Internet láká stále více lidí

12. června 2006, 00:00 - (čtk)
12. června 2006, 00:00

CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ Pojišťovny zaznamenávají letos zhruba stejný zájem o pojištění při cestách do zahraničí jako v minulých letech, ale mnohem více lidí si pojištění sjednává přes internet. U některých pojišťoven stoupl meziročně prodej tohoto pojištění o sto procent.

CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ

Pojišťovny zaznamenávají letos zhruba stejný zájem o pojištění při cestách do zahraničí jako v minulých letech, ale mnohem více lidí si pojištění sjednává přes internet. U některých pojišťoven stoupl meziročně prodej tohoto pojištění o sto procent.

Experti předpokládají, že v letní turistické sezoně letos vycestuje do zahraničí rekordní počet českých občanů. Pojišťovny jsou podle prohlášení České asociace pojišťoven (ČAP) na tento nápor připraveny. „Pojišťovny asociace mají dostatečnou kapacitu plně pokrýt zvýšenou poptávku po cestovním pojištění jak z hlediska objemu, tak i rozmanitosti potřeb jejich klientů,“ sdělila ČAP.

„Zájem o cestovní pojištění je zhruba stejný jako ve srovnatelném období loňského roku. Nárůst tradičně očekáváme s prázdninami,“ říká mluvčí České pojišťovny Václav Bálek. „Zájem klientů je setrvalý,“ souhlasí mluvčí Kooperativy Marek Vích.

Pojišťovna Allianz do konce dubna vybrala podle mluvčího Milana Káni na pojistném u cestovního pojištění proti roku 2005 o osm procent více. UNIQA pojišťovna navýšila za první čtyři měsíce prodej cestovního pojištění meziročně o pětinu. „Obecně je ale zájem klientů o cestovní pojištění v posledních letech v Česku stabilní a vstup země do Unie ho prakticky neovlivnil,“ upozorňuje mluvčí pojišťovny Petra Strejčková.

Nebývalý rozvoj zažívá letos internetový prodej cestovního pojištění. Za první čtyři měsíce roku uzavřela ČSOB Pojišťovna prostřednictvím internetu o 110 procent víc smluv než ve stejném období loni. „Zatímco ještě v roce 2003 se tento prodej pojištění pohyboval v desítkách smluv měsíčně, nyní již nejsou výjimkou měsíční prodeje v řádu tisíců smluv,“ tvrdí mluvčí pojišťovny Kateřina Hamerská.

Vích míní, že během dvou až čtyř let přijde doba, kdy se pro cestovní pojištění stane internet jedním z hlavních prodejních kanálů. Závisí to podle něj zejména na rychlosti růstu počtů přístupů na internet a zejména na tom, jak rychle se s ním v masivní míře lidé naučí pracovat a důvěřovat mu.

Členství Česka v Unii přineslo bezplatné zajištění nezbytných nároků na zdravotní péči poskytovanou českým občanům při pobytu v členských státech Unie. Veřejné zdravotní pojištění ale zdaleka nekryje veškerá rizika a výdaje, které jsou s poskytnutím zdravotní péče spojené. Není jím také hrazen převoz zraněných zpět do Česka nebo pojištění odpovědnosti za škodu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Máté nízké příjmy? Do penze odejděte už v prosinci
Jak prověřit (nejen investiční) firmu, která se vám nezdá
Dlužíte na zdravotním pojištění? Co dělat? Ošetří vás lékař?
Jak se nenechat nachytat na internetu
Chcete hlasovat v českých volbách ze zahraničí? Tak si pospěšte!
Auta
Audi A7 Sportback nové generace se představí ve čtvrtek.…
Kolik stojí provoz auta na daních? Stát si z vás ročně vezme desítky tisíc
Může být Volkswagen Amarok rychlejší než Golf GTI? Australané dokázali, že ano
Pět hrubých řidičských chyb, které vás mohou na silnici stát život
Opel Crossland X dostal originální verzi na LPG. Sportovec to ale nebude
Technologie
Intel chystá kvantové počítače. S centrem QuTech vyrobili 17 qubitů na jednom čipu
Huawei Mate 10: první dojmy z nové řady inteligentních phabletů (video)
Nahotinky jako vědecký projekt. PornHub na třídění videí využije umělou inteligenci
Navštivte jiné světy. V Google Mapách najdete i planety a měsíce
Sedm dopravních značek, které řidiči nejčastěji ignorují nebo chápou špatně
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít