Internetové obchody expandují a míří do metra a za řidiči

20. října 2011, 14:01 - Dalibor Dostál
20. října 2011, 14:01

Internetové obchody pojilo od počátku pevné pouto s počítači. To už nyní neplatí. Největší internetové obchody hledají další možnosti, jak se dostat k zákazníkům.

Foto: Profimedia.cz

Společnost Mall.cz v úterý otevřela své obchody s drogerií v několika stanicích pražského metra.  Česko se tak stalo třetí zemí, kde podobné virtuální prodejny fungují. Na startu novinky se podílel rovněž výrobce drogerie Procter & Gamble.

Jak virtuální obchod funguje?  Ve stanicích Anděl, Muzeum, Náměstí Republiky a Flora si mohou lidé zkrátit čekání na soupravu a vybrané zboží si objednat jednoduše přes mobilní telefon. Doprava je přitom zdarma. Ve stanicích, kde virtuální drogerie fungují, jsou na sloupech „vystaveny“, podobně jako v běžném supermarketu, nabízené produkty. K nákupu pak stačí jen vytáhnout mobilní telefon, vyfotit speciální QR kódy vybraného produktu a pomocí aplikace, která zákazníka provede celou objednávkou, si zboží nakoupit.

Společný projekt virtuální prodejny nám přijde jako skvělý způsob, jak zákazníkům přinést něco netradičního, výhodného a navíc zábavného, navíc drogerie se u našich zákazníků setkává s velkým ohlasem. Oblíbené značky produktů nabízíme zákazníkům za výhodné ceny a s doručením až domů, takže se zákazník nemusí tahat s těžkými taškami,“ vysvětluje Per Král, marketingový ředitel Mall.cz. 

Věříme, že v dnešní době plné nejrůznějších technologií má tento netradiční prodejní kanál své místo a najde si své zákazníky,“ doplnil Juraj Králik z Procter&Gamble.  Z počítačů vystoupily i další významné internetové obchody. „Kasa.cz se dlouhodobě zaměřuje na kvalitu služeb, pohodlí nakupujících a komfortní služby s přidanou hodnotou. Plánuje proto otevírat další prodejny Kasahouse, které nebudou fungovat jako prosté výdejny, ale jako plnohodnotné prodejny s vyškoleným personálem a službami typu drive-in,“ řekla pro Profit.cz Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz. Zákazníci si tak budou moci nakoupit zboží, aniž by museli vystoupit ze svého vozu.

Stejně jako kamenné obchody i e-shopy čekají v příštích týdnech nákupní žně. Z průzkumu, který si nechala Kasa.cz vypracovat, vyplývá, že více než polovina lidí plánuje nakupovat vánoční dárky v listopadu. Oproti loňskému roku, kdy si nákupy na poslední chvíli nechalo 39 procent  respondentů, letos nákupy na prosinec odkládá pouze 21 procent zákazníků. Celkově chce téměř polovina zákazníků utratit za vánoční dárky 2 až 5 tisíc korun.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít