Invex na rozcestí

10. října 2008, 14:11 - Karel Zaoral
10. října 2008, 14:11

Veletrhu drtivě klesá návštěvnost

Letošní jubilejní ročník veletrhu Invex je zřejmě posledním, tedy minimálně v současné podobě. „Neříkám, že Invex úplně končí, ale rozhodně budeme po zakončení letošního ročníku analyzovat situaci. Veletrh táhne ke dnu hlavně srovnávání s dobou před deseti lety, kdy jej navštěvovaly davy lidí, to už je dnes v době internetu jinak,“ říká generální ředitel pořádající společnosti BVV Veletrhy Brno Jiří Škrla.
Invex se dlouhodobě potýká s klesajícím zájmem jak návštěvníků, tak i vystavovatelů, kteří si stěžují na nízkou návštěvnost a současně vysoké ceny za výstavní plochu a služby. Část tradičních vystavovatelů v průběhu let již z Invexu odešla a připojila své expozice k jiným veletrhům, jež sice oborově s IT nemají nic společného, zato se však na nich prezentují velcí potenciální zákazníci.
„Sledujeme odchod ICT firem směrem k jiným veletrhům, které pořádáme,“ potvrdil Škrla a naznačil, že takové „rozparcelování“ Invexu do dalších veletrhů je jedním z možných scénářů. Zbytek původního Invexu se zaměřením třeba na spotřební elektroniku by pokračoval dál – s jinou tematikou a možná i jiným názvem.
„To srovnávání Invexu z devadesátých let je opravdu přítěží. Jádro například z Digitexu, tedy z výstavy spotřební elektroniky, která je dnes pro lidi možná atraktivnější než celý Invex, by mohlo získat novou podobu. Budeme o tom uvažovat,“ uzavřel Škrla. Letošní Invex se vměstnal pouze do dvou pavilonů, z nichž navíc jeden byl celý vyhrazen dvoudenní konferenci E-vize. Skutečný Invex se tedy odehrával vlastně už jen v jednom pavilonu, v němž i tak zbylo hodně volného místa, které nakonec zaplnilo improvizované posezení pro návštěvníky. Tabulka se srovnáním zmiňovaným ředitelem Škrlou jasně ukazuje trend, který započal s masivnějším šířením internetu – všechny novinky a technologie jsou na síti dostupné mnohem dříve než na výstavách, což je jasná příčina klesající atraktivity právě veletrhů typu Invex.

tabulka: Rychlý sešup
Internet ubírá veletrhu návštěvníky
***2008 *2000
1* Počet vystavovatelů* 315*641
2* Počet zúčastněných zemí* 14*17
3* Výstavní plocha v m2
* 18 550*39 427
4* Počet návštěvníků (předběžný odhad)* 53 000*159 873
5* Počet akreditovaných novinářů* 658*-
zdroj: BVV.CZ

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít