Internetová reklama má přesáhnout deset miliard korun

23. září 2010, 17:55 - bay, ČTK
23. září 2010, 17:55

Výdaje firem na internetovou reklamu by měly v tuzemsku do roku 2015 stoupnout na 10,7 miliardy korun. Letos tato suma představuje 4,7 miliardy Kč.

Autor: Jakub Stadler

Objem reklamy se zvyšuje s rostoucím využíváním internetu, ke kterému zadavatelé přesunou zdroje určené dosud na tištěnou reklamu. Největší růst podle generálního ředitele Centrum Holdings Andrease Demutha čeká reklamu ve vyhledávání a platby za kliknutí. V této oblasti předpokládá růst obratu z letošních zhruba 1,5 miliardy Kč o 170 procent.

Na dvojnásobek ze současných 1,5 miliardy korun se má zvýšit objem výdajů na tzv. zobrazovanou, anebo také bannerovou reklamu. Jde přitom o skutečně vynaložené prostředky a nikoli ceníkové ceny, které uvádí Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). To za loňský rok odhadlo objem zobrazované reklamy na zhruba 3,6 miliardy korun. Největšími hráči na internetovém reklamním trhu jsou podle SPIR Seznam, Centrum Holdings a Mafra. Centrum Holdings dnes uzavřelo strategickou alianci s Google, v rámci které bude nabízet její reklamní službu AdWords.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče