Inspirace z I. republiky

05. května 2003, 00:00 - Připravil Zdeněk Kubín, kubin@profit.cz
05. května 2003, 00:00

Deník výkladních vitrín obchodůJeden úspěšný obchodník přišel na velmi dobrou myšlenku: Aby se vyvaroval použití stejných dekoračních myšlenek, založil si "deník výkladů". Chtěl-li přesto někdy použít starých dekoračních pomůcek, věděl ihned, v jaké obměně má výklad dekorovat, aby se neopakoval.

Deník výkladních vitrín obchodů

Jeden úspěšný obchodník přišel na velmi dobrou myšlenku: Aby se vyvaroval použití stejných dekoračních myšlenek, založil si „deník výkladů“. Chtěl-li přesto někdy použít starých dekoračních pomůcek, věděl ihned, v jaké obměně má výklad dekorovat, aby se neopakoval. Jak používat tohoto deníku? Deník slouží především k nalepování fotografií každého výkladu. Pod každou se poznamenají ještě tyto údaje:

1. Datum.

2. Doba provozu výkladu.

3. Seznam dekoračních prostředků (látek, plakátů, hesel, štítků atd.) a schéma instalace elektrického osvětlení.

4. Základní myšlenka, podle níž byl výklad aranžován.

5. Úspěch výkladu.

Takto vedený deník je spolehlivým ukazatelem celé výkladové reklamy. Poskytuje dostatek různého materiálu pro budoucnost, a nutí obchodníka stále k lepšímu a účinnějšímu aranžování výkladních skříní.

Do jarních výkladů patří květiny!

Jarní nálada výkladu dá se nejlépe vyjádřiti květinami. Je skutečně zvláštní, že se dosud tak málo používá tohoto levného dekoračního prostředku. Často již pouhých několik květů, vhodně umístěných ve výkladě, zvedne značně jeho účinek. Není třeba umisťovati ve výkladech nákladné květinové výzdoby, které stojí nejen mnoho peněz, ale které odvádějí také zbytečně pozornost diváků od zboží na květiny. K zvýšení jarního vzhledu výkladu stačí menší, jednoduché květinové košíky nebo vázy s řezanými květinami, které se umístí buď na menším podstavci po stranách, nebo v pozadí výkladu tak, aby nezastiňovaly hlavní části výkladu s vystaveným zbožím. Květiny ve výkladě vyžadují ovšem trochu péče a dohledu. Nevyjímají se pěkně, když jsou zvadlé anebo když voda ve vázách je nečistá a kalná. Kromě užití ve výkladech hodí se květiny za dekoraci i dovnitř obchodu, kde pomohou vyplnit a zakrýt místa a kouty, jež se nehodí k uložení nebo vystavení zboží a které svou prázdnotou působí nepříznivě na návštěvníky obchodu.

Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost, nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového…
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Patentové skici odhalují malý dvoumístný sporťák značky Honda
Technologie
Aukro chystá změny. Na konci měsíce začne migrace a služba bude desítky hodin nedostupná
AMD se díky kryptotěžařům a Ryzenu dostalo v druhém čtvrtletí do zisku – tedy skoro
Objevily se výsledky Radeonů RX Vega v 3DMarku. Start prodejů přesně za dva týdny?
Skype 5.4 pro Linux přidává podporu pro skupinové videohovory
Nvidia už má Tesly s čipy Volta, rozdala první karty výzkumníkům umělé inteligence
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít