Investice i superlevný vůz?

13. června 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
13. června 2005, 00:00

ŠKODA AUTO Automobilka Škoda Auto hodlá investovat 1,2 miliardy korun do rozšíření svého vývojového centra v Mladé Boleslavi. Mohl by se tady vyvíjet i nový model superlevného auta, jehož výrobu plánuje koncern VW. Vedle konstrukčních pracovišť postaví Škoda Auto v Mladé Boleslavi také nové prostory pro testovací a zkušební zařízení.

ŠKODA AUTO Automobilka Škoda Auto hodlá investovat 1,2 miliardy korun do rozšíření svého vývojového centra v Mladé Boleslavi. Mohl by se tady vyvíjet i nový model superlevného auta, jehož výrobu plánuje koncern VW.

Vedle konstrukčních pracovišť postaví Škoda Auto v Mladé Boleslavi také nové prostory pro testovací a zkušební zařízení. Výsledkem rozsáhlé investice bude mimo jiné vytvoření až 370 nových pracovních míst, hlavně pro odborníky s vysokoškolským vzděláním. Podle šéfa představenstva Detlefa Wittiga jsou investice do vlastního vývoje nutné kvůli chystanému rozšíření počtu modelových řad. Škoda nyní vyrábí modely Fabia, Octavia a Superb. Příští rok představí model Roomster a oznámila rovněž svůj úmysl zahájit výrobu terénního vozu Yeti. Ten by se měl na trhu objevit nejdříve v roce 2008.

Koncern VW prý navíc uvažuje o výrobě superlevného malého vozu, který by nahradil legendárního „brouka“ a jehož cena by se pohybovala kolem třech tisíc eur. O tom, zda vůbec a kde se bude vyrábět, se zatím pouze spekuluje.

Investice do vývojového centra je v tomto roce druhým oznámeným úmyslem podobného typu. Již v dubnu Škoda Auto informovala, že ve svém pobočném závodě v Kvasinách na Rychnovsku investuje tři miliardy korun a vytvoří přes 2000 nových pracovních míst. Rozšíření závodu je nutné proto, aby se zde kromě superbů mohl již od příštího roku vyrábět i další nový model Škoda Roomster.

Součástí plánované investice budou například výstavba nového logistického centra či odstavné plochy pro vyrobené vozy. Chybět nebudou ani parkoviště pro zaměstnance, autobusové nádraží nebo nové vrátnice pro nákladní dopravu. 

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče