Jak se likvidují vraky?

02. května 2005, 00:00 - Martin Horák, Praha
02. května 2005, 00:00

PoradnaProvozuji menší autoopravnu a vážně uvažuji o tom, že bych předmět svého podnikání změnil. Místo opravování aut bych je chtěl likvidovat. Rád bych věděl, do jaké míry jsou moje představy reálné. Díky své dosavadní činnosti mám k dispozici prostor, zvedáky a manipulační ruce.

Poradna

Provozuji menší autoopravnu a vážně uvažuji o tom, že bych předmět svého podnikání změnil. Místo opravování aut bych je chtěl likvidovat. Rád bych věděl, do jaké míry jsou moje představy reálné. Díky své dosavadní činnosti mám k dispozici prostor, zvedáky a manipulační ruce. Kdybych šrotování aut spojil ještě s vyhledáváním autovraků, mohlo by mě to docela slušně živit.

Martin Horák, Praha

Vaše představy jsou oprávněné, ale nepředstavujte si, že získat povolení k takové činnosti je jednouchou záležitostí. Šrotovat vraky v dnešní době znamená ekologicky je recyklovat. To znamená, že se jedná o proces, který začíná odpálením výbušniny obsažené v airbagu, pokračuje zbavením auta veškerých provozních tekutin, a končí vyrváním motoru z útrob karoserie jeřábem. Teprve pak se může auto slisovat do úhledného balíčku.

Jak má uvedený proces přesně vypadat, popisuje až do nejmenších detailů zákon o odpadech (č.185/2001 Sb., v platném znění) a jeho příslušné prováděcí předpisy. Podle uvedeného zákona je provozování takové činnosti provozováním „zařízení k využívání, odstraňování, sběru, nebo výkupu odpadu“. Pokud se vysokými nároky na jeho technické detaily nenecháte odradit, následuje standardní postup: Poté, co si dáte do pořádku všechny formality kolem živnosti, se spojíte s příslušným krajským úřadem. Tam se na odboru životního prostředí budete zajímat o povinnosti provozovatele zařízení k nakládání s autovraky (ukládá je zákon o odpadech). Dalším krokem je certifikace, kterou udělí či neudělí krajský úřad (aby vaše zařízení, které budete provozovat, mohlo být zkolaudováno, musíte mít v ruce rozhodnutí o schválení certifikace).

Zvažujte dobře, zda na tohle všechno „máte“. Ale v žádném případě se neuchylujte k představám, že se to dá nějak obejít. Postihy, které za kličkování před zákonem následují, v tomto případě za to opravdu nestojí.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít