Internet - to jsou informace, zábava a marketing!

12. května 2003, 00:00 - Petr Bým
12. května 2003, 00:00

Internetový marketing má před sebou dobrou budoucnost, hlavně u malých a středních podnikatelů. Je totiž především marketingem levným. Kromě reklamy sem patří webové prezentace firem, které jsou dnes už standardní součástí firemní propagace. V letošním březnu (tradičně měsíci internetu) český internet z hlediska návštěvnosti doslova trhal rekordy.

Internetový marketing má před sebou dobrou budoucnost, hlavně u malých a středních podnikatelů. Je totiž především marketingem levným.

Kromě reklamy sem patří webové prezentace firem, které jsou dnes už standardní součástí firemní propagace. V letošním březnu (tradičně měsíci internetu) český internet z hlediska návštěvnosti doslova trhal rekordy. Internautem, tj. uživatelem internetu, se stalo 3,35 milionu občanů České republiky. Průměrný internaut byl na síti zhruba 3 hodiny a v tomto čase si prohlédl 164 různých webových stran. Tomu odpovídá i stále větší, byť v porovnání s ostatními médii značně skromný, zájem inzerentů. Loni se na netu proinzerovalo kolem 190 milionů korun, letos podle některých odborníků můžeme čekat vzestup až na 230 mil. Kč. Marketing na internetu, to ale není jenom reklama. V první řadě jsou to webové prezentace firem (případně produktů), které jsou dnes už standardní součástí firemní propagace. Jsou vizitkou, kterou prostě musí mít každý, kdo se v hospodářském životě chce pohybovat. Dalším krokem je elektronické obchodování v různých formách - byť podle některých hlasů poslední vývoj naznačuje oslabování zájmu o e-commerce ve prospěch „pouhého“ motivování potenciálního zákazníka k nákupu toho správného produktu. Jinou formou internetového marketingu je e-mail, který může dobře sloužit jako nástroj propagace a prodeje. To všechno je u nás v mnohém ohledu ještě „mladé“, firmy si tyto možnosti teprve testují. Internetový marketing má nepochybně před sebou dobrou budoucnost, možná hlavně v segmentu malého a středního podnikání. Je totiž především marketingem levným. Navíc marketingovým pracovníkům nabízí leccos, co jinde nedostanou - interaktivitu, rychlost, snadné vyhodnocování efektivity apod. Proto také internet už dávno není pro český marketing ničím neznámým. Pravdou je ovšem také to, že na skutečně profesionální využití marketingových možností internetu se v řadě podniků ještě čeká.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít