Internet láká stále více lidí

12. června 2006, 00:00 - (čtk)
12. června 2006, 00:00

CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ Pojišťovny zaznamenávají letos zhruba stejný zájem o pojištění při cestách do zahraničí jako v minulých letech, ale mnohem více lidí si pojištění sjednává přes internet. U některých pojišťoven stoupl meziročně prodej tohoto pojištění o sto procent.

CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ

Pojišťovny zaznamenávají letos zhruba stejný zájem o pojištění při cestách do zahraničí jako v minulých letech, ale mnohem více lidí si pojištění sjednává přes internet. U některých pojišťoven stoupl meziročně prodej tohoto pojištění o sto procent.

Experti předpokládají, že v letní turistické sezoně letos vycestuje do zahraničí rekordní počet českých občanů. Pojišťovny jsou podle prohlášení České asociace pojišťoven (ČAP) na tento nápor připraveny. „Pojišťovny asociace mají dostatečnou kapacitu plně pokrýt zvýšenou poptávku po cestovním pojištění jak z hlediska objemu, tak i rozmanitosti potřeb jejich klientů,“ sdělila ČAP.

„Zájem o cestovní pojištění je zhruba stejný jako ve srovnatelném období loňského roku. Nárůst tradičně očekáváme s prázdninami,“ říká mluvčí České pojišťovny Václav Bálek. „Zájem klientů je setrvalý,“ souhlasí mluvčí Kooperativy Marek Vích.

Pojišťovna Allianz do konce dubna vybrala podle mluvčího Milana Káni na pojistném u cestovního pojištění proti roku 2005 o osm procent více. UNIQA pojišťovna navýšila za první čtyři měsíce prodej cestovního pojištění meziročně o pětinu. „Obecně je ale zájem klientů o cestovní pojištění v posledních letech v Česku stabilní a vstup země do Unie ho prakticky neovlivnil,“ upozorňuje mluvčí pojišťovny Petra Strejčková.

Nebývalý rozvoj zažívá letos internetový prodej cestovního pojištění. Za první čtyři měsíce roku uzavřela ČSOB Pojišťovna prostřednictvím internetu o 110 procent víc smluv než ve stejném období loni. „Zatímco ještě v roce 2003 se tento prodej pojištění pohyboval v desítkách smluv měsíčně, nyní již nejsou výjimkou měsíční prodeje v řádu tisíců smluv,“ tvrdí mluvčí pojišťovny Kateřina Hamerská.

Vích míní, že během dvou až čtyř let přijde doba, kdy se pro cestovní pojištění stane internet jedním z hlavních prodejních kanálů. Závisí to podle něj zejména na rychlosti růstu počtů přístupů na internet a zejména na tom, jak rychle se s ním v masivní míře lidé naučí pracovat a důvěřovat mu.

Členství Česka v Unii přineslo bezplatné zajištění nezbytných nároků na zdravotní péči poskytovanou českým občanům při pobytu v členských státech Unie. Veřejné zdravotní pojištění ale zdaleka nekryje veškerá rizika a výdaje, které jsou s poskytnutím zdravotní péče spojené. Není jím také hrazen převoz zraněných zpět do Česka nebo pojištění odpovědnosti za škodu.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče