Jak úspěšně vyvážet potraviny do USA?

26. července 2004, 00:00 - admin
26. července 2004, 00:00

EXPORT Snadnému exportu potravinových produktů do USA brání řada předpisů. Vyplatí se tedy pečlivá příprava.

EXPORT Snadnému exportu potravinových produktů do USA brání řada předpisů. Vyplatí se tedy pečlivá příprava.

Při vstupu na trh Spojených států amerických se všichni importéři potravin setkávají s množstvím opatření a regulí, nad jejichž dodržováním bdí americký úřad „Food and Drug Administration“ (FDA). Splnění veškerých náležitostí je často náročnou záležitostí, jak z finančního, tak i z časového hlediska. „Nesoulad s požadavky FDA může v krajní situaci vést až k odmítnutí produktů ke vstupu na trh USA,“ upozorňuje ředitelka agentury CzechTrade Jitka Hanzlíčková. Pokud ale importér věnuje dostatek času domácí přípravě, studiu místních zvyklostí a požadavků na označení a balení dovážených výrobků do USA, může mnohdy ušetřit dodatečné náklady i úsilí. Nejčastější problémy vznikají z neznalosti základních komponent balení výrobku způsobilého pro trh USA. Snad nejviditelnějším rozdílem mezi americkým a českým balením je detailní vyjádření nutričních hodnot v tabulkové podobě. Pro amerického spotřebitele je naprostou samozřejmostí, že tyto hodnoty jsou vyčísleny podle porce na osobu a současně svým výčtem zahrnují kategorie prvků, které se běžně dle českých standardů neuvádějí. Pro českého exportéra je nezbytnou nutností zajistit si takovéto údaje na základě odborných laboratorních testů a uvést je na balení výrobků. „Častým kamenem úrazu je také označení data trvanlivosti,“ říká Jerry Cizner, majitel firmy Provident Builders, která figuruje na americkém trhu jako výhradní dovozce bylinných čajů Leros. „Obecné označení datumu se v USA uvádí v pořadí měsíc/den/rok. Vypadá to sice jako triviální záležitost, ale faktem zůstává, že čeští exportéři tomuto detailu často nevěnují dostatečnou pozornost,“ dodává Ivana Ingram, ředitelka zahraniční kanceláře CzechTrade v Chicagu. I taková drobnost může zapříčinit označení výrobku jako nezpůsobilého pro americký trh. Úspěch na trhu může ovlivnit také samotné provedení a nápaditost balení výrobku. „Marketing výrobku je mnohdy tím rozhodujícím faktorem, jak a zda se výrobek úspěšně prodává,“ dodává Jerry Cizner. Pro úspěch na trhu je nutné přizpůsobit produkt americkým zvyklostem, jak jeho balením, tak i vlastním složením. Pojmenování produktu v anglickém jazyce by mělo zaujmout a oslovit amerického spotřebitele v podobě, která nezamění originalitu výrobku a zároveň nezkreslí jeho účel. Konkurence na trhu Spojených států je sice obrovská, ale připraveným firmám s nápadem a kvalitním produktem jsou dveře vždy otevřené.

BLIŽŠÍ INFORMACE

www.czechtradeoffices.com rozcestník zahraničních kanceláří CzechTrade (kontakt na zahraniční kanceláře v Chicagu a Miami) Centrála CzechTrade Dittrichova 21 Praha 2 Tel.: 224 907 500 E-mail: info@czechtrade.cz

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít