Jak udělat z dodávky autobus

09. září 2010, 14:01 - Erich Handl
09. září 2010, 14:01

Francouzský Citroën letos nabídl taxíkářům, hoteliérům a všem dalším zájemcům o přepravu více osob mikrobus Jumpy Family. Profit jej vyzkoušel v redakčním testu.

Autor: Citroën

Model Family vlastně využívá platformu užitkové dodávky Jumpy, která je stálicí v podnikatelské nabídce Citroënu. Toto velké kombi je k mání s naftovými motory a cenou, která u základní pětimístné verze nepřesahuje půl milionu korun.

Testovaný vůz měl úpravu pro přepravu celkem osmi osob, se dvěma posuvnými dveřmi na obou stranách a zadními dveřmi, které se vyklápějí směrem vzhůru. Už první pohled naznačuje, že osobní Jumpy má s nákladní dodávkou společný podvozek, čelní masku a přední část kabiny, zbytek je přetvořen do komfortního mikrobusu. V kabině najdete dvě pohodlné sedačky vpředu a dvě třímístné lavice v zadní části. Za poslední řadou zůstává navíc dostatek místa pro objemnější zavazadlo. Osoby usazené ve třetí řadě sedadel mají pohodlný posaz, a žádný z pasažérů se nemusí přehnaně uskromňovat. Posádka může navíc využívat praktické prvky, například variabilní uspořádání sedadel nebo odkládací stoleček. Jako vysoce komfortní působí velurové čalounění interiéru.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Citroën Jumpy Family typ vozu - pětidveřový mikrobus motor - naftový čtyřválec objem válců - 2 litry max. výkon - 88 kilowattů max. rychlost - 160 km/h spotřeba - 7,4 litru/100 km úložný prostor - 770–6 000 litrů cena s DPH - 563 880 Kč* * testovaná verze

A jaká je jízda? Pracoviště řidiče nabízí v podstatě standard osobního vozu, vadí možná jen netradiční umístění ruční brzdy nalevo od sedadla řidiče. Nepříjemný je i nedostatek místa pro levou nohu pod volantem – problém, který je citelný zvláště při delší jízdě. Všechny nedostatky ale kompenzuje výhled z auta, který je díky velkoryse pojatým oknům výborný.

Testovací jízdy s dvoutunovým mikrobusem prokázaly kvalitu turbodieselu HDI, který dobře zatahuje odspodu, má tichý chod a solidní spotřebu do osmi litrů nafty na sto kilometrů. S osmdesátilitrovou nádrží tak bez problémů ujede kolem tisíce kilometrů bez nutnosti tankovat. Šestistupňové manuální řazení je přesné. Nemilým překvapením ale může být hluk ozývající se při rychlostech nad 100 kilometrů v hodině zpod palubní desky.

K dalším plusům modelu Jumpy pak nesporně patří výbava. V testované verzi Atlante Business najdete třeba sklopná a vyhřívaná vnější zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, tempomat i omezovač rychlosti, zadní parkovací asistent, paket Bluetooth a systém ESP.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Jumpy Family v méně vybavené variantě se hodí například pro přepravu dělníků na stavbu, byznysová verze bude vyhovovat spíš taxíkářům a hoteliérům. Po vyjmutí druhé a třetí řady sedadel může mikrobus posloužit jako dodávka, uveze totiž celých 872 kilogramů nákladu.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Asus uvádí levnější 10Gb/s síťovku. XG-C100C stojí pod tři tisíce a umí i 2,5/5,0Gb režim
Sega vdechne život starým hrám. Na mobilech zdarma vydala Sonica a další pecky
Vědci vymysleli další způsob, jak udělat foťák tenký jako papír
Seznam zruší legendární mapy. Ale ne ty, které myslíte
Tahle zahnutá výloha je ve skutečnosti obří flexibilní OLED panel od LG
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít