Article, show

Internet není sejf na informace

20. října 2011, 13:04 - Luis Antonio Malvido
20. října 2011, 13:04

Manažerský panel

Sociální sítě jsou pro personalisty stále důležitější

Zamysleli jste se někdy nad tím, jak moc informací jsou na sebe lidé schopni na internetu prozradit? Mnohdy jsou to takové, které by do očí jiným lidem ani neřekli. Neuvědomují si přitom, že pomocí těchto dat lze sestavit často velmi detailní profil uživatele. V sociálních sítích už cenný zdroj demografických a sociografických údajů či naše propojení s přáteli, skupinami a místy, objevili zadavatelé cílené reklamy. Nejsou však jedinými subjekty, které na sociálních sítích informace „loví“.
Svou důležitou roli hrají sociální sítě také pro oddělení lidských zdrojů moderních společností, které si pomocí nich dovedou dohledat informace o svých současných či potenciálních zaměstnancích nebo si ověřit pravdivost údajů uváděných v jejich životopisech.
Nejvýznamnější sociální sítí, kterou personální oddělení používají, je LinkedIn. Ta věrně vypovídá o profesní zdatnosti svého uživatele, zobrazuje reference bývalých zaměstnavatelů či podněcuje své uživatele k diskusi na odborná témata. Manažeři lidských zdrojů se zde o potenciálním zaměstnanci nedozví nic nad rámec jeho pracovních předpokladů, pravdivost údajů je však díky propojení uživatele s dalšími lidmi v oboru vyšší a snadno ověřitelná. Profil na této síti je v dnešní době pro profesionála stejně samozřejmý jako profil na Facebooku pro teenagera.
Ukazuje se však, že i Facebook může být pro kariéru klíčový. Firmy totiž jeho prostřednictvím začaly oslovovat především mladší pracovníky na juniorské pozice. Například jedna významná česká banka vyhledává nové kandidáty jen prostřednictvím této služby. Podíl lidí, které kontaktujeme přes Facebook, roste i u nás, mobilních operátorů. Například naše facebooková stránka má nyní více než milion návštěv měsíčně a počet lidí, kteří jejím prostřednictvím žádají o práci rapidně roste. Telefónica pronikla do on-line světa personalistiky již před dvěma lety a tento nápad postupně přebírají i ostatní české firmy. S rostoucí propojeností našich profilů na různých sociálních sítích vytváříme ve světě internetu náš stále hlubší a detailnější otisk. Propojení těchto sítí je stále rozsáhlejší a často není v našich silách mít přehled o tom, co vše lze o nás na internetu dohledat. Informace na internetu navíc zůstávají a jsou zpětně dohledatelné. Co se využití osobních údajů našimi potenciálními zaměstnavateli týká, existuje jednoduchá rada: neříkejme nekontrolovaně sociálním sítím nic, co bychom na sebe neprozradili na pracovním pohovoru.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost, nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít