Internetové databáze

17. července 2006, 00:00 - Petr Kučera <br />
17. července 2006, 00:00

Zaujal mne váš článek v rubrice Marketing s názvem „Vlastní stránka už nestačí“ (Profit č. 26/2006). Chci se zeptat: Jak poznám, které z mnoha internetových databází jsou navštěvované, a které nikoliv? Lze nějak poznat jejich účinnost před tím, než s nimi uzavřu smlouvu?

Zaujal mne váš článek v rubrice Marketing s názvem „Vlastní stránka už nestačí“ (Profit č. 26/2006). Chci se zeptat: Jak poznám, které z mnoha internetových databází jsou navštěvované, a které nikoliv? Lze nějak poznat jejich účinnost před tím, než s nimi uzavřu smlouvu?

Základní informace vám pravděpodobně rád poskytne přímo poskytovatel konkrétní databáze. Samozřejmě však mějte na paměti, že se chce ukázat v co nejlepším světle a může vybrat jen taková čísla, podle nichž je právě jeho služba dobrá. Požadujte tedy na provozovateli odkaz na objektivní statistiku, kterou si sám můžete ověřit.

Na webu je několik nezávislých systémů měření návštěvnosti jednotlivých stránek - například Navrcholu. cz, Toplist.cz, Observer.cz a další. Měří však jen ty weby, které se do systému samy dobrovolně přihlásily. Nicméně pokud si provozovatel určité databáze skutečně věří a nemá co skrývat, je v jeho zájmu, aby se některého z uvedených statistických průzkumů účastnil.

Určitý obrázek o účinnosti konkrétního systému si uděláte také jednoduchým pokusem. Vyberte si určité ubytovací zařízení, třeba z vašeho okolí, které už je součástí této databáze.

Do vyhledávače jako Google nebo Seznam si pak zadejte například „ubytování Olomouc“ - a uvidíte, na jaké pozici ve vyhledávači se objeví právě váš databázový systém. Čím výše, tím lépe.

**Pavel Hrubec, mediální poradce

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít