Internet - to jsou informace, zábava a marketing!

12. května 2003, 00:00 - Petr Bým
12. května 2003, 00:00

Internetový marketing má před sebou dobrou budoucnost, hlavně u malých a středních podnikatelů. Je totiž především marketingem levným. Kromě reklamy sem patří webové prezentace firem, které jsou dnes už standardní součástí firemní propagace. V letošním březnu (tradičně měsíci internetu) český internet z hlediska návštěvnosti doslova trhal rekordy.

Internetový marketing má před sebou dobrou budoucnost, hlavně u malých a středních podnikatelů. Je totiž především marketingem levným.

Kromě reklamy sem patří webové prezentace firem, které jsou dnes už standardní součástí firemní propagace. V letošním březnu (tradičně měsíci internetu) český internet z hlediska návštěvnosti doslova trhal rekordy. Internautem, tj. uživatelem internetu, se stalo 3,35 milionu občanů České republiky. Průměrný internaut byl na síti zhruba 3 hodiny a v tomto čase si prohlédl 164 různých webových stran. Tomu odpovídá i stále větší, byť v porovnání s ostatními médii značně skromný, zájem inzerentů. Loni se na netu proinzerovalo kolem 190 milionů korun, letos podle některých odborníků můžeme čekat vzestup až na 230 mil. Kč. Marketing na internetu, to ale není jenom reklama. V první řadě jsou to webové prezentace firem (případně produktů), které jsou dnes už standardní součástí firemní propagace. Jsou vizitkou, kterou prostě musí mít každý, kdo se v hospodářském životě chce pohybovat. Dalším krokem je elektronické obchodování v různých formách - byť podle některých hlasů poslední vývoj naznačuje oslabování zájmu o e-commerce ve prospěch „pouhého“ motivování potenciálního zákazníka k nákupu toho správného produktu. Jinou formou internetového marketingu je e-mail, který může dobře sloužit jako nástroj propagace a prodeje. To všechno je u nás v mnohém ohledu ještě „mladé“, firmy si tyto možnosti teprve testují. Internetový marketing má nepochybně před sebou dobrou budoucnost, možná hlavně v segmentu malého a středního podnikání. Je totiž především marketingem levným. Navíc marketingovým pracovníkům nabízí leccos, co jinde nedostanou - interaktivitu, rychlost, snadné vyhodnocování efektivity apod. Proto také internet už dávno není pro český marketing ničím neznámým. Pravdou je ovšem také to, že na skutečně profesionální využití marketingových možností internetu se v řadě podniků ještě čeká.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
Jedna z nejlepších hororových her je teď zdarma. Stáhněte si Outlast
Nordic Telecom letos vypne CDMA. Než vybuduje LTE, přesune zákazníky k O2
Malý iPhone SE nebyl nikdy takhle levný. Operátoři šli s cenou výrazně níž než Apple
Xiaomi by mohlo nabídnout bezdrátové nabíjení. Zapojilo se do vývoje Qi
Shigeru Kumekawa: nová Bravia A1 je nabitá tou nejlepší technologií, říká prezident Sony Europe (rozhovor)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít