumníkům umělé inteligence
Čína blokuje WhatsApp, Rusko po jeho vzoru hodlá blokovat služby VPN a proxy
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít