Internet láká stále více lidí

12. června 2006, 00:00 - (čtk)
12. června 2006, 00:00

CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ Pojišťovny zaznamenávají letos zhruba stejný zájem o pojištění při cestách do zahraničí jako v minulých letech, ale mnohem více lidí si pojištění sjednává přes internet. U některých pojišťoven stoupl meziročně prodej tohoto pojištění o sto procent.

CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ

Pojišťovny zaznamenávají letos zhruba stejný zájem o pojištění při cestách do zahraničí jako v minulých letech, ale mnohem více lidí si pojištění sjednává přes internet. U některých pojišťoven stoupl meziročně prodej tohoto pojištění o sto procent.

Experti předpokládají, že v letní turistické sezoně letos vycestuje do zahraničí rekordní počet českých občanů. Pojišťovny jsou podle prohlášení České asociace pojišťoven (ČAP) na tento nápor připraveny. „Pojišťovny asociace mají dostatečnou kapacitu plně pokrýt zvýšenou poptávku po cestovním pojištění jak z hlediska objemu, tak i rozmanitosti potřeb jejich klientů,“ sdělila ČAP.

„Zájem o cestovní pojištění je zhruba stejný jako ve srovnatelném období loňského roku. Nárůst tradičně očekáváme s prázdninami,“ říká mluvčí České pojišťovny Václav Bálek. „Zájem klientů je setrvalý,“ souhlasí mluvčí Kooperativy Marek Vích.

Pojišťovna Allianz do konce dubna vybrala podle mluvčího Milana Káni na pojistném u cestovního pojištění proti roku 2005 o osm procent více. UNIQA pojišťovna navýšila za první čtyři měsíce prodej cestovního pojištění meziročně o pětinu. „Obecně je ale zájem klientů o cestovní pojištění v posledních letech v Česku stabilní a vstup země do Unie ho prakticky neovlivnil,“ upozorňuje mluvčí pojišťovny Petra Strejčková.

Nebývalý rozvoj zažívá letos internetový prodej cestovního pojištění. Za první čtyři měsíce roku uzavřela ČSOB Pojišťovna prostřednictvím internetu o 110 procent víc smluv než ve stejném období loni. „Zatímco ještě v roce 2003 se tento prodej pojištění pohyboval v desítkách smluv měsíčně, nyní již nejsou výjimkou měsíční prodeje v řádu tisíců smluv,“ tvrdí mluvčí pojišťovny Kateřina Hamerská.

Vích míní, že během dvou až čtyř let přijde doba, kdy se pro cestovní pojištění stane internet jedním z hlavních prodejních kanálů. Závisí to podle něj zejména na rychlosti růstu počtů přístupů na internet a zejména na tom, jak rychle se s ním v masivní míře lidé naučí pracovat a důvěřovat mu.

Členství Česka v Unii přineslo bezplatné zajištění nezbytných nároků na zdravotní péči poskytovanou českým občanům při pobytu v členských státech Unie. Veřejné zdravotní pojištění ale zdaleka nekryje veškerá rizika a výdaje, které jsou s poskytnutím zdravotní péče spojené. Není jím také hrazen převoz zraněných zpět do Česka nebo pojištění odpovědnosti za škodu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Auta
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan.…
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet ukazuje, jak budou vypadat superluxusní elektromobily
Test na pondělí: BMW M550i xDrive M Performance
Technologie
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
QLED netáhne tak, jak by Samsung chtěl. Špičkové TV proto zlevňuje až o 25 000 Kč
ABBYY FineReader 14: zaostřeno na PDF (vyzkoušeno)
Microsoft dosáhl milníku. Hlas rozpozná stejně dobře jako člověk
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít