Jak Praha ušetřila a kdo komu ustoupil

24. května 2012, 16:15 - Petr Kolář
24. května 2012, 16:15

politický diář

„Já být na místě vlády a pražského primátora, snažil bych se po celé republice najmout soukromé autobusy, nahradil ty stávkující a řekl jim na shledanou, pokud nepřijdou,“ doporučil před čtvrteční stávkou prezident Václav Klaus. Je vcelku trapné opět připomínat ústupky tehdejšího premiéra Klause železničářským odborářům v polovině devadesátých let. Zajímavé však je, že jediným, kdo odborářům fakticky ustoupil i nyní, byl prezident Klaus, když bez náhrady zrušil oslavu svých 70. narozenin. Zda se pro původně pozvané velvyslance a ústavní činitele Klaus pokoušel sehnat soukromé autobusy, anebo jim rovnou vzkázal „na shledanou jindy“, zůstane zřejmě navždy v hradních análech. Zato však díky prohlášení odborářů víme, že „odchod do důchodu v 70 letech je hazardem se zdravím lidí a výsměchem zaměstnancům v náročných profesích“.

Ministr financí Miroslav Kalousek si stávku vysloveně užíval. Zřejmě při vědomí, že zastánci odborů jeho TOP 09 stejně nikdy volit nebudou, zatímco pravicový volič naopak tvrdší vystupování vůči nim ocení, což by Kalouskovi mohlo nahnat další bodíky na úkor poněkud matné ODS. Kalousek před ministerstvem financí pobaveně sledoval, jak odboráři, kteří krátce předtím křičeli, že nemá odvahu a schovává se, najednou hořekovali, že „má ještě tu drzost přijít“. Díky tomu se ministr dozvěděl i „přehledný požadavek v rámci konstruktivního sociálního dialogu“, tedy „abych šel konečně do prdele“. Kromě toho stihl pro odboráře složit dvě básničky. Ta první o odborářích vezoucích „sračky na trakaři“, je obecně známa. „Napíšu si na svůj blog ve všech sedmi pádech / sociální dialog z golfu v Poděbradech,“ zní první sloka Kalouskovy druhé. „Hned se v práci lépe dýchá / když dme prsa mužná pýcha / že na golfu hraje náš / odborářský papaláš,“ pokračuje druhá.

Po všech hrozbách mohli být spokojeni i pražští politici. Magistrát totiž ve spolupráci s TSK a Dopravním podnikem čas od času vydává miliony korun na takzvané Týdny mobility, jejichž cílem je omezit počet aut v ulicích a podpořit v Praze jízdu na kole. Jak si všiml nejeden z významných pražských politiků, díky odborářům to tentokrát město mělo zadarmo s tím, že tolik cyklistů po Praze v rámci žádné organizované a draze placené akce nejezdilo. Odboráři, díky! Snad si ta hrstka z vás, která přijela, stihla v Praze nakoupit vše potřebné.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Intel prý chystá už i dvoujádrové Kaby Lake-X, extrémní Core i3 pro platformu X299
Nvidia nabízí levnější Shield TV. V balení však nemá gamepad
Jedna z nejlepších hororových her je teď zdarma. Stáhněte si Outlast
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít