Menu Zavřít

Jaké novinky v letošním roce pojišťovny nabídly?

10. 3. 2011
Autor: profit

Nabídka pojišťoven v oblasti povinného ručení je velmi široká. Z informací od předních pojišťoven, které Profit oslovil, vyplývá, že sílí trend posledních měsíců – přímá likvidace škod.

Foto: Profimedia

Pojišťovny také pokračují v lákání bezproblémových řidičů, kterým nabízejí další slevy. Trendem je také spojování povinného ručení do jednoho balíčku s dalším pojištěním, například havarijním.

Allianz pojišťovna

Tato pojišťovna plošně zlevňuje sazby povinného ručení. Cenová úprava bude probíhat nad rámec současných bonusových a segmentačních kritérií a nový sazebník umožnila zavést korektní bonusová politika, opírající se o databázi České kanceláře pojistitelů. Nová cenová politika zohledňuje ještě více než doposud škodovost jednotlivých motoristů, takže nyní bude každý platit podle svého individuálního účtu havárií a škod. Allianz zlevní motoristům pojištění o 10 až 25 procent a těm, kteří svému okolí často škodí, naopak pojistka podraží. Motorista, který přichází do Allianz pojišťovny s bonusem, už nemusí nic dokládat či podepisovat, neboť přehled o jeho historii pojištění si Allianz ověří prostřednictvím databáze škod, vedené v České kanceláři pojistitelů.

Jeden příklad za mnohé další: Čtyřicetiletého Pražana, který nikdy nehavaroval, vyšlo povinné ručení za Škodu Octavii 1,9 na 4 216 korun, nyní nově zaplatí pouze 3 414 korun. Od nového sazebníku povinného ručení si Allianz pojišťovna slibuje také větší motivaci pro bezpečnější provoz na silnicích. V Německu a v anglosaských zemích piráti silnic platí mnohonásobně dražší povinné ručení, a teprve kvůli jeho ceně jsou pak ochotni změnit své jízdní návyky.

Česká podnikatelská pojišťovna

Aktuální novinkou, kterou představí již velmi brzy Česká podnikatelská pojišťovna, je zavedení přímé likvidace. Systém přímé likvidace škod z povinného ručení je pro klienta vysoce komfortní službou. Poškozený motorista se nemusí kvůli náhradě škody na svém vozidle obracet na pojišťovnu viníka, ale kontaktuje svou pojišťovnu, aby za něj škodu zlikvidovala. Spolu s touto službou připravuje tato pojišťovna i změny v rámci produktové řady pojištění vozidel Auto Combi Plus. Současně svým klientům nabídne ve spolupráci se společností Ransome@Whittaker® Insurance také úplnou novinku na pojistném trhu – pojištění, které kryje majiteli vozu jeho spoluúčast na havarijním pojištění. Produkt umožňuje sjednat levnější havarijní pojištění s vyšší spoluúčastí (až do výše 10 procent) za nižší pojistné a spoluúčast si jednoduše připojistit.

Česká pojišťovna

Na konci října loňského roku spustila tato pojišťovna projekt 1. Povinného ručení Bez povinností, které chrání jak viníky, tak i poškozené. Jen za první měsíce od spuštění více než tři tisícovky poškozených řidičů – klientů České pojišťovny – využilo nabídky zastupování a vyřízení dopravní nehody, která by jinak skončila v databázi jiné pojišťovny.

Česká pojišťovna přidala ještě navíc další dva hmatatelné bonusy, jako je odtah nepojízdného vozidla a zdarma půjčení náhradního vozidla na tři dny pro poškozeného, ale i viníka. Navíc přímá likvidace není podmíněna – na rozdíl od jiných pojišťoven – žádným poplatkem, v rámci povinného ručení tuto službu mohou využít jak stávající, tak samozřejmě noví klienti. Nyní jsou škody na automobilech vyřizovány ještě rychleji. K tomu klientům pomáhá nejen nejširší síť mobilních techniků a smluvních servisů ČP, ale také skutečnost, že každý klient dostává při vyřizování škody svého náhodně přiděleného osobního likvidátora. Ten jej kontaktuje bezprostředně po registraci škody, nasměruje do příslušné opravny, nebo poradí, kde nakoupit patřičné náhradní díly, zodpoví jeho dotazy a v podstatě ho provede likvidací až do výplaty peněz.

ČSOB Pojišťovna

Nabízí takzvanou šťastnou sedmičku neboli sedm bonusů a slev na povinné ručení. Za roční četnost placení pojistného získá klient tři procenta slevu; pokud má i jiné pojištění u ČSOB Pojišťovny, získává slevu ve výši pěti procent, pokud bydlí v regionu s nízkou nehodovostí (celkem 42 vybraných okresů), má nárok na zvýhodnění ve výši 10 procent. Pokud má vozidlo starší devět a více let, čeká ho zvýhodnění 15 procent, za každý rok bezeškodního průběhu má nárok na bonus pět procent (maximálně 50 procent). Sleva dobrého řidiče (řidič ve stáří 29 let a více s minimálně 12 měsíci bezeškodního průběhu) činí

30 procent v prvním roce pojištění a sjednání přes internetové stránky ČSOB Pojišťovny sleví z konečné částky povinného ručení dalších 10 procent. Od Nového roku se klienti této pojišťovny mohou spolehnout na svou pojišťovnu i v případech, kdy je nabourá řidič vozidla pojištěného u jiné společnosti. ČSOB Pojišťovna totiž spustila službu přímé likvidace škody, a to pod názvem Povinné ručení Bez starostí. Služba je plně zdarma.

Generali Pojišťovna

Stěžejní novinku představila Generali v březnu 2010, kdy jako první pojišťovna v Česku zahrnula zdarma do povinného ručení krytí havarijního rizika střetu se zvěří, které nemá vliv na bonus. Od října byla zjednodušena segmentační kritéria. Nově se netýkají drobných podnikate
lů a klientů s trvalým bydlištěm v Praze, a to i zpětně. Zařazení jsou do ní pouze řidiči do věku 30 let, protože dlouhodobě vykazují vysoký škodní průběh napříč celým trhem. Avšak mladý řidič neznamená automaticky špatný řidič. Při sjednání povinného ručení v kombinaci s havarijním pojištěním nabízí klientům možnost zlikvidovat jimi nezaviněnou škodu z havarijního pojištění, o to bez vlivu na bonus. Řidiči mohou zkopírovat svůj bonus z povinného ručení na nově sjednané havarijní pojištění, a to až do výše 20 procent. Další novinky Generali v oblasti pojištění motorových vozidel jsou momentálně ve fázi testování a veřejnosti je představí již v horizontu několika týdnů.

Kooperativa pojišťovna

Produkt povinného ručení NA100PRO Kooperativa představila v říjnu roku 2010. Kromě přímé likvidace a rozšířených asistenčních služeb klientům nabízí také stoprocentní úhradu škody. „Při nezaviněné nehodě se o klienta postaráme, jako by měl sjednané havarijní pojištění. Zajistíme a zaplatíme odtah, prohlídku, opravu poškozeného vozidla ve smluvním servisu a zapůjčení náhradního vozidla. A to po celou dobu opravy,“ říká Milan Gregor, ředitel Centra likvidace pojistných událostí motorových vozidel. Kooperativa již v roce 2005 do povinného ručení zahrnula živelní pojištění zdarma. Od té doby klientům v rámci povinného ručení za tyto škody vyplatila téměř 750 milionů korun. O výhodách povinného ručení Kooperativy se již „na vlastní auto“ přesvědčilo přes 20 tisíc klientů. „Společně s povinným ručením, ze kterého standardně hradíme i živelné škody, dostávají naši klienti jedno z nejširších krytí na trhu,“ říká Milan Houžvic, ředitel Úseku pojištění motorových vozidel.

UNIQA pojišťovna

Tato pojišťovna uvedla jako první na trh doplňkové autopojištění, které přináší nové ochranné prvky pro motoristu i vozidlo. Díky instalaci palubní jednotky je vůz nepřetržitě hlídán z dispečinku. V případě nárazu auta při havárii se aktivuje crash senzor a vysílá nouzový signál do centrály. Ta se spojí s pojištěným a nabídne pomoc. Nezdaří-li se kontakt, vyšle záchranu na místo rovnou. V případě odcizení vozu je vůz bez problémů přes centrálu vystopován a za pomoci policie zajištěn. Kromě toho eviduje UNIQA SafeLine jako první na českém pojistném trhu rovněž ujeté kilometry a na jejich základě jednou ročně optimalizuje platbu pojistného jak v havarijním pojištění, tak i povinném ručení. Sváteční řidiči zaplatí méně, a to až o čtvrtinu.

Ke sjednání speciálního pojištění UNIQA SafeLine mohou vést různé motivy: Například maminky s dětmi ve voze ocení zejména jistotu pomoci při nehodě, sváteční jezdci možnost ušetřit, majitelé drahých vozidel optimální ochranu před zloději na území celé Evropy.

Dlouhodobé výsledky ukazují, že asi 97 procent odcizených vozidel, která byla vybavena satelitním sledováním, se vrátí jejich majiteli. Podnikatelé ocení i doplňkovou elektronickou Knihu jízd. Zkušenosti rovněž ukazují, že řidiči služebních vozů se satelitním monitorováním optimalizují své trasy a dodržují dopravní předpisy. Všichni bezesporu ocení komplexní, technicky vyspělé a cenově velmi konkurenceschopné řešení.

Druhou novinkou je přímá likvidace škod nazvaná Profík v rámci UNIQA asistence i pro klienty v oblasti povinného ručení. V minulosti byla přímá likvidace standardní součástí havarijního pojištění, nyní je tedy rozšířena i do asistenčních služeb povinného ručení (klient nabouraný jiným motoristou požádá o vyřízení škody UNIQA pojišťovnu, u níž má své povinné ručení, a neváže se na kroky viníka – dostane pojistné plnění, vše za něj vyřídí s jeho pojišťovnou UNIQA).

BRAND24

Wüstenrot pojišťovna

Od 1. ledna letošního roku výrazně změnila nabídku asistenčních služeb, které nově nabízí pro osobní i nákladní vozidla. Tyto nové asistenční služby záměrně cílí na povinné ručení, protože ví, jak stará auta jezdí na našich silnicích. Při sestavování asistenčních služeb odborníci této pojišťovny vzali v úvahu, že průměrné stáří osobních vozidel v Česku není optimální (okolo 13 až 15 let), a s tím je spojena i možnost poruch. Asistenční služby proto nově kryjí i poruchy stejně jako pochybení řidiče – například když přijede k pumpě a natankuje benzín, přestože jeho auto je na naftu, nebo má vybitou baterii atd. Čerpání asistenčních služeb není omezeno stářím vozidla.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).