Internetová reklama má přesáhnout deset miliard korun

23. září 2010, 17:55 - bay, ČTK
23. září 2010, 17:55

Výdaje firem na internetovou reklamu by měly v tuzemsku do roku 2015 stoupnout na 10,7 miliardy korun. Letos tato suma představuje 4,7 miliardy Kč.

Autor: Jakub Stadler

Objem reklamy se zvyšuje s rostoucím využíváním internetu, ke kterému zadavatelé přesunou zdroje určené dosud na tištěnou reklamu. Největší růst podle generálního ředitele Centrum Holdings Andrease Demutha čeká reklamu ve vyhledávání a platby za kliknutí. V této oblasti předpokládá růst obratu z letošních zhruba 1,5 miliardy Kč o 170 procent.

Na dvojnásobek ze současných 1,5 miliardy korun se má zvýšit objem výdajů na tzv. zobrazovanou, anebo také bannerovou reklamu. Jde přitom o skutečně vynaložené prostředky a nikoli ceníkové ceny, které uvádí Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). To za loňský rok odhadlo objem zobrazované reklamy na zhruba 3,6 miliardy korun. Největšími hráči na internetovém reklamním trhu jsou podle SPIR Seznam, Centrum Holdings a Mafra. Centrum Holdings dnes uzavřelo strategickou alianci s Google, v rámci které bude nabízet její reklamní službu AdWords.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít