Internet láká stále více lidí

12. června 2006, 00:00 - (čtk)
12. června 2006, 00:00

CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ Pojišťovny zaznamenávají letos zhruba stejný zájem o pojištění při cestách do zahraničí jako v minulých letech, ale mnohem více lidí si pojištění sjednává přes internet. U některých pojišťoven stoupl meziročně prodej tohoto pojištění o sto procent.

CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ

Pojišťovny zaznamenávají letos zhruba stejný zájem o pojištění při cestách do zahraničí jako v minulých letech, ale mnohem více lidí si pojištění sjednává přes internet. U některých pojišťoven stoupl meziročně prodej tohoto pojištění o sto procent.

Experti předpokládají, že v letní turistické sezoně letos vycestuje do zahraničí rekordní počet českých občanů. Pojišťovny jsou podle prohlášení České asociace pojišťoven (ČAP) na tento nápor připraveny. „Pojišťovny asociace mají dostatečnou kapacitu plně pokrýt zvýšenou poptávku po cestovním pojištění jak z hlediska objemu, tak i rozmanitosti potřeb jejich klientů,“ sdělila ČAP.

„Zájem o cestovní pojištění je zhruba stejný jako ve srovnatelném období loňského roku. Nárůst tradičně očekáváme s prázdninami,“ říká mluvčí České pojišťovny Václav Bálek. „Zájem klientů je setrvalý,“ souhlasí mluvčí Kooperativy Marek Vích.

Pojišťovna Allianz do konce dubna vybrala podle mluvčího Milana Káni na pojistném u cestovního pojištění proti roku 2005 o osm procent více. UNIQA pojišťovna navýšila za první čtyři měsíce prodej cestovního pojištění meziročně o pětinu. „Obecně je ale zájem klientů o cestovní pojištění v posledních letech v Česku stabilní a vstup země do Unie ho prakticky neovlivnil,“ upozorňuje mluvčí pojišťovny Petra Strejčková.

Nebývalý rozvoj zažívá letos internetový prodej cestovního pojištění. Za první čtyři měsíce roku uzavřela ČSOB Pojišťovna prostřednictvím internetu o 110 procent víc smluv než ve stejném období loni. „Zatímco ještě v roce 2003 se tento prodej pojištění pohyboval v desítkách smluv měsíčně, nyní již nejsou výjimkou měsíční prodeje v řádu tisíců smluv,“ tvrdí mluvčí pojišťovny Kateřina Hamerská.

Vích míní, že během dvou až čtyř let přijde doba, kdy se pro cestovní pojištění stane internet jedním z hlavních prodejních kanálů. Závisí to podle něj zejména na rychlosti růstu počtů přístupů na internet a zejména na tom, jak rychle se s ním v masivní míře lidé naučí pracovat a důvěřovat mu.

Členství Česka v Unii přineslo bezplatné zajištění nezbytných nároků na zdravotní péči poskytovanou českým občanům při pobytu v členských státech Unie. Veřejné zdravotní pojištění ale zdaleka nekryje veškerá rizika a výdaje, které jsou s poskytnutím zdravotní péče spojené. Není jím také hrazen převoz zraněných zpět do Česka nebo pojištění odpovědnosti za škodu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jaké je zadlužení českých domácností?
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Auta
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta…
Suzuki Swift Sport nové generace se ukazuje na prvním obrázku. Atmosféra je minulostí
Jaguar XJR575: Nejrychlejší verze modelu XJ v historii zvládne až 300 km/h
BMW slaví 40. let řady 7 výroční edicí. Vznikne pouze 200 exemplářů
Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných aut se zmenšuje
Technologie
Threadrippery budou nakonec bez chladiče. Možná jich nebude dost a další informace
Opera 48 developer přidává snímání webů. Nezvládne ale vyfotit celou stránku
Telegram 4.2 nabízí přepracovaný editor fotografií a samozničení multimédií po zobrazení
Které funkce budou odebrány z Windows 10 Fall Creators Update?
Seagate se vrací na trh běžných SSD, s diskem Nytro 141 pro PC, NAS a levné servery
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít