Jak Praha ušetřila a kdo komu ustoupil

24. května 2012, 16:15 - Petr Kolář
24. května 2012, 16:15

politický diář

„Já být na místě vlády a pražského primátora, snažil bych se po celé republice najmout soukromé autobusy, nahradil ty stávkující a řekl jim na shledanou, pokud nepřijdou,“ doporučil před čtvrteční stávkou prezident Václav Klaus. Je vcelku trapné opět připomínat ústupky tehdejšího premiéra Klause železničářským odborářům v polovině devadesátých let. Zajímavé však je, že jediným, kdo odborářům fakticky ustoupil i nyní, byl prezident Klaus, když bez náhrady zrušil oslavu svých 70. narozenin. Zda se pro původně pozvané velvyslance a ústavní činitele Klaus pokoušel sehnat soukromé autobusy, anebo jim rovnou vzkázal „na shledanou jindy“, zůstane zřejmě navždy v hradních análech. Zato však díky prohlášení odborářů víme, že „odchod do důchodu v 70 letech je hazardem se zdravím lidí a výsměchem zaměstnancům v náročných profesích“.

Ministr financí Miroslav Kalousek si stávku vysloveně užíval. Zřejmě při vědomí, že zastánci odborů jeho TOP 09 stejně nikdy volit nebudou, zatímco pravicový volič naopak tvrdší vystupování vůči nim ocení, což by Kalouskovi mohlo nahnat další bodíky na úkor poněkud matné ODS. Kalousek před ministerstvem financí pobaveně sledoval, jak odboráři, kteří krátce předtím křičeli, že nemá odvahu a schovává se, najednou hořekovali, že „má ještě tu drzost přijít“. Díky tomu se ministr dozvěděl i „přehledný požadavek v rámci konstruktivního sociálního dialogu“, tedy „abych šel konečně do prdele“. Kromě toho stihl pro odboráře složit dvě básničky. Ta první o odborářích vezoucích „sračky na trakaři“, je obecně známa. „Napíšu si na svůj blog ve všech sedmi pádech / sociální dialog z golfu v Poděbradech,“ zní první sloka Kalouskovy druhé. „Hned se v práci lépe dýchá / když dme prsa mužná pýcha / že na golfu hraje náš / odborářský papaláš,“ pokračuje druhá.

Po všech hrozbách mohli být spokojeni i pražští politici. Magistrát totiž ve spolupráci s TSK a Dopravním podnikem čas od času vydává miliony korun na takzvané Týdny mobility, jejichž cílem je omezit počet aut v ulicích a podpořit v Praze jízdu na kole. Jak si všiml nejeden z významných pražských politiků, díky odborářům to tentokrát město mělo zadarmo s tím, že tolik cyklistů po Praze v rámci žádné organizované a draze placené akce nejezdilo. Odboráři, díky! Snad si ta hrstka z vás, která přijela, stihla v Praze nakoupit vše potřebné.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty, jak na ně?
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou…
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Technologie
Další pohroma v cenách grafických karet na obzoru. GDDR5 tento měsíc zdražila o 30 %
Bitcoin přišel o rekord. Kryptoměnou Ethereum už proudí více transakcí
ČTÚ chce regulovat. Zjistil, že si mobilní operátoři málo konkurují
AMD vydalo speciální ovladač pro horníky. Zrychluje těžbu Etherea na Radeonech
Firefox x64 už je pro uživatele Windows výchozí. Je bezpečnější a stabilnější
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít