Jan Sedlák: Ajťák a markeťák

11. června 2012, 10:25 - Jan Sedlák
11. června 2012, 10:25

IBM, Oracle, Adobe, Salesforce.com a mnozí další velcí technologičtí hráči utrácejí stamiliony dolarů za akvizice společností, které nějakým způsobem umí pracovat s daty ze sociálních sítí a webových služeb. Všechny tyto giganty by totiž rády hned v začátcích podchytily trend, který slibuje ročně generovat miliardy dolarů.

Analytická skupina Gartner odhaduje, že marketingová oddělení ve firmách budou kolem roku 2016 utrácet za IT technologie více než samotná IT oddělení. Šéfové marketingu budou v této oblasti disponovat větším rozpočtem než jejich techničtí kolegové.

V posledních týdnech jsem procestoval konference v Londýně, Madridu, Berlíně a dalších městech a šéfové velkých IT korporací v rozhovorech opakovali totéž: Chceme být u toho, až se tak stane.

Marketing v současné době prochází obrovskou změnou. Najednou se většina jeho aktivit přesouvá do digitální podoby. Je nutné spravovat kampaně na sociálních sítích a PPC systémech, je nutné analyzovat data z nových médií, komunikovat s fanoušky a spousty dalšího.

Všechno je pak třeba propojit se stávajícími systémy, jako CRM, aby ze všech nastřádaných údajů vypadl krásný graf, který poradí, jak dál v byznysu, kde přidat a kde naopak ubrat. A ke všem těmto radovánkám je samozřejmě nutné zakoupit software nebo cloudovou službu. Role marketingových a IT šéfů se tak začnou mnohem více sbližovat.

„Podivná sklepní serverová stvoření“ najednou budou muset spolupracovat s těmi, co „jenom chodí na kafíčka a vyhazují peníze“. Představte si takovou situaci pár let nazpět. Data z internetu budou, zdá se, hrát velice významnou roli v byznysu mnoha firem.


Čtěte také:

Salesforce koupil Buddy Media za 700 milionů dolarů. Posiluje také Oracle

Černobíle: Je Facebook jistota, nebo akciová bublina?

Jan Sedlák: Až odezní spekulace, rozhodnou kvality


Proto je dobře, že také v Česku vznikají společnosti, které z této vlny těží. SocialBakers analyzují obsah na sociálních sítích, Brand Embassy umožňuje přímo komunikovat s uživateli těchto sítí a nová naděje Leady.cz dokáže vygenerovat až neuvěřitelně detailní informace o návštěvnících vašeho webu. A jak se píše právě na sociálních sítích: jen houšť!

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít