Invex na rozcestí

10. října 2008, 14:11 - Karel Zaoral
10. října 2008, 14:11

Veletrhu drtivě klesá návštěvnost

Letošní jubilejní ročník veletrhu Invex je zřejmě posledním, tedy minimálně v současné podobě. „Neříkám, že Invex úplně končí, ale rozhodně budeme po zakončení letošního ročníku analyzovat situaci. Veletrh táhne ke dnu hlavně srovnávání s dobou před deseti lety, kdy jej navštěvovaly davy lidí, to už je dnes v době internetu jinak,“ říká generální ředitel pořádající společnosti BVV Veletrhy Brno Jiří Škrla.
Invex se dlouhodobě potýká s klesajícím zájmem jak návštěvníků, tak i vystavovatelů, kteří si stěžují na nízkou návštěvnost a současně vysoké ceny za výstavní plochu a služby. Část tradičních vystavovatelů v průběhu let již z Invexu odešla a připojila své expozice k jiným veletrhům, jež sice oborově s IT nemají nic společného, zato se však na nich prezentují velcí potenciální zákazníci.
„Sledujeme odchod ICT firem směrem k jiným veletrhům, které pořádáme,“ potvrdil Škrla a naznačil, že takové „rozparcelování“ Invexu do dalších veletrhů je jedním z možných scénářů. Zbytek původního Invexu se zaměřením třeba na spotřební elektroniku by pokračoval dál – s jinou tematikou a možná i jiným názvem.
„To srovnávání Invexu z devadesátých let je opravdu přítěží. Jádro například z Digitexu, tedy z výstavy spotřební elektroniky, která je dnes pro lidi možná atraktivnější než celý Invex, by mohlo získat novou podobu. Budeme o tom uvažovat,“ uzavřel Škrla. Letošní Invex se vměstnal pouze do dvou pavilonů, z nichž navíc jeden byl celý vyhrazen dvoudenní konferenci E-vize. Skutečný Invex se tedy odehrával vlastně už jen v jednom pavilonu, v němž i tak zbylo hodně volného místa, které nakonec zaplnilo improvizované posezení pro návštěvníky. Tabulka se srovnáním zmiňovaným ředitelem Škrlou jasně ukazuje trend, který započal s masivnějším šířením internetu – všechny novinky a technologie jsou na síti dostupné mnohem dříve než na výstavách, což je jasná příčina klesající atraktivity právě veletrhů typu Invex.

tabulka: Rychlý sešup
Internet ubírá veletrhu návštěvníky
***2008 *2000
1* Počet vystavovatelů* 315*641
2* Počet zúčastněných zemí* 14*17
3* Výstavní plocha v m2
* 18 550*39 427
4* Počet návštěvníků (předběžný odhad)* 53 000*159 873
5* Počet akreditovaných novinářů* 658*-
zdroj: BVV.CZ

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít