Inspirace z I. republiky

05. května 2003, 00:00 - Připravil Zdeněk Kubín, kubin@profit.cz
05. května 2003, 00:00

Deník výkladních vitrín obchodůJeden úspěšný obchodník přišel na velmi dobrou myšlenku: Aby se vyvaroval použití stejných dekoračních myšlenek, založil si "deník výkladů". Chtěl-li přesto někdy použít starých dekoračních pomůcek, věděl ihned, v jaké obměně má výklad dekorovat, aby se neopakoval.

Deník výkladních vitrín obchodů

Jeden úspěšný obchodník přišel na velmi dobrou myšlenku: Aby se vyvaroval použití stejných dekoračních myšlenek, založil si „deník výkladů“. Chtěl-li přesto někdy použít starých dekoračních pomůcek, věděl ihned, v jaké obměně má výklad dekorovat, aby se neopakoval. Jak používat tohoto deníku? Deník slouží především k nalepování fotografií každého výkladu. Pod každou se poznamenají ještě tyto údaje:

1. Datum.

2. Doba provozu výkladu.

3. Seznam dekoračních prostředků (látek, plakátů, hesel, štítků atd.) a schéma instalace elektrického osvětlení.

4. Základní myšlenka, podle níž byl výklad aranžován.

5. Úspěch výkladu.

Takto vedený deník je spolehlivým ukazatelem celé výkladové reklamy. Poskytuje dostatek různého materiálu pro budoucnost, a nutí obchodníka stále k lepšímu a účinnějšímu aranžování výkladních skříní.

Do jarních výkladů patří květiny!

Jarní nálada výkladu dá se nejlépe vyjádřiti květinami. Je skutečně zvláštní, že se dosud tak málo používá tohoto levného dekoračního prostředku. Často již pouhých několik květů, vhodně umístěných ve výkladě, zvedne značně jeho účinek. Není třeba umisťovati ve výkladech nákladné květinové výzdoby, které stojí nejen mnoho peněz, ale které odvádějí také zbytečně pozornost diváků od zboží na květiny. K zvýšení jarního vzhledu výkladu stačí menší, jednoduché květinové košíky nebo vázy s řezanými květinami, které se umístí buď na menším podstavci po stranách, nebo v pozadí výkladu tak, aby nezastiňovaly hlavní části výkladu s vystaveným zbožím. Květiny ve výkladě vyžadují ovšem trochu péče a dohledu. Nevyjímají se pěkně, když jsou zvadlé anebo když voda ve vázách je nečistá a kalná. Kromě užití ve výkladech hodí se květiny za dekoraci i dovnitř obchodu, kde pomohou vyplnit a zakrýt místa a kouty, jež se nehodí k uložení nebo vystavení zboží a které svou prázdnotou působí nepříznivě na návštěvníky obchodu.

Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít