I miniauto může mít verzi N1

09. června 2008, 00:00 - Erich Handl
09. června 2008, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - KIA PICANTO - Korejská Kia letos trhá prodejní rekordy s modelem střední třídy cee’d, který začal ohrožovat pozice Škody Octavia. Do třídy minivozů letos postavila další verzi levného modelu Picanto. Profit vyzkoušel vůz, který se prodává v nejlevnější verzi za 199 980  korun.

Pětidveřová miniauta, jako jsou například vozy z Kolína – Fiat Panda nebo Chevrolet Spark – zpravidla nemají podnikatelské verze N1, ale přesto slouží v mnoha firmách jako referentské nebo kurýrní vozy. Většinu z těchto aut u nás nabízejí asijské firmy, jednou z nich je korejská Kia, která loni prodala více než tisícovku vozů. Podnikatelům letos nabídla novou verzi nejmenšího modelu Picanto, která dokonce umožňuje odpočet DPH. Nízkou cenu tak lze snížit ještě skoro o pětinu.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Picanto nabízí podnikatelskou verzi N1, za přestavbu se platí 13 tisíc korun. Najde uplatnění v autopůjčovnách, u kurýrů, ve společnostech typu SOS Drink nebo jako referentský vůz ve střední firmě. Nabízí nízkou cenu, malou spotřebu a mrštnost v městském provozu. Počítat je ale třeba také se strohým interiérem a výbavou, v jejíž základní verzi chybí rádio, posilovač řízení, otáčkoměr nebo airbag spolujezdce. Záruka je stanovena na 3 roky nebo ujetí 150 tisíc kilometrů.

Co přináší další generace? Předchozímu modelu byl často vytýkán nepříliš povedený design a strohost interiéru. Díky letošnímu faceliftu ale auto ožilo, je robustnější, má svěží výraz a moderní křivky karoserie. Interiér se zdá být opticky větší, ale zůstal poněkud fádní. Kabina je obložená jednoduchými výlisky, situaci zachraňuje elegantní černá přístrojová deska s integrovaným (příplatkovým) rádiem.

S prostorem vpředu je to v 3,5 metru dlouhém picantu dobré, i když středová konzole trochu překáží pravému kolenu řidiče. Cestující vzadu se musejí jako v každém malém autě trochu uskromnit. Ani kufr není nic moc, má objem jen 157 litrů (po sklopení zadních sedadel 882 litrů). Naftový tříválec byl milým překvapením testu. Sice neoplýval tichostí, ale vozil nás svižným tempem, dobrým zátahem odspodu a s malou spotřebou nafty. Na sto kilometrů potřeboval méně než pět litrů tohoto dnes stále vzácnějšího paliva. Když bylo třeba, dokázal tunový vůz pohánět rychlostí přes 160 kilometrů v hodině. Ani dlouhá jízda po dálnici nebyla problémem, motor to vydrží a relativně komfortní podvozek dokáže posádku izolovat od nerovností asfaltu.

TECHNICKÉ ÚDAJE

model - Kia Picanto 1.1 CRDi Comfort Plus

  • * typ vozu - pětidveřový hatchback motor - tříválcový turbodiesel objem válců - 1,1 litru max. výkon - 75 kilowattů max. rychlost - 163 km/hod zrychlení 0-100 - 15,7 sekundy spotřeba - 4,2 l /100 km kufr - 157 litrů cena** - 339 980 Kč

Nejlevnější verze picanta zrovna nehýří výbavou. Obsahuje sice ABS a airbag řidiče, ale tím to končí. Není tam ani rádio, airbag pro spolujezdce je samozřejmostí až od výbavy comfort. V základu také například chybí posilovač řízení, což znamená velký handicap pro zájemkyně z řad něžného pohlaví. Kdo si ale připlatí, může mít v nejvyšší variantě Comfort Plus třeba vyhřívání sedadel nebo rádio s MP3 a přípojkou na přehrávač. Nejlépe vybavená naftová Kia ale už stojí dost peněz – vyjde na 339 980 korun, tedy zhruba na tolik, co nejlevnější cee’d.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče