Investice do reklamy mají letos stoupnout o 3,5 procenta

19. července 2010, 15:39 - bay, ČTK
19. července 2010, 15:39

Celosvětový růst výdajů na reklamu má letos dosáhnout 3,5 procenta. V Česku se očekávají investice do reklamy na úrovni roku 2009.

Autor: sxc.hu

„O tom, zda konečný vývoj bude v ČR letos plusový nebo minusový, rozhodnou až aktivity zadavatelů v posledním čtvrtletí roku, protože první pololetí zatím zaostává za loňským vývojem,“ uvedl ředitel pražské pobočky mediální agentury ZenithOptimedia Petr Majerik. Česko podle něj patří mezi trhy, které jsou krizí zasaženy nejvíce.

Důvody pro větší škrty v českých reklamních rozpočtech nadnárodních společností jsou jednak v menším počtu obyvatel, které inzerce osloví, ale též vyšší ceny za reklamní prostor proti většině zemí střední a východní Evropy. Zatímco Bělorusko, Rusko, Bosna, Srbsko, Slovinsko, Turecko a Ukrajina zažívají rychlý růst mezi 11 až 26 procenty, pokles letos pokračuje v Bulharsku, Řecku a Maďarsko.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče