Article, show

Inspirace z I. republiky

09. června 2003, 00:00 - Připravil Zdeněk Kubín
09. června 2003, 00:00

Nepřemlouvat, ale přesvědčovat zákazníkaPředevším žádná prázdná slova! Nepřemlouvat znamená poznat svého zákazníka a přesvědčit ho zkušenostmi. To má umět každý dobrý prodavač a prodavačka na základě svých odborných znalostí.Jak přesvědčíte zákazníka?

Nepřemlouvat, ale přesvědčovat zákazníka

Především žádná prázdná slova! Nepřemlouvat znamená poznat svého zákazníka a přesvědčit ho zkušenostmi. To má umět každý dobrý prodavač a prodavačka na základě svých odborných znalostí.

Jak přesvědčíte zákazníka?

Nestačí osvojit si jen několik naučených vět a u každého zákazníka je beze změny opakovat. Jsou různé typy zákazníků. Snažte se přizpůsobit se během prodejního rozhovoru jejich různým povahám.

Zde jsou různé typy zákazníků:

Nesamostatný zákazník: Neřekne vám, co si přeje. Nabídněte mu proto zboží, o kterém se domníváte, že mu nejlépe poslouží. Několika určitými a jistými slovy řekněte zákazníkovi, proč právě to nebo ono zboží je pro něho nejvhodnější. Věcné a odborné důkazy mají být jádrem prodejního rozhovoru. Držte se jich a zákazník bude přesvědčen, že jste mu poradili dobře.

Nedůvěřivý zákazník: Takový zákazník vidí zpravidla v prodavači člověka, který mu chce něco vnutit. Zdůrazněte mu proto veškeré přednosti nabízeného zboží, co do jakosti i ceny. Z nedůvěry vytvořte přesvědčivou nabídkou důvěru. Zákazníci, jichž důvěry si získáte, rozšíří okruh vašich stálých zákazníků a přijdou vždy zase jen k vám.

Povídavý zákazník: Zapomene často při hovoru, že si něco přišel koupit. Zaveďte hovor na své zboží, na jeho výrobu, uveďte jeho přednosti a nízkou cenu, předložte zákazníkovi různé druhy k porovnání a doporučte nejvhodnější ke koupi.

Zákazník-znalec: Ten chce přesně vědět vše o zboží, které mu doporučujete. Jak se vyrábí, jaký je rozdíl v ceně atd. K uspokojení takového zákazníka je nutno použít všech odborných znalostí a vystříhat se povídání o věci, které nerozumíte. Kromě uvedených typů zákazníků přichází v úvahu ještě mnoho a mnoho jiných rozličných povah. Všechny však můžete uspokojit, když si uvědomíte, že je k tomu velmi dobrá pomůcka: opravdová snaha posloužit každému zákazníku.

Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Transfăgărășan s Mazdou MX-5 je zážitek, na jaký se jen tak…
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První majitelé se dočkají v říjnu
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Technologie
Velká aktualizace ovladačů u AMD. Mnohé novinky pro hráče, GPU Profiler pro vývojáře
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít