Instalatér: Ford je držák

31. května 2004, 00:00 - Stranu připravil ERICH HANDL
31. května 2004, 00:00

I dodávky dnes rychle modelově stárnou. Potvrzuje to instalatér a topenář Milan Bubeník z Doks. Přestože mu čtyřletý Transit dobře slouží, už by si ho nekoupil.Topenář Bubeník si v roce 2000 přivezl nový Ford Transit. Pod kapotou silný diesel 2,5 litru, vzadu hodně prostoru, pod korbou zadní náhon.

I dodávky dnes rychle modelově stárnou. Potvrzuje to instalatér a topenář Milan Bubeník z Doks. Přestože mu čtyřletý Transit dobře slouží, už by si ho nekoupil.

Topenář Bubeník si v roce 2000 přivezl nový Ford Transit. Pod kapotou silný diesel 2,5 litru, vzadu hodně prostoru, pod korbou zadní náhon. Stroj vyvinul rychlost 130 kilometrů za hodinu. Instalatér z Doks, jenž ve své minifirmě zaměstnává ještě jednoho pomocníka, zaplatil v hotovosti 412 tisíc korun, na DPH mu vrátili devadesát tisíc. „Předtím jsem jezdil se Škodou 1203, připadalo mi to, jako když jsem přesedlal na stíhačku. Transit byl spolehlivý, nikdy mě nikde nenechal na holičkách. Prostě beran,“ míní Bubeník. „Auto je držákem dodnes, své si odjezdí, ale už bych rád přesedlal na lepší,“ dodává. Jaké jsou důvody? Tím hlavním je spotřeba ve výši deseti litrů nafty na sto kilometrů jízdy. V roce 2000 byla standardem, mezi dnešními stroji ale nemůže obstát. „Současné srovnatelné dodávky jezdí za sedm osm litrů, navíc už se hodně podobají osobním autům. Kamarád má Renault Traffic, ten má perfektně odhlučněnou kabinu, je to hotová limuzína.“ Ale nemusí to být renault, i nová generace transitů je podle Bubeníka už jiná. Především v tom, že nabízí přední i zadní náhon a motory s menší spotřebou. „Nestěžuji si - moje auto je tahoun, ne moc rychlé, ale dělané na sílu. To je v našem řemesle důležité. Na korbu se vejde všechno, včetně svářecích láhví. Ale už bych si ho asi dnes nekoupil, hlavně zadní náhon je v zimě nevýhodou,“ tvrdí instalatér. A pod kapotu by chtěl turbo, na delších trasách po dálnici se podle jeho názoru vyplatí. „S atmosférickým motorem se nedají dělat zázraky. I když mně to tak nevadí, ročně po okrese najedu pouhých osm tisíc kilometrů. “ uzavírá Milan Bubeník.

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

Ford Transit

Typ vozu třímístná dodávka

Rok výroby 2000

Motor diesel 2,5 litru

Spotřeba 10 l/100 km

Najeto kilometrů 26 000

Pořizovací cena 412 000 Kč

Zůstatková cena (odhad) 350 000 Kč

Spolehlivost* 100 %

*dle názoru uživatele

NOVOU, NEBO OJETOU DODÁVKU? Milan Bubeník má jasno: „Fungl novou bych už nekupoval, je to zbytečnost. Dnes lze koupit spolehlivý vůz za polovinu ceny nového.“

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít