Italská evoluce se jmenuje Alfa Romeo

13. ledna 2003, 00:00 - Dvoustranu připravil Petr Doul doul@profit.cz
13. ledna 2003, 00:00

V minulém roce uvedli Italové na trh spoustu novinek a jak to tak vypadá, studnice jejich nápadů ještě zdaleka nevyschla. Na nových modelech Alfa Romeo GTA ještě neproschl lak a inženýři z Turýna mají další novinku. Jedná se o zcela nový supersportovní automobil, který bude podle zveřejněných parametrů směle konkurovat značkám, jako je Ferrari nebo Bugatti.

V minulém roce uvedli Italové na trh spoustu novinek a jak to tak vypadá, studnice jejich nápadů ještě zdaleka nevyschla. Na nových modelech Alfa Romeo GTA ještě neproschl lak a inženýři z Turýna mají další novinku.

Jedná se o zcela nový supersportovní automobil, který bude podle zveřejněných parametrů směle konkurovat značkám, jako je Ferrari nebo Bugatti. Novinka nese hrdé jméno Evoluta a přestože jde zatím jen o koncept, vedení automobilky tvrdí, že vůz tomuto podobný chce dotáhnout až do sériové výroby. Dvousedadlová koncepce čtyři a půl metru dlouhého kupé zaručuje řidiči i spolujezdci maximální prožitky spojené s jízdou. Ostatně hladinu adrenalinu zvedne už jenom samotný pohled na agresivní křivky vozu. Dominantním rysem celého vozu jsou přední dynamicky tvarované „šestioké“ světlomety, velká maska chladiče s typickým designem a kapota s vysokým bombírováním ve tvaru široce rozevřeného písmena V . Sportovní image dotváří výrazně rozšířené blatníky, ve kterých se ukrývají osmnáctipalcová kola z lehkých slitin trochu podobná vzoru z modelů 156 a 147 ve verzi GTA. Ze zadní výrazně zakulacené partie vystupuje čtveřice koncovek laděných výfuků. Celkovou agresivitu designu ještě více umocňují mohutné vdechy pro chlazení brzdových kotoučů a zajímavě řešená zpětná zrcátka. Interiér vozu je především účelový, protože jedním z hlavních kritérií při stavbě vozu byla i nízká pohotovostní hmotnost celé konstrukce. Rozhodně to však neznamená, že by byl chudý nebo strohý. Samozřejmostí jsou dvě kvalitní anatomická sedadla s koženým čalouněním, která jsou provedena v hnědé barvě, stejně jako další prvky interiéru. To nejzajímavější se však skrývá pod přední kapotou. Motorový prostor je doslova napěchován tou nejlepší technikou, jakou si jen můžete představit. Nově vyvinutý vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru je přeplňován dvěma turby a jeho výkon vrcholí hodnotou 400 koní! Předpokládané zrychlení z 0 na 100 km/h pod pět vteřin a největší rychlost 290 km/h zaručují opravdu nezapomenutelné zážitky. Na zadní kola je brutální výkon přenášen prostřednictvím robotizované převodovky Selespeed, která umožňuje řazení pomocí tlačítek přímo pod volantem. Vynikající jízdní vlastnosti zajišťuje elektronický systém stability, elektronicky řízený podvozek a systém ABS. Evoluta by měla Alfě znovu dobýt dávno ztracené posty v nejprestižnější sportovní třídě, a to nejen svými výkony, ale především designem a kvalitou zpracování. První „kousky“ by měly opustit továrnu někdy v polovině roku 2004. Pokud se tak skutečně stane, bude se jednat pouze o limitovanou sérii 1000 kusů.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče