Jak Praha ušetřila a kdo komu ustoupil

24. května 2012, 16:15 - Petr Kolář
24. května 2012, 16:15

politický diář

„Já být na místě vlády a pražského primátora, snažil bych se po celé republice najmout soukromé autobusy, nahradil ty stávkující a řekl jim na shledanou, pokud nepřijdou,“ doporučil před čtvrteční stávkou prezident Václav Klaus. Je vcelku trapné opět připomínat ústupky tehdejšího premiéra Klause železničářským odborářům v polovině devadesátých let. Zajímavé však je, že jediným, kdo odborářům fakticky ustoupil i nyní, byl prezident Klaus, když bez náhrady zrušil oslavu svých 70. narozenin. Zda se pro původně pozvané velvyslance a ústavní činitele Klaus pokoušel sehnat soukromé autobusy, anebo jim rovnou vzkázal „na shledanou jindy“, zůstane zřejmě navždy v hradních análech. Zato však díky prohlášení odborářů víme, že „odchod do důchodu v 70 letech je hazardem se zdravím lidí a výsměchem zaměstnancům v náročných profesích“.

Ministr financí Miroslav Kalousek si stávku vysloveně užíval. Zřejmě při vědomí, že zastánci odborů jeho TOP 09 stejně nikdy volit nebudou, zatímco pravicový volič naopak tvrdší vystupování vůči nim ocení, což by Kalouskovi mohlo nahnat další bodíky na úkor poněkud matné ODS. Kalousek před ministerstvem financí pobaveně sledoval, jak odboráři, kteří krátce předtím křičeli, že nemá odvahu a schovává se, najednou hořekovali, že „má ještě tu drzost přijít“. Díky tomu se ministr dozvěděl i „přehledný požadavek v rámci konstruktivního sociálního dialogu“, tedy „abych šel konečně do prdele“. Kromě toho stihl pro odboráře složit dvě básničky. Ta první o odborářích vezoucích „sračky na trakaři“, je obecně známa. „Napíšu si na svůj blog ve všech sedmi pádech / sociální dialog z golfu v Poděbradech,“ zní první sloka Kalouskovy druhé. „Hned se v práci lépe dýchá / když dme prsa mužná pýcha / že na golfu hraje náš / odborářský papaláš,“ pokračuje druhá.

Po všech hrozbách mohli být spokojeni i pražští politici. Magistrát totiž ve spolupráci s TSK a Dopravním podnikem čas od času vydává miliony korun na takzvané Týdny mobility, jejichž cílem je omezit počet aut v ulicích a podpořit v Praze jízdu na kole. Jak si všiml nejeden z významných pražských politiků, díky odborářům to tentokrát město mělo zadarmo s tím, že tolik cyklistů po Praze v rámci žádné organizované a draze placené akce nejezdilo. Odboráři, díky! Snad si ta hrstka z vás, která přijela, stihla v Praze nakoupit vše potřebné.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Auta
Evropská komise vyšetřuje BMW, Mercedes a VW kvůli údajnému…
Mercedes vymění DTM za elektrické formule. Ostrý start plánuje na rok 2019
Subaru WRX STI proletělo Nürburgring téměř stejně rychle jako Porsche 918 Spyder
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková loď pro Japonsko
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Technologie
Objevily se výsledky Radeonů RX Vega v 3DMarku. Start prodejů přesně za dva týdny?
Skype 5.4 pro Linux přidává podporu pro skupinové videohovory
Nvidia už má Tesly s čipy Volta, rozdala první karty výzkumníkům umělé inteligence
Čína blokuje WhatsApp, Rusko po jeho vzoru hodlá blokovat služby VPN a proxy
Poslední testovací kolo. Stáhněte si Android O Developer Preview 4
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít