Jak rozpoznat skutečně kvalitní výrobky?

07. června 2011, 20:30 - Profit, TZ
07. června 2011, 20:30

Uspět v konkurenčním prostředí na trhu je čím dál tím obtížnější. Reklamy na výrobky slibují zázraky, nevídané funkce, ještě větší účinnost či nejnižší cenu. Kam se ale ztratila kvalita? A lze ji vůbec objektivně rozeznat?

Foto: dTest

Spotřebitelé se při nákupu nedovedou zorientovat v množství produktů, a tak přiznávají, že je nakonec často ovlivní reklama, nízká cena či jiná výhodná nabídka obchodníka. Přitom by ale mohli ušetřit mnohem víc, kdyby koupili skutečně kvalitní výrobek, který splní to, co slibuje, a vydrží řadu let. Výrobci často utrácejí nemalé sumy za „ještě kreativnější“ reklamu a hledají způsoby jak sdělit, že jejich výrobek je skutečně dobrý.

Snadné řešení, jak cíleně oslovit spotřebitele, již na českém trhu existuje. Je jím značka kvality časopisu dTest, za kterou se neskrývají reklamní sliby, ale objektivně měřitelný výsledek. V současné době je značka využívána pro více než 100 výrobků v rámci České republiky, a to jednak pro rychloobrátkové zboží jako je kosmetika či potraviny, ale také pro bílé zboží, elektroniku, dětské zboží či zahradní techniku. Spotřebiteli i odbornou veřejností je značka kvality považována za záruku objektivních informací, neboť všechny výrobky takto označené prošly nezávislými testy v laboratořích. Nezávislost testů je mimo jiné zajištěna tím, že se na nich nesmějí finančně podílet třetí osoby, tj. výrobci, dovozci či distributoři, a to ani nepřímo, například formou reklamy v časopise či na jeho webových stránkách. 

Michaela Bláhová z časopisu dTest využívání značky přibližuje: „Značku si výrobci umisťují buď na samotný výrobek, případně ji používají v reklamních materiálech, na webech či v inzerci. Mohou ji získat výrobci, jejichž výrobky se umístily s hodnocením velmi dobře či dobře v rámci nezávislého testu časopisu dTest.

Značka kvality dTest se tak stává zavedeným symbolem dobré koupě. Tak jako například v Německu již tradičně zákazníci volí výrobky označené logem německé spotřebitelské organizace Stiftung Warentest, tak i čeští spotřebitelé se začínají orientovat mezi výrobky pomocí jednoduché značky. Více než 25 000 odběratelů časopisu se s ní navíc pravidelně setkává na stránkách a webu časopisu dTest.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče