Jak udělat z dodávky autobus

09. září 2010, 14:01 - Erich Handl
09. září 2010, 14:01

Francouzský Citroën letos nabídl taxíkářům, hoteliérům a všem dalším zájemcům o přepravu více osob mikrobus Jumpy Family. Profit jej vyzkoušel v redakčním testu.

Autor: Citroën

Model Family vlastně využívá platformu užitkové dodávky Jumpy, která je stálicí v podnikatelské nabídce Citroënu. Toto velké kombi je k mání s naftovými motory a cenou, která u základní pětimístné verze nepřesahuje půl milionu korun.

Testovaný vůz měl úpravu pro přepravu celkem osmi osob, se dvěma posuvnými dveřmi na obou stranách a zadními dveřmi, které se vyklápějí směrem vzhůru. Už první pohled naznačuje, že osobní Jumpy má s nákladní dodávkou společný podvozek, čelní masku a přední část kabiny, zbytek je přetvořen do komfortního mikrobusu. V kabině najdete dvě pohodlné sedačky vpředu a dvě třímístné lavice v zadní části. Za poslední řadou zůstává navíc dostatek místa pro objemnější zavazadlo. Osoby usazené ve třetí řadě sedadel mají pohodlný posaz, a žádný z pasažérů se nemusí přehnaně uskromňovat. Posádka může navíc využívat praktické prvky, například variabilní uspořádání sedadel nebo odkládací stoleček. Jako vysoce komfortní působí velurové čalounění interiéru.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Citroën Jumpy Family typ vozu - pětidveřový mikrobus motor - naftový čtyřválec objem válců - 2 litry max. výkon - 88 kilowattů max. rychlost - 160 km/h spotřeba - 7,4 litru/100 km úložný prostor - 770–6 000 litrů cena s DPH - 563 880 Kč* * testovaná verze

A jaká je jízda? Pracoviště řidiče nabízí v podstatě standard osobního vozu, vadí možná jen netradiční umístění ruční brzdy nalevo od sedadla řidiče. Nepříjemný je i nedostatek místa pro levou nohu pod volantem – problém, který je citelný zvláště při delší jízdě. Všechny nedostatky ale kompenzuje výhled z auta, který je díky velkoryse pojatým oknům výborný.

Testovací jízdy s dvoutunovým mikrobusem prokázaly kvalitu turbodieselu HDI, který dobře zatahuje odspodu, má tichý chod a solidní spotřebu do osmi litrů nafty na sto kilometrů. S osmdesátilitrovou nádrží tak bez problémů ujede kolem tisíce kilometrů bez nutnosti tankovat. Šestistupňové manuální řazení je přesné. Nemilým překvapením ale může být hluk ozývající se při rychlostech nad 100 kilometrů v hodině zpod palubní desky.

K dalším plusům modelu Jumpy pak nesporně patří výbava. V testované verzi Atlante Business najdete třeba sklopná a vyhřívaná vnější zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, tempomat i omezovač rychlosti, zadní parkovací asistent, paket Bluetooth a systém ESP.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Jumpy Family v méně vybavené variantě se hodí například pro přepravu dělníků na stavbu, byznysová verze bude vyhovovat spíš taxíkářům a hoteliérům. Po vyjmutí druhé a třetí řady sedadel může mikrobus posloužit jako dodávka, uveze totiž celých 872 kilogramů nákladu.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče