Jan Sedlák: Proč padlo BlackBerry

09. července 2012, 10:36 - Jan Sedlák
09. července 2012, 10:36

Společnost Research In Motion (RIM) stojící za telefony BlackBerry ohlásila tak mizerné čtvrtletní výsledky a výhledy do budoucna, že mnoho analytiků začalo hlásat její definitivní konec. To v podstatě není nic nového, RIM zažívá výrazný propad celý poslední rok – akcie spadly o 70 procent a prodeje telefonů se meziročně propadly o 41 procent. Firma navíc propustí pět tisíc zaměstnanců a opět oddálila vydání nové platformy BlackBerry 10.

Tržní kapitalizace RIM je v současné době na hodnotě 3,9 miliardy dolarů. Do ní se ovšem promítá 2,2 miliardy dolarů, které firma drží v hotovosti, nulové dluhy, řádka patentů a 78 milionů předplatitelů služeb Black-Berry, které uživatelé těchto přístrojů musí platit. A to je v podstatě vše.

RIM byl na svém vrcholu v letech 2007 a 2008, kdy se jeho akcie obchodovaly dokonce na hodnotě 144 dolarů za kus. Pak nastal zlom a postupný propad až na dnešních sedm dolarů. Není v tom žádná alchymie, právě v roce 2007 totiž Apple oznámil výrobu iPhonu a odstartoval revoluci v informačních technologiích, která má dnes své jméno – BYOD, neboli „bring your own device“.

BlackBerry bylo vždy velice silné v podnikovém prostředí. Umožnilo neomezenou komunikaci přes e-maily a další datové služby a zároveň vynikalo výbornou správou a bezpečností, což se líbilo IT manažerům.

Jenže v posledních letech začali na tyto manažery vytvářet obrovský tlak uživatelé. Ti si do firem chtějí nosit vlastní zařízení. A běžný uživatel si domů nudné pracovní BlackBerry nekoupí, pořídí si samozřejmě iPhone.


Čtěte také:

BlackBerry propustí přes deset procent zaměstnanců

BlackBerry se potápí stále hlouběji, obrací se proto na banky

Jan Sedlák: Co se děje s BlackBerry?


Pro IT oddělení je BYOD výhodné, nemusí totiž platit za nákup nových přístrojů. Pouze si stačí obstarat softwarové nástroje, které umožňují zařízení zaměstnanců bezpečně začlenit do sítě a spravovat. Zásadní výhody BlackBerry jsou tak ty tam.

Stejný problém začínají pociťovat také výrobci osobních počítačů. HP, Dell a mnozí další už nemají ve firmách tak silnou pozici. Do hry se dostávají Macy, iPady a další hračky, které si zaměstnanci koupí sami a chtějí je využívat.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Audi radikálně mění číselné značení modelů. Bude v tom…
Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry. Překvapením nebude ani jedna
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Technologie
Samsung představil Galaxy Note8. Posouvá laťku technické vyspělosti, ale i ceny
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Budoucí mobily budou mít vzadu hned tři velké objektivy
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít