Interiér je zrcadlem osobnosti

09. května 2009, 00:00 - Renata Lichtenegerová
09. května 2009, 00:00

Minimalistické tvary, exotické dřeviny kombinované se sklem či kovem a důraz na uživatelský komfort. To jsou hlavní trendy v oblasti zařizování luxusních interiérů.

Autor: Jakub Stadler

To, čím se obklopujeme doma, vypovídá o našem vkusu a životním stylu. Se zařizováním běžné domácnosti vám pomohou prakticky všechny obchodní řetězce orientující se na prodej nábytku. Zatoužíte-li ale po něčem výjimečném, nezbude vám nic jiného než zamířit do interiérového studia. V Česku je jich několik stovek, větších i menších. K věhlasným patří například společnosti Stopka, Symerský či Poggenpohl.

Oproti „konfekčnímu“ nábytku v obchodních řetězcích nabízejí interiérová studia zcela individuální přístup ke každému klientovi, respektive k jeho domu či bytu. „Nenabízíme pouze konkrétní produkty, ale především ucelené služby,“ říká majitel společnosti Stopka Jiří Stopka.

Interiérová studia prezentují proslulé světové značky, které mnohdy určují trendy celé oblasti. Například společnost Symerský, která má showroom v Brně, zastupuje kuchyňské modulové systémy Schüller nebo značky COR, interlübke, a Dedon. Za individuální přístup a luxusní značky si zákazník samozřejmě připlatí. Ceny za zařízení místnosti prestižním interiérovým studiem se pohybují v řádech statisíců.

Zastavte se pro inspiraci u Stopky

Prodejní galerie Miele Center Stopka se nachází v pražské Klimentské ulici. Prostor je plný nablýskaných, originálních a moderních interiérů. Návštěvníci zde najdou řadu ptižních značek, jako jsou SieMatic, COR, interlübke, Rolf Benz, Dedon, Draenert a Armani/Casa. „Snažíme se klientům prezentovat co nejvíce nových produktů a ucelených konceptů a expozici neustále obnovujeme. Velké přestavby se dějí zhruba dvakrát ročně,“ říká Jiří Stopka.

Jednou ze značek, které se spolupodílejí na určování trendů v oblasti a které v tomto showroomu najdeme, je například kuchyňský nábytek SieMatic. „Vyniká uživatelským komfortem, širokou škálou designových řešení a inovativním přístupem,“ přibližuje Jiří Stopka. Mezi nejluxusnější kuchyně na trhu patří SieMatic S1. Budete-li mít chuť vařit a přitom poslouchat oblíbenou hudbu, sledovat televizi, číst recepty z internetu nebo posílat maily, aniž byste opustili prostor kuchyně, je pro vás Siematic S1 tou pravou volbou. Doba, kdy byla kuchyň oddělenou částí domova za zavřenými dveřmi, je podle Stopky dávno pryč. Trend otevřených kuchyní, který přišel společně s emancipací žen, rychlým životním stylem a rozvojem moderních technologií, dnes míří ještě dál. Kuchyň už prý není jen součástí interiéru, ale stává se jeho hrdým středobodem.

Porsche jako kuchyň

Zajímá vás, jak vypadá kuchyň za necelých pět milionů? K vidění je v novém Poggenpohl studiu Praha ve Vinohradské ulici. Kuchyně Porsche Design Kitchen P‘7340 je první, na čem oko zákazníka po vstupu do elegantního showroomu spočine. „Právě na ni směřuje většina prvních otázek. Lidé se ptají, co to je za kuchyň a kolik stojí,“ říká odborný prodejce a designér studia Lukáš Mašek. A dodává hned odpověď: „Jedná se o koncept určený především mužské klientele. Kuchyni navrhla ve spolupráci se značkou Poggenpohl společnost Porsche Design.“ Cílovou skupinou pro tuto kuchyni je podle něj muž, který má vztah k výjimečným věcem. „Například už jezdí v automobilu Porsche,“ říká Mašek. Dominantním materiálem této kuchyně je hliník kombinovaný se sklem. Kontrastem k těmto technickým materiálům jsou povrchy ze dřeva s texturou propůjčující kuchyni přirozenou a příjemnou atmosféru. Všechny spotřebiče jsou značky Miele. Rozhodnete-li se pro kuchyň Porsche Design Kitchen P‘7340, přizpůsobí ji designéři přímo vašemu domu či bytu. „Koncept a charakteristické prvky ale musejí být zachovány,“ přibližuje Mašek.

Moderní technologie nahradily úchytky

Všechny skříňky Porsche Design Kitchen se obejdou bez úchytek. To platí i pro většinu dalších kuchyní značky Poggenpohl vystavených v pražském interiérovém studiu. Díky vestavěnému dotykovému systému se skříňky a šuplíky lehkým tlakem otevřou a stejně i vrátí do původní pozice. Podobně, jako to známe u CD přehrávačů.

Kuchyňské studio Poggenpohl se rozléhá na celkové ploše 250 metrů čtverečních, na které je vystaveno pět modelů luxusních kuchyní odpovídajících současným trendům. K těm hlavním patří například spojení kuchyně s obývacím prostorem tak, aby se vzájemně prostupovaly a prolínaly. Dominantními materiály jsou zde speciální akrylát Parapan a vysoce lesklé plochy s polyuretanovým lakem v kombinaci s dýhami z exotických dřev. Poggenpohl patří mezi nestarší značky kuchyňského nábytku na světě. Její historie sahá do roku 1892.

V módě je nepodléhat trendům

Trendy v oblasti zařizování interiérů renomovaní výrobci každoročně prezentují na veletrhu Salone del Mobile v Miláně. Poslední se konal koncem dubna. Právě tam přední značky ukazují směr vývoje na další rok. „V posledních letech se trendy točí okolo několika prvků,“ říká Miloslav Zpěvák, ředitel brněnského showroomu interiérového studia EXX.

Moderními jsou nyní podle něho například minimalistické tvary, především kruhy a přírodní zaoblené křivky. Dále pak nejrůznější exotické dřeviny kombinované s materiály, jako jsou sklo, hliník či nerez.

„V kurzu jsou také subtilní rozměry a lehkost nábytku i svítidel. Vedle těchto kritérií je trendem i čím dál větší uživatelský komfort. Žádný přední výrobce se neobejde bez různých inteligentních mechanizmů pro otvírání, rozsvěcení a ovládání obecně,“ přibližuje Zpěvák. Zmiňuje také další trend, který sám sebe prakticky popírá. „Je to snaha o nadčasovost. Jde o to, aby nové modely vlastně žádným trendům nepodléhaly, aby si zachovaly nebo zvyšovaly svoji hodnotu i po mnoha letech, ne-li desetiletích,“ říká.

V oblasti zařizování luxusních interiérů je podle Zpěváka důležité klienta dobře poznat. „Je nutné pochopit jeho životní styl, zjistit, kde a jak tráví většinu svého času, zda má rodinu, zda přijímá doma rád návštěvy, nebo si chce zachovat soukromí, zda je moderní či spíše konzervativní,“ vysvětluje.

Společnost EXX má showroom mimo jiné v brněnské obchodní pasáži M-Palác. Dvoupatrový prostor vyniká originální hrou světel. Přízemí, které bylo slavnostně otevřeno loni v listopadu, prezentuje kuchyně značky Leicht. Horní část patří interiérovému nábytku a osvětlení. Celé studio je zařízeno v moderním stylu a jsou v něm vystaveny produkty předních světových značek, jako Cassina, Poliform, Royal Botania, Lucis nebo Intra.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče