Inspirace z I. republiky

09. června 2003, 00:00 - Připravil Zdeněk Kubín
09. června 2003, 00:00

Nepřemlouvat, ale přesvědčovat zákazníkaPředevším žádná prázdná slova! Nepřemlouvat znamená poznat svého zákazníka a přesvědčit ho zkušenostmi. To má umět každý dobrý prodavač a prodavačka na základě svých odborných znalostí.Jak přesvědčíte zákazníka?

Nepřemlouvat, ale přesvědčovat zákazníka

Především žádná prázdná slova! Nepřemlouvat znamená poznat svého zákazníka a přesvědčit ho zkušenostmi. To má umět každý dobrý prodavač a prodavačka na základě svých odborných znalostí.

Jak přesvědčíte zákazníka?

Nestačí osvojit si jen několik naučených vět a u každého zákazníka je beze změny opakovat. Jsou různé typy zákazníků. Snažte se přizpůsobit se během prodejního rozhovoru jejich různým povahám.

Zde jsou různé typy zákazníků:

Nesamostatný zákazník: Neřekne vám, co si přeje. Nabídněte mu proto zboží, o kterém se domníváte, že mu nejlépe poslouží. Několika určitými a jistými slovy řekněte zákazníkovi, proč právě to nebo ono zboží je pro něho nejvhodnější. Věcné a odborné důkazy mají být jádrem prodejního rozhovoru. Držte se jich a zákazník bude přesvědčen, že jste mu poradili dobře.

Nedůvěřivý zákazník: Takový zákazník vidí zpravidla v prodavači člověka, který mu chce něco vnutit. Zdůrazněte mu proto veškeré přednosti nabízeného zboží, co do jakosti i ceny. Z nedůvěry vytvořte přesvědčivou nabídkou důvěru. Zákazníci, jichž důvěry si získáte, rozšíří okruh vašich stálých zákazníků a přijdou vždy zase jen k vám.

Povídavý zákazník: Zapomene často při hovoru, že si něco přišel koupit. Zaveďte hovor na své zboží, na jeho výrobu, uveďte jeho přednosti a nízkou cenu, předložte zákazníkovi různé druhy k porovnání a doporučte nejvhodnější ke koupi.

Zákazník-znalec: Ten chce přesně vědět vše o zboží, které mu doporučujete. Jak se vyrábí, jaký je rozdíl v ceně atd. K uspokojení takového zákazníka je nutno použít všech odborných znalostí a vystříhat se povídání o věci, které nerozumíte. Kromě uvedených typů zákazníků přichází v úvahu ještě mnoho a mnoho jiných rozličných povah. Všechny však můžete uspokojit, když si uvědomíte, že je k tomu velmi dobrá pomůcka: opravdová snaha posloužit každému zákazníku.

Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín

Mohlo by vás zajímat

Finance
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Auta
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale…
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Seat Arona je přizvednutá Ibiza. Má být levnější než Juke
BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s displejem jako BMW řady 7
Technologie
Den D přišel. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur
Legendární John Romero prodává Dooma II. Na diskety se vám i podepíše
WhatsApp začíná podporovat posílání jakýchkoli typů souborů do velikosti až 128 MB
DVB-T2 ode dneška i v Plzni a Liberci. Síť je již dostupná pro 69 % populace
Windows Store přijde o mobilní edici Evernotu, ale přivítá grafický nástroj Paint.NET
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít