Jak zlepšit prostředí pro podnikání

07. března 2005, 00:00 - Stanislav Kuchař, Turnov
07. března 2005, 00:00

hlasyčtenářů(příspěvky ze čtenářské diskuze na www.profit.cz) Navrhuji jednoznačně zjednodušení a zprůhlednění daňových zákonů! čtenářka Martina Pokud se má odvádět povinná daň podle průměrného platu, měl by stát zajistit možnost jeho dosažení. Mám dvě děti na vysoké škole a k průměrnému platu daleko.

hlasyčtenářů

(příspěvky ze čtenářské diskuze na www.profit.cz) Navrhuji jednoznačně zjednodušení a zprůhlednění daňových zákonů!

čtenářka Martina Pokud se má odvádět povinná daň podle průměrného platu, měl by stát zajistit možnost jeho dosažení. Mám dvě děti na vysoké škole a k průměrnému platu daleko. Když při své práci vidím „sociály“, kteří raději berou podpory, připadám si jako pitomec.

čtenářka Růženka Nabídky odborných seminářů a školení již přes deset let obsahují v naprosté většině přednášky různých teoretiků. Mnozí z nich nikdy neřídili ani trafiku, ale radí a radí a radí… Je již nejvyšší čas dát slovo lidem z praxe, zejména v marketingu a v zahraničním obchodě. Dejme prostor teritoriálním manažerům a úspěšným podnikatelům-exportérům, kteří něco pozitivního dokázali v dnešní době a nikoli před třiceti lety. Ve workshopech by měli zasednout u kulatého stolu praktici, ne jen teoretici. Musíme si umět předávat praktické zkušenosti a vzájemně si poradit. Protože nové trhy = nový odbyt = více práce doma = nižší nezaměstnanost.

MarcelWinter majitel marketingové firmy

Spor dopravců směřuje k soudu

(reakce na článek v Profitu č. 7/2005, jehož pokračování přinášíme na straně 35) Myslím, že celý problém je v tom, že Liberecký kraj neprávem zahrnul do dopravní obslužnosti i linku z Liberce do Prahy. Přitom do dopravní obslužnosti, resp. do nároku na dotaci, by měly patřit jen neziskové regionální linky, jezdící na kratších trasách, nebo do odlehlejších (neobydlených) oblastí, linky s nízkým počtem přepravovaných osob apod. Ale proč dávat dotaci na linku z krajského města do Prahy? Vždyť takové spoje (ať už z Brna, Plzně nebo Karlových Varů) patří vždy mezi ziskové, o tom ostatně svědčí i zájem, jaký o jejich provozování mají konkurenční dopravci. Naopak třeba na trase mezi Libercem a Novým Městem pod Smrkem žádná konkurence nevznikne - to patří do dopravní obslužnosti a do nároku na dotaci. Ale ne ziskové linky.

Martin Víšek Ale nejde spíše o to, že dopravní obslužnost (menších obcí) musí být hrazena právě s pomocí výdělečných linek? Tedy aby kraj neutrácel z peněz daňových poplatníků za dotace, tak umožní firmě ČSAD Liberec vydělat si na ziskové lince do Prahy.

čtenář Michal Ekonomičtější jsou rozhodně dotace, stanovené na základě přísných hledisek. Nelze to kompenzovat ze zisku dálkové linky, protože takové řešení by bylo v rozporu se zájmy cestujících -linka bez konkurence by byla předražená a „uživatelsky nepříjemná“. Stačí porovnat „kvalitu“ většiny ČSAD provozů v republice právě třeba se snahou Student Agency o pohodlí cestujících (počínaje už třeba možností rezervovat si jízdenky přes internet apod.). Jinými slovy: na dálkové spoje pustit konkurenci, místní neziskové spoje dotovat do míry prokazatelné ztráty.

Martin Víšek Firma Hotliner nedokáže setrvat na svých názorech ani několik týdnů. Mění své zásady a představy o volném trhu podle toho, jak jí to právě vyhovuje. Pamatuji si, jak před pár týdny (a psal o tom i Profit) zahajoval Hotliner linku mezi Libercem a Prahou. Měl úplně stejné problémy jako má teď Student Agency. Tedy spory s prakticky monopolním ČSAD Liberec. Zatímco teď už táhne s ČSAD Liberec za jeden provaz proti dalšímu konkurentovi - Student Agency. Vzpomeňme si na to zase příště, až si Hotliner bude stěžovat na nedostatečnou konkurenci na trhu, praktiky monopolních dopravců apod.!

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče