JAK PŘEDCHÁZET BOLESTEM V ZÁDECH

23. února 2004, 00:00 - admin
23. února 2004, 00:00

Následuje několik praktických způsobů, jak minimálně namáhat záda a předejít jejich bolesti. Prvním důležitým indikátorem je váš pocit: pokud se cítíte nepříjemně, bude s držením těla v daném okamžiku něco v nepořádku.

* Správné sezení: Snažte se udržet záda rovná a nepoklesnout v nich. Vyberte si židli, která má pevné, rovné opěradlo, které podpírá páteř po celé délce. Důležitá je i možnost nechat ležet nohy rovně na podlaze s končetinami ohnutými v kolenou v pravém úhlu. Stůl by měl být v takové výšce, abychom se nad ním nehrbili. Po hodině práce je vždy dobré udělat si krátkou přestávku a nezapomenout na protažení.

* Držení těla: Stůjte s hlavou, trupem a končetinami v jedné rovině.

* Spánek: Odpočívejte na pevné matraci nebo pod ní podložte prkno. Pod hlavou mějte jeden tenký polštářek. Podepřete tak záda a zabráníte poklesnutí páteře do nezdravého prohnutí.

* Zvedání břemen: Při zvedání těžkého předmětu se k němu co nejvíc přibližte. Držte záda zpříma a ohněte kolena. Námahu tak převezmou svaly končetin a ne slabší zádové svaly.

Téměř 67 procent všech zaměstnanců sedí nesprávně. Sedět pohodlně totiž automaticky neznamená sedět zdravě.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče