Investice do jízdních kol. Společnost C2H koupila 30 procent ve Favoritu

08. srpna, 07:36 - čtk
08. srpna, 07:36

Investiční společnost C2H v čele s Michalem Mičkou oznámila vstup do výrobce bicyklů Favorit. Investicí sedmdesáti milionů korun, které putují především na zahraniční expanzi, zvýšení výrobních kapacit a vývoj nových technologií, získala ve Favoritu třicetiprocentní podíl. Mička bude na chod společnosti dohlížet z pozice člena dozorčí rady.

„Preferuji investice do kvalitních českých projektů a ve Favoritu vidím Apple mezi koly. Navíc je pro mě velmi důležité, kdo za projektem stojí,“ uvedl Mička. Většinový podíl ve Favoritu drží nadále Richard Galovič, který v roce 2011 odkoupil všechny ochranné známky této společnosti a vzkřísil tak značku s téměř stoletou tradicí.

Favorit svá kola vyrábí výhradně v Česku. Nyní plánuje zvýšit počet zaměstnanců, kapacitu výroby a zkrátit dodací termíny. V horizontu jednoho roku chce navíc otevřít pět zahraničních zastoupení v západní Evropě a USA. Do čtyř let se má potom počet těchto zastoupení zvýšit na dvacet.

Společnost C2H (Capital to Human) investuje do firem, které nabízejí zajímavou příležitost a potenciál zhodnocení v násobcích investovaného kapitálu. Primárně se zaměřuje na příležitosti v České republice. Investice jdou do nemovitostí, zaběhnutých společností s danou historií a do internetového obchodování.

Počátky výroby jízdních kol v Rokycanech se začaly psát v roce 1922, kdy založili podnikatelé Ambrož Swetlik a Heinrich Kastrup společnost Tripol Hering. Později přibyla značka Tudor. Znárodněním a spojením do jednoho podniku v roce 1948 se obě společnosti nevyhnuly. Nová etapa značky se začala psát v roce 2011, kdy Galovič koupil původní ochranné známky Favoritu. V následujících třech letech firma vyvinula jízdní kol Favorit v lifestylových řadách Aviator, Big Boss, Cronos a Diamante a ve sportovních modelech F1 Sport, F1 Special, F1 Super Special, dráhových F2 Super Special a terénních F3. Veškerá kola jsou ručně vyráběna na míru konkrétního zákazníka.

Přečtěte si také:

Křetínský znovu vyrazil na nákup. EPH usiluje o maďarskou elektrárnu

Nelezte mi do kruhu! Velký rozhovor s Tomášem Chrenkem

"Dobijeme svět." Firma HE3DA chce být českou Teslou


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít