Internet - to jsou informace, zábava a marketing!

12. května 2003, 00:00 - Petr Bým
12. května 2003, 00:00

Internetový marketing má před sebou dobrou budoucnost, hlavně u malých a středních podnikatelů. Je totiž především marketingem levným. Kromě reklamy sem patří webové prezentace firem, které jsou dnes už standardní součástí firemní propagace. V letošním březnu (tradičně měsíci internetu) český internet z hlediska návštěvnosti doslova trhal rekordy.

Internetový marketing má před sebou dobrou budoucnost, hlavně u malých a středních podnikatelů. Je totiž především marketingem levným.

Kromě reklamy sem patří webové prezentace firem, které jsou dnes už standardní součástí firemní propagace. V letošním březnu (tradičně měsíci internetu) český internet z hlediska návštěvnosti doslova trhal rekordy. Internautem, tj. uživatelem internetu, se stalo 3,35 milionu občanů České republiky. Průměrný internaut byl na síti zhruba 3 hodiny a v tomto čase si prohlédl 164 různých webových stran. Tomu odpovídá i stále větší, byť v porovnání s ostatními médii značně skromný, zájem inzerentů. Loni se na netu proinzerovalo kolem 190 milionů korun, letos podle některých odborníků můžeme čekat vzestup až na 230 mil. Kč. Marketing na internetu, to ale není jenom reklama. V první řadě jsou to webové prezentace firem (případně produktů), které jsou dnes už standardní součástí firemní propagace. Jsou vizitkou, kterou prostě musí mít každý, kdo se v hospodářském životě chce pohybovat. Dalším krokem je elektronické obchodování v různých formách - byť podle některých hlasů poslední vývoj naznačuje oslabování zájmu o e-commerce ve prospěch „pouhého“ motivování potenciálního zákazníka k nákupu toho správného produktu. Jinou formou internetového marketingu je e-mail, který může dobře sloužit jako nástroj propagace a prodeje. To všechno je u nás v mnohém ohledu ještě „mladé“, firmy si tyto možnosti teprve testují. Internetový marketing má nepochybně před sebou dobrou budoucnost, možná hlavně v segmentu malého a středního podnikání. Je totiž především marketingem levným. Navíc marketingovým pracovníkům nabízí leccos, co jinde nedostanou - interaktivitu, rychlost, snadné vyhodnocování efektivity apod. Proto také internet už dávno není pro český marketing ničím neznámým. Pravdou je ovšem také to, že na skutečně profesionální využití marketingových možností internetu se v řadě podniků ještě čeká.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Víte, kdo vlastní vaši banky? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Zdraží v roce 2018 energie? A je dobré si cenu elektřiny nebo plynu fixovat?
Auta
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá,…
Galerie na středu: Nejlevnější rychlá kombi s výkonem od 200 koní na českém trhu
Honda Civic dostane naftový motor 1.6 i-DTEC. Koupíte ho ale až na jaře 2018
Řidičské průkazy: Skupiny, podskupiny, druhy vozidel a minimální věk pro udělení
BMW zveřejnilo první fotku nové Z4. Oficiálně se představí zítra
Technologie
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
GeForce na bázi Volty letos nebudou. Masová výroba na 12nm procesu začne koncem roku
Elektromobilů a hybridů u nás přibývá. Je jich přes jedno procento
Synology uvádí základní čtyřdiskový NAS. Je rychlejší a úspornější
Samsung za týden uvede Gear Fit 2 Pro, svůj nejlepší sportovní náramek
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít