Menu Zavřít

Jak odvrátit ztrátu konkurenceschopnosti České republiky

19. 9. 2011
Autor: profit

Zlepšení podpory malého a středního podnikání v České republice je tématem pondělní konference, kterou hostí Ministerstvo průmyslu a obchodu.

Foto: Profimedia.cz

Více než čtyři desítky podnikatelů, nebo organizací, které je reprezentují, požadují především pokračování reforem spojených s posílením konkurenceschopnosti ekonomiky země. Malí a střední podnikatelé tvoří přes 99 procent všech podniků v Česku.

„Globální krize ukazuje, že musíme urychlit kroky ke zlepšení konkurenceschopnosti našich firem. Tři oblasti považuji za klíčové – umět reagovat na globální poptávku, která přichází mimo trhy EU, stanovit klíčové obory ekonomiky, na které se soustředí zájem privátních investorů, a zásadně zlepšit služby veřejného sektoru,“ říká ministr průmyslu a obchodu Martin Kocourek.

„Strategie konkurenceschopnosti doporučuje vládě přijmout více než čtyřicet opatření, která se osvědčila v zemích, které jsou v globální soutěži úspěšné. Zásadní bude získat důvěru firem.  Po dvaceti letech máme velkou šanci nastartovat proces změn, po kterých firmy volají. V evropské politice musíme vytvořit koalici zemí, které v první řadě žádají fungování vnitřního trhu,“ vysvětluje Martin Tlapa, náměstek ministra průmyslu a obchodu.

BRAND24

Malí a střední podnikatelé tvoří v České republice, stejně jako v EU, téměř 99,8 % všech podniků. Naprostá většina z nich, zhruba 95 %, patří do kategorie mikropodniků, tedy firem do deseti zaměstnanců. Malý a střední podnikatelé vytvářejí 62 % všech pracovních míst, podílejí se 55 % na přidané hodnotě a mají zhruba poloviční podíl na celkovém exportu.

Konferenci „Jak zlepšit pozici malých a středních podniků v ČR a EU?“ pořádají spolu s Ministerstvem průmyslu a obchodu organizace CEBRE - Česká podnikatelská reprezentace při EU a Enterprise Europe Network ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR, Konfederací zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR, Svazem průmyslu a dopravy ČR a agenturami  CzechTrade a CzechInvest.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).