Italové hospodské nepotěšili

03. července 2006, 00:00 - JAROSLAV SCHEJBAL
03. července 2006, 00:00

ŠAMPIONÁT VE FOTBALU To, že česká fotbalová reprezentace vypadla na světovém šampionátu v Německu již ve skupině, zkřížilo plány mnoha provozovatelům českých hospod a restaurací. Ti totiž nakoupili plátna, obrazovky či projektory, aby nalákali více zákazníků.

ŠAMPIONÁT VE FOTBALU To, že česká fotbalová reprezentace vypadla na světovém šampionátu v Německu již ve skupině, zkřížilo plány mnoha provozovatelům českých hospod a restaurací. Ti totiž nakoupili plátna, obrazovky či projektory, aby nalákali více zákazníků.

Strochou nadsázky se dá říci, že prohrané utkání české fotbalové reprezentace s italskými fotbalisty na mistrovství světa zhatilo pečlivě připravené plány českých, moravských a slezských hospod a restaurací.

Pro gastronomické provozovny jsou totiž sportovní akce, jako je mistrovství světa ve fotbale či hokeji, příležitostí jak zvýšit tržby. Na květnová hokejová utkání se podle odhadů připravovalo celých 25 procent provozoven. Na fotbalové mistrovství jich „vsadilo“ dokonce celých 27 procent. V součtu 40 procent poskytovatelů gastro služeb očekávalo, že díky šampionátu ve fotbale narostou jejich tržby.

„Hospod, barů a restaurací, kde hlavním cílem návštěvníků je pivo, je téměř polovina ze všech gastro provozoven. Je jasné, že se připravily na šampionát téměř všechny z tohoto segmentu,“ říká ředitelka výzkumné společnosti Data Servis Marcela Šimková. Podle jejích slov dokonce 11 procent provozoven investovalo do techniky - dataprojektorů, velkoplošných obrazovek či ozvučení.

„Postup hospodských před velkými sportovními událostmi je logický. Do restaurací a hospod se v tuzemsku chodí poměrně často, a to především za zábavou a relaxací. Právě z tohoto důvodu navštěvuje gastronomická zařízení 84 procent hostů,“ vysvětluje mluvčí společnosti Data Servis Eva Kijonková. Pro více než polovinu návštěvníků je pak návštěva gastro provozoven spojena s dobrým jídlem. Nejčastěji restaurace navštěvují hosté ve věku 35 až 55 let, na druhé příčce jsou návštěvníci od 18 do 35 let.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít