Menu Zavřít

Jak to bude s Applem…?

25. 10. 2013
Autor: ČTK/AP

Apple je skvělá společnost, ale…! Těch „ale“ je v poslední době více a je otázkou, co se bude dít dál. Ve své historii byl Apple vždy inovátor.

Tyto firmy to ale mají velmi těžké. Hodně se od nich očekává, jejich výrobky posouvají a diktují směr, ale také se mohou dostat na slepou vývojovou větev. A mimochodem jsou obvykle také velmi drahé. Za určitou „nadřazenost“ se prostě platí.

Apple se již nejméně dvakrát dostal do situace, kdy hrozilo, že firma skončí krachem. V obou případech zasáhl a firmu znovu postavil na nohy její zakladatel a pan „hračička“ Steve Jobs. Ale jak všichni víme, Steve už není. Máme se tedy obávat něčeho podobného?

Co když se firma potřetí přiblíží krachu? Je to možné? Vždyť ještě v roce 2012 investoři spekulovali, jestli dosáhne magické hranice tisíc dolarů za akcii první Apple, nebo Google. (Google tuto hranici překročil 18. října 2013, Apple dosud nikoli.)

Jestli zkrachuje, to opravdu nevím, ale do velkých problémů se dostane. Larry Ellison, majitel firmy Oracle a velký kamarád Steva Jobse, si podobně jako známý spekulant Marc Faber myslí, že to firma jednoho dne zavře. Osobně si myslím, že Apple ztrácí a opouští svoji dominanci, co se inovací týká.

Výrobky jsou stále skvělé, ale už to prostě není ono. Je to jen „Apple standard“, nic navíc. Ovšem ceny, které si účtuje, jsou ceny inovátora, a to již podle mého názoru nemůže. Jednoho dne s ním trh zúčtuje. Apple se bude muset rozhodnout.

Poslední kapkou před velkým problémem bude IPO iTunes a Apple Store, které Apple na základě rady finančních rádoby investorů typu Carla Icahna oddělí. Co se bude dít potom? To bude zaležet na konkurenci. Buď Apple dostane další šanci, nebo půjde na odpočinek.

Autor je odborníkem na meznárodní akciové a dluhopisové trhy v UniCredit Bank


Čtěte také:

BRAND24

Apple představil nový iPad Air a iPad mini

Recenzenty uchvátila na novém iPhonu především čtečka otisků

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).