Jak dlouho ještě?!

20. července 2010, 13:07 - Jaroslav Hloušek
20. července 2010, 13:07

Manažerský panel

Internet a datové sítě bývají někdy přezdívány informačními „dálnicemi“, což má symbolizovat jejich rychlost a schopnost propojovat vzdálené lidi a informační zdroje. Pracuji v IT a zároveň jsem pravidelným uživatelem naší největší dopravní tepny D1. Kdyby informační „dálnice“ fungovaly stejně spolehlivě jako D1, tak se zastaví chod firem, přestanou nám chodit maily, aktuální zprávy a stovky dalších věcí. Pokud nastane v našem oboru výpadek nebo porucha, nasadíme na řešení problému maximum zdrojů. Uděláme to hned a ve vlastním zájmu. Pravidelnou údržbu a upgrady provádíme v noci nebo o víkendu, abychom omezili co nejméně uživatele a zákazníka. A jak funguje naše úžasná D1? Se začátkem teplejšího počasí začíná s železnou pravidelností sezona „oprav“. Například se uzavře levý pruh dálnice o délce 7,5 kilometru těsně před příjezdem do Prahy. Ne na pár dnů, ale na několik týdnů. Přes den na takovémto úseku pracovaly na dvou místech dvě party po třech lidech s lopatou a krumpáčem. Odpoledne, večer a v noci pusto prázdno. Toto je můj poznatek z úterý 13. července. Proč ten rozdíl? Při využívání IT služeb máte uzavřenou smlouvu, která vám zaručuje kvalitu a cenu. U dálnice nic takového není. Máme „jen“ zaplacenou dálniční známku, která nás opravňuje využívat dálnice a rychlostní silnice. Když však poskytnutá služba neodpovídá našim oprávněným představám, není si kde stěžovat. Nikdo nám nevrátí část peněz, nemůžeme přejít ke konkurenci. Nejsem žádný notorický stěžovatel. Chápu, že je rozdíl mezi údržbou asfaltové dálnice a komunikační infrastruktury. Ale myslím si, že jde o důležitý problém, se kterým bychom se neměli tak jednoduše smiřovat. Absence kvalitního internetového připojení je dnes diskriminující. Stejně tak je i nekvalitní dopravní spojení zajišťované D1 omezující pro obyvatele a firmy na Moravě. Lze namítnout, že dálnice je služba poskytovaná státem. A služby státu jsou z principu jaksi méně kvalitní než ty, které dodává soukromý sektor. Ale opravy dálnice přece zajišťují soukromé firmy, najaté státem! Proč jim tedy také nedat do smluv mnohem detailnější a přísnější podmínky, jak je to běžné ve světě IT?! Avšak i úřady odpovědné za tuto situaci sídlí v Praze, takže se asi dříve dočkáme létajících aut.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni…
Že fotbalisté touží nejvíce po Bentley? Omyl. Nejžádanější auto vás určitě překvapí
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost. Continental GT proto dostal další
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Rolls-Royce dnes představí nový Phantom. Premiéru můžete sledovat živě
Technologie
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Microsoft zkouší, jak při prohlížení webu přejít z mobilu na počítač [Windows Insider]
Ryzen 3 jde na trh, cenami míří pod Core i3. A konečně vychází i APU Bristol Ridge
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít