Jak nenaletět na burčák

29. září 2008, 08:00 - Petr Havel
29. září 2008, 08:00

Počátek vinařské sezony je pro spotřebitele každoročně spjat s výrobou a prodejem burčáku.

Každoročně se však v rámci kontrol prováděných Státní zemědělskou a potravinářskou inspekcí zjistí nezanedbatelné množství klamání spotřebitele, především ředění burčáku vodou.

Podle zákona o vinohradnictví a vinařství přitom pro prodej a složení burčáku platí jasně stanovená pravidla. Především není možné jako „burčák“ označit každý kvasící vinný mošt. Může se tak nazývat pouze částečně zkvašený hroznový mošt pocházející výhradně z hroznů sklizených a zpracovaných na území České republiky. Pokud nápoj vznikl i z hroznů dovezených odjinud, pak může být nabízen k prodeji pod názvem „částečně zkvašený hroznový mošt“.

Zákon o víně definuje burčák jako produkt obsahující nejméně jedno objemové procento skutečného obsahu alkoholu a nejvýše tři pětiny celkového objemu alkoholu a jako tekutý neředěný produkt získaný přirozenou cestou nebo fyzikálním postupem z čerstvých vinných hroznů. Z toho vyplývá, že burčák je nápoj vodou neředěný. Burčák se může prodávat od 1. srpna do 30. listopadu. Jeho prodejci mají stanovenou povinnost informovat zákazníky o tom, kdo nápoj vyrobil.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít