Jak využít databáze pro direct marketing?

26. ledna 2004, 00:00 - (zk)
26. ledna 2004, 00:00

JEDNÍM ZE ZDROJŮ INFORMACÍ O FIRMÁCH MOHOU BÝT I DIRECTMARKETINGOVÉ AGENTURY. A TO I PŘESTO, ŽE JEJICH ADRESÁŘE NESLOUŽÍ K OVĚŘOVÁNÍ SERIÓZNOSTI PARTNERŮ, ALE PŘEDEVŠÍM K ZÍSKÁVÁNÍ PARTNERŮ NOVÝCH.

Kvalita informací z těchto databází je přímo úměrná kvalitě a serióznosti directmarketingové agentury. Proto je dobré při rozhodování, zda některou agenturu využít, či ne, stanovit si kritéria a požadavky na jejich adresní databáze. O co se tedy zajímat především? V první řadě chtějte vědět, kolik adres ve své adresní databázi agentura má, dále zda disponuje i databází zahraničních firem (ať již vlastní, nebo prostřednictvím mateřské firmy v zahraničí, případně smluvně s jinou zahraniční directmarketingovou agenturou). Dalším kritériem by měl být rozsah údajů vedených u jednotlivých adres. Základními jsou úplný název společnosti, přesná adresa, telefonní a faxové spojení, e-mailové adresy, adresa webové stránky, oblast činnosti a jména ředitele, případě příslušných kontaktních osob. Je dobré, když u jednotlivých firem jsou uvedeny i počet zaměstnanců a výše obratu (minimálně za poslední období). Tyto údaje jsou sice určeny pro directmarketingové akce (umožňují přesněji definovat a oslovit cílovou skupinu), ale lze je využít i při „prověřování“ firem - například z pohledu do obchodního rejstříku se nedovíte, kolik má zaměstnanců a jak velký obrat má. Directmarketingové agentury disponující rozsáhlými firemními databázemi jsou rovněž většinou schopny uvést osoby zastávající důležité manažerské funkce. Například generální ředitele společnosti, ředitele, IT manažera, personální, obchodní, finanční, marketingové ředitele, jednatele a společníky firmy. Právě pohled na personální obsazení firmy může být v některých případech určitým vodítkem - kamínkem do celkové mozaiky - při posuzování serióznosti firmy. Ve firmě se totiž může objevit osobnost, s níž máte z minulosti nějaké zkušenosti - ať již dobré, nebo špatné. Těžko lze asi očekávat, že neseriózní, nezodpovědný manažer se bude v jiné firmě chovat jinak (pokud je firma seriózní, dlouho asi takovýto manažer v ní nevydrží). Mezi důležitá kritéria při rozhodování o nákupu a využití adresní databáze od directmarketingové agentury je aktualizace. Je proto dobré se zajímat o to, jak často firma databázi aktualizuje a především jakým způsobem. K aktualizaci může například využívat informace o nedoručených zásilkách, v určitých intervalech může některé údaje ověřovat telefonicky (i když při velkých databázích asi nelze předpokládat, že by tak mohla systematicky činit u všech adres) a tak dále.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče