Jak dohonit žlutý autobus?

21. května 2007, 00:00 - *
21. května 2007, 00:00

KONKURENČNÍ BOJ Společnost Student Agency vystrnadila z jednotlivých vnitrostátních dálkových linek řadu dopravců. Existuje vůbec účinný recept, jak této firmě konkurovat? „Nemá smysl se snažit Student Agency napodobovat. Cestu vidím v nízkonákladových autobusech.

KONKURENČNÍ BOJ

Společnost Student Agency vystrnadila z jednotlivých vnitrostátních dálkových linek řadu dopravců. Existuje vůbec účinný recept, jak této firmě konkurovat?

„Nemá smysl se snažit Student Agency napodobovat. Cestu vidím v nízkonákladových autobusech. Koupíte menší autobusy za méně peněz, nebudete rozdávat noviny a kafe, a díky tomu budete schopni nabídnout nižší cenu,“ navrhuje možné řešení Luboš Marek z marketingové agentury Werbung Bohemia.

O této možnosti uvažuje například i ČSAD Liberec na lince Praha-Liberec, ale to pouze, pokud dnes již v podstatě monopolní dopravce Student Agency na této trase navýší cenu z nynějších sedmdesáti korun. V současné době se již takto pokouší fungovat například ČSAD Plzeň, která jezdí z Prahy do Plzně o deset korun levněji než Student Agency. Může si to dovolit, protože její autobusy stály zhruba 4,5 milionu korun jeden, což je přibližně polovina oproti Student Agency. Dopravce také šetří na nákladech za kávu, noviny, stevardku a promítání filmů. Nevýhodou autobusů ČSAD Plzeň je jejich menší kapacita - 49 míst oproti 63 u Student Agency.

„Takto malé autobusy se podle mě ekonomicky nevyplatí. Vysoká kapacita je hodně důležitý faktor. Navíc si již cestující na noviny či možnost podívat se na film zvykli, a rádi si za to tu desetikorunu připlatí,“ tvrdí majitel Student Agency Radim Jančura. Vydělává tedy ČSAD Plzeň na lince z Prahy do Plzně? „Jsme zhruba na nule, ale je to pro nás dobrá reklama na ostatní naše činnosti, které nás živí,“ reaguje Miroslav Hucl, ředitel firmy.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít