Jan Sedlák: Kdo ohrožuje byznys Googlu

18. ledna 2013, 09:59 - Jan Sedlák
18. ledna 2013, 09:59

Facebook představil vlastní vyhledávač. Na jeho hodnocení je ještě brzy, protože bude mezi běžné uživatele uvolňován postupně, podle všeho ale půjde o mocný nástroj. Facebook Graph Search má těžit z obrovského množství dat, která miliarda uživatelů na největší sociální síť světa nahrává – aktuálně je to více než 240 miliard fotek a obrázků, přes bilion různých spojení a další hromada „lajků“, geolokačních „check-inů“ a podobně.

To je zásadní hrozba především pro Google. Zatímco zavedený vyhledávač „pouze“ prohledává internet a z nalezených výsledků odvádí uživatele z Googlu pryč, hledání Facebooku uživatele na svých stránkách udrží.

Zuckerberg slibuje, že jeho vyhledávač bude díky osobním datům umět dávat odpovědi na otázky, zatímco Google poskytuje pouze odkazy. Google ví, že osobní data vytvářená uživateli jsou ohromně cenná. Firma ostatně z toho důvodu vytvořila sociální síť Google, která nejenže sbírá statusy, obrázky a další obsah jako Facebook, ale zároveň analyzuje chování uživatele při jeho práci s internetem.

Jedna z rolí prohlížeče Chrome je tomu podobná. Google ve vyhledávání čelí větší konkurenci než kdy jindy. Jeho stále největší a mnohamiliardový byznys se musí potýkat především s novými formami vyhledávání informací na chytrých mobilních zařízeních. Na iPhonu se výrazně začíná prosazovat platforma Siri.

Uživatelé čím dál více namísto zadání dotazu do Googlu raději spustí aplikaci, která je na daný typ hledání nejlepší. Když hledají restauraci, otevřou Yelp. Když chtějí zamluvit stůl, spustí aplikaci OpenTable. Když chtějí koupit zboží, vyhledají si ho přes Amazon. Letenky a spoje se hledají přes Kayak a tak dále. Z vyhledávače Facebooku může těžit i Bing od Microsoftu. Ten totiž bude dodávat ty výsledky, které Facebook ve své databázi nenajde. A právě Bingu se daří v klasickém hledání růst na úkor Googlu.

Ve Spojených státech už má podíl 28,5 procenta (je v tom započítáno i Yahoo, které běží na Bingu) oproti stále vedoucímu Googlu s 67 procenty.


Čtěte také:

Facebook v USA spustil volání mezi uživateli zdarma

Facebook útočí na Google, představil prohledávání obsahu sdíleného uživateli

Facebook útočí na Google, představil prohledávání obsahu sdíleného uživateli


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Technologie
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Asus uvádí monitory s technologií ELMB. Low motion blur konečně i pro LCD s FreeSync
Bixby je u nás dřív než Cortana. Samsung v Česku spustil hlasového asistenta
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít