Internet - to jsou informace, zábava a marketing!

12. května 2003, 00:00 - Petr Bým
12. května 2003, 00:00

Internetový marketing má před sebou dobrou budoucnost, hlavně u malých a středních podnikatelů. Je totiž především marketingem levným. Kromě reklamy sem patří webové prezentace firem, které jsou dnes už standardní součástí firemní propagace. V letošním březnu (tradičně měsíci internetu) český internet z hlediska návštěvnosti doslova trhal rekordy.

Internetový marketing má před sebou dobrou budoucnost, hlavně u malých a středních podnikatelů. Je totiž především marketingem levným.

Kromě reklamy sem patří webové prezentace firem, které jsou dnes už standardní součástí firemní propagace. V letošním březnu (tradičně měsíci internetu) český internet z hlediska návštěvnosti doslova trhal rekordy. Internautem, tj. uživatelem internetu, se stalo 3,35 milionu občanů České republiky. Průměrný internaut byl na síti zhruba 3 hodiny a v tomto čase si prohlédl 164 různých webových stran. Tomu odpovídá i stále větší, byť v porovnání s ostatními médii značně skromný, zájem inzerentů. Loni se na netu proinzerovalo kolem 190 milionů korun, letos podle některých odborníků můžeme čekat vzestup až na 230 mil. Kč. Marketing na internetu, to ale není jenom reklama. V první řadě jsou to webové prezentace firem (případně produktů), které jsou dnes už standardní součástí firemní propagace. Jsou vizitkou, kterou prostě musí mít každý, kdo se v hospodářském životě chce pohybovat. Dalším krokem je elektronické obchodování v různých formách - byť podle některých hlasů poslední vývoj naznačuje oslabování zájmu o e-commerce ve prospěch „pouhého“ motivování potenciálního zákazníka k nákupu toho správného produktu. Jinou formou internetového marketingu je e-mail, který může dobře sloužit jako nástroj propagace a prodeje. To všechno je u nás v mnohém ohledu ještě „mladé“, firmy si tyto možnosti teprve testují. Internetový marketing má nepochybně před sebou dobrou budoucnost, možná hlavně v segmentu malého a středního podnikání. Je totiž především marketingem levným. Navíc marketingovým pracovníkům nabízí leccos, co jinde nedostanou - interaktivitu, rychlost, snadné vyhodnocování efektivity apod. Proto také internet už dávno není pro český marketing ničím neznámým. Pravdou je ovšem také to, že na skutečně profesionální využití marketingových možností internetu se v řadě podniků ještě čeká.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Horko v práci? 5 tipů, jak na něj vyzrát
Aplikace na dovolenou: překladače a průvodci
Až pojedete autem k moři: 6 tipů, jak jezdit ekonomicky
Auta
Evora GT430 je nejvýkonnější silniční Lotus v historii. Za…
Skupina VW dodala v prvním pololetí zákazníkům přes pět milionů aut
Opel Insignia GSi má motor 2.0 T a je o 160 kg lehčí než OPC
Podívejte se na vzácné snímky exkluzivních aut ze sbírky brunejského sultána
Tři generace BMW 5 ve srovnání ojetin: E39 vs. E60 vs. F10
Technologie
RAM letos zdraží o rekordních 60 %, paměti Flash o třetinu. Příští rok je možné zlepšení
Ataribox se odhaluje. Máme první obrázky i nástin toho, co od konzole čekat
Spousta „interaktivních seriálů“ za pakatel. Humble Bundle má v akci hry od Telltale
Android se snadno připojí k síťovému disku nebo NASu. Google vydal Samba Client
Výrobci základních desek objevili průlomové chlazení napájecích kaskád. Díky Youtuberům
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít