Jan Sedlák: Amazon si kupuje budoucnost televize

27. srpna 2014, 07:09 - Jan Sedlák
27. srpna 2014, 07:09

Jeff Bezos je velice chytrý muž, který vidí nejméně za jeden roh. Jako šéf Amazonu se příliš nezajímá o hromadění hotovosti na firemních účtech ani o obří zisky. Místo toho systematicky investuje do budoucnosti. Aktuálně zaplatil téměř miliardu dolarů v hotovosti za tři roky starou firmu Twitch. Že jste o ní nikdy neslyšeli? Nevadí, 55 milionů zejména mladých lidí ano. A brzy jich bude ještě více. Amazon získal klenot, na který měly zálusk i giganty Google a Yahoo.

Twitch je internetová služba, skrze niž mohou lidé streamovat videa z hraní svých oblíbených videoher. A ostatní hráči se na jejich často komentované hraní dívají. Někomu to může jistě připadat ujeté, ale nesporným faktem je, že videohry dnes ročně vygenerují větší tržby než film a hudba dohromady. Vysílání hraní přes internet je součástí širšího fenoménu zvaného Lets Play. Ten v případě Twitche dokáže průměrného hráče každý den přikovat k obrazovkám na 103 minut.

Přes Twitch se vysílají také profesionální herní turnaje a zápasy. Mají sledovanost v řádech desítek milionů. Twitch je součástí rostoucího streamování videa přes internet a ve Spojených státech dokážou větší datový tok vygenerovat pouze Google, Netflix a Apple. Twitch hravě strčí do kapsy streamované přenosy baseballu, wrestlingu či sportovního kanálu ESPN. Tradiční média už se nechytají vůbec. CNN a NBC News mají podíl ve streamování pod jedním procentem, Twitch má 43 procent.

Budoucnost televize

Amazon si akvizicí Twitche kupuje budoucnost televize. Pokud se velká část sledování videa odehrává na internetu, je pro úspěch v této oblasti nutné nabízet vlastní obsah. Tím Twitch je. Netflix už to také pochopil a zabodoval s vlastním seriálem House of Cards s Kevinem Spaceym.

Amazon je už nyní obřím producentem a poskytovatelem obsahu, jejž k lidem tlačí zejména skrze svá zařízení z rodiny Kindle. Čtečka, tablet či chytrý telefon jsou vstupenkou k předplatnému služby Prime. V jejím rámci Amazon nabízí streamování videa pod názvem Amazon Instant.

Bezos navíc chytře míří přímo na komunity. Vedle Twitche už vlastní filmovou databázi IMDB a knižní síť Goodreads. Uživatelům a fanouškům pak může velice efektivně nabízet zboží z tradičního e-shopu Amazonu: Líbila se vám tahle kniha? Tady si kupte podobnou. Líbí se vám sci-fifilmy? Máme limitované edice, případně si kupte předplatné služby Prime. Zaplatit můžete skrze náš platební systém. S hrami to nyní bude podobné.

Amazon si vytváří obří propojenou síť na prodej obsahu a fyzického zboží. Vše pasuje do všeho. Nyní už je jasnější, proč Bezos koupil Washington Post. Slouží jako inzertní kanál. A také jako globální médium dodávané se čtečkami či tablety. Amazon již brzy představí vlastní úzce propojený reklamní systém. Není pochyb o tom, že bude mít co nabídnout.


Čtěte také:

Amazon vyfoukl Googlu službu Twitch. Zaplatil téměř miliardu dolarů

Amazon se ve druhém čtvrtletí propadl do ztráty

Mohlo by vás zajímat

Finance
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Auta
BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s…
Jaguar opět rozšířil nabídku motorů pro XE, XF a F-Pace. Nový dvoulitr 30t má 300 koní
Tradiční londýnská taxi dostanou elektrický pohon. Premiéra proběhne v Goodwoodu
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů
Test na pondělí: Porsche Macan 2.0T
Technologie
Nintendo už zase recykluje. Uvede novou verzi konzole SNES s 21 hrami
Úspěch jako hrom. Na oběžné dráze je první česká nanodružice
Další hardwarové chyby procesorů. AMD má problém v Ryzenu, Intel u Skylake a Kaby Lake
Facebook hledá v Hollywoodu originální skriptované pořady. „Vysílat“ by mohl brzy
Více Linuxu ve Windows Storu. Microsoft pro testování uvolnil dvě edice SUSE
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít