Jak se vzdělávat?

19. ledna 2010, 11:49 - Ivan Pilný
19. ledna 2010, 11:49

Výsledky školení by měly být měřitelné

Pro pochopení důležitosti celoživotního vzdělávání nepotřebujeme krizi. Ta přináší jen realistický pohled na způsob, jakým se vzděláváme. Probudil se i stát a dává alespoň omezené prostředky na školení lidí, kteří by se jinak ocitli mezi nezaměstnanými s pochmurnými vyhlídkami na novou práci. Vzdělávání a školení však něco stojí. Stále platí axiom, že kromě kurzu musíme mít také příležitost a přátelské prostředí k uplatnění toho, co jsme se naučili. Přibývají otázky směřující k efektivitě vzdělávání zaměstnanců. Přednost získávají znalosti potřebné k oživení a růstu firmy. Všechno, co podporuje reakce na změny, pružnost v hledání nových cest, inovace, nové nápady má teď pro firmy zásadní význam. Je možné, že do takovýchto kurzů se vám zaměstnanci zrovna nepohrnou. Důležitý je proto i interní marketing vedený nejen manažery, ale i oddělením lidských zdrojů, které „prodá“ potřebné kurzy a přesvědčí o jejich výhodách posluchače.
Pro zvýšení efektivity je třeba hledat i nové způsoby vzdělávání. Shromažďovat zaměstnance na jednom místě, často vzdáleném, je drahé. Přizpůsobovat se termínu vypsaného kurzu může ohrožovat nebo komplikovat chod firmy. Financovat pobyt drahého lektora přináší další náklady. Efektivnější, a tedy i levnější způsob vzdělávání, hledají samozřejmě i vzdělávací firmy. Kromě e-learningu, který zatím nepřinesl přesvědčivé výsledky, se objevuje videovzdělávání nebo úplně nově webináře. Možná málo známý pojem, zkusím jej krátce objasnit. Webinář řídí lektor, který je na dálku on-line spojen s účastníky kurzu. Může s nimi nejen hovořit, ale zasílat jim i materiály, texty, fotografie, obrazovky a jejich části. Interaktivitu podporuje to, že jej účastníci vidí a slyší a mohou s ním různým způsobem komunikovat. Takovýto způsob výuky vyžaduje novou metodiku a kromě kvalitního obsahu nutně scénář provedení.
Při rozhodování o způsobu a obsahu školení bychom měli mít jasnou představu, jaké školení potřebujeme. Budeme muset vynaložit peníze a čas. Je třeba vzbudit zájem, nikoli bojkot účastníků. Výsledky školení by měly být měřitelné. Vzdělávací firmy by to měly respektovat. Dodat kvalitní lektory, kvalitní obsah, mít odpovídající technologické vybavení, používat prostředky na udržení zájmu posluchačů. Jen tak se očekávání na obou stranách naplní a nejen firmy, ale i účastníci budou ze vzdělání profitovat.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít