Iveco Daily slaví 30 let

17. března 2008, 00:00 - Erich Handl
17. března 2008, 00:00

VÝROČÍ ZNAČKY - Pro italskou dodávku Iveco Daily se za 15 let působení na českém trhu rozhodlo více než osm tisíc živnostníků a firem. Model slaví tento měsíc 30 let od svého vzniku, ve světě bylo od té doby prodáno již více než dva miliony kusů.

Poprvé se Iveco Daily objevilo v roce 1978. „Od počátku své existence se vozy Iveco Daily odlišují od konkurence konstrukcí posazenou na žebřinovém rámu, díky kterému mají vozy vyšší životnost,“ říká Martin Čech, obchodní manažer českého zastoupení. Právě vysoká životnost je podle něj jedním z důvodů úspěchu řady Daily. „Svoji roli tu sehrály i výkonné a hospodárné motory, což je velmi silná stránka Iveca, které těží ze své pozice lídra právě ve výrobě, vývoji a prodeji motorů. Jedná se nejen o agregáty určené pro nákladní dopravu a přepravu osob, ale i o průmyslové motory, generátory nebo motory určené pro zemědělskou či strojírenskou techniku. Pro představu – společnost ročně vyrobí kolem 400 tisíc motorů,“ říká Čech.

Přestože vůz Daily je nabízen v několika váhových kategoriích, mezi českými uživateli jednoznačně vede model v segmentu do hmotnosti 3,5 tuny. Za loňský rok eviduje Iveco nárůst poptávky v této kategorii o 45 procent. Podle zástupců značky je to dáno především zvýšenou kupní silou Čechů, částečným přesunem poptávky ze segmentu nižší váhové kategorie do kategorie 3500 kg; svoji roli tu samozřejmě hraje i fakt, že pro vozidla do 3,5 tuny stačí vlastnit řidičský průkaz skupiny B. Dalším trendem je potom v Česku zájem o stále objemnější nákladový prostor vozidel a silnější motory.

„Nejprodávanějším vozem v Česku je model 3,5 tuny furgon (skříň) v rozměrech nákladového prostoru 14 až 15 m3 se silnějšími motory 140 až 160 koní,“ upřesňuje Čech. Posledními designovými úpravami prošla řada Iveco Daily v září roku 2006, na faceliftu se podílel i světoznámý automobilový designér Giorgetto Guigiaro.

V roce 2007 Daily přišla s novým modelem v podobě terénní 4×4, který je určen pro skutečné profesionály s použitím jak do těžkého terénu, tak pro specifické komunální nástavby. Tento vůz byl vyráběn již před rokem 1987, ale nyní je postaven na novém podvozku od italské společnosti SCAM v kombinaci s mo-torem, převodovkou a kabinou z Iveca.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
AMD má možná kšeft od Tesly. Prý jí pomáhá vyvíjet AI procesory pro samořídící auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít