Menu Zavřít

Jako první v Česku: Podpora franšízingu

18. 11. 2003
Autor: Euro.cz

Profit ve své více než třináctileté historii nepsal jen o začínajících firmách, o jejich prvních zkušenostech a problémech, s nimiž se musely potýkat, ale také přinášel informace potřebné pro podnikání, informoval i o formách, které česká podnikatelská sféra teprve objevovala či znovuobjevovala.

BRAND24

PROFIT PO DESETI LETECH….

Mnohdy byl přitom první, kdo materiály takovéhoto charakteru přinášel. Tak tomu bylo i v čísle 47 v roce 1993, které obsahovalo i přílohu zabývající se franšízingem. V této příloze jako první v ČR přetiskl (ve spolupráci s tehdy sesterským nakladatelstvím Management Press) publikaci profesora Mendelsohna, světově uznávaného špičkového odborníka na problematiku fanšízingu, která velmi čtivou formou jasně říkala co franšízing je, jaké výhody přináší. Příloha nebyla jen „teorií“, ale také seznamovala s fungováním a konkrétní podobou franšízingu u jednotlivých firem. V této příloze se v ČR poprvé představila firma OBI, která se právě chystala na vstup do ČR - Profit byl prvním periodikem, kde OBI hledala vhodného franšísanta, tedy příjemce franšízové licence. Ne všechny firmy, které se v této příloze představily, se na českém trhu pevně uchytily - některé svoji činnost utlumily či omezily především na obchodní činnost, jiné se po slibném začátku příliš v následujících letech nerozvíjely. Ale i to patří k podnikání a neustále se vyvíjejícímu a proměňujícímu se trhu. Profit zde byl také první, kdo informoval obsáhleji o vzniku České asociace franšízingu - ostatně u jejího zrodu byl a svými publicistickými aktivitami ještě před touto přílohou svým způsobem pomáhal iniciovat (či možná lépe řečeno uspíšil) její vznik. Tato aktivita se odrazila i v samotné publikační aktivitě - v rozsáhlém exkluzivním rozhovoru s tehdejším viceprezidentem Evropské franšízingové asociace panem Mausem, který byl zároveň významným představitelem německé franšízingové asociace a firmy OBI.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).