Image a barvy

28. dubna 2003, 00:00 - Michal Zachar, konzultant osobní a firemní image
28. dubna 2003, 00:00

ImageNěkde jsem četla, že barvy působí na podvědomí člověka a na to, jak nás vnímají ostatní. Jakou roli hrají v celkové image?Hana J., PrahaBarvy určují celkové vyznění vašeho image. Největší vnímanou plochou na našem těle jsou barvy. Jejich správným použitím můžeme mnohé získat. I ztratit.

Image

Někde jsem četla, že barvy působí na podvědomí člověka a na to, jak nás vnímají ostatní. Jakou roli hrají v celkové image?

Hana J., Praha

Barvy určují celkové vyznění vašeho image. Největší vnímanou plochou na našem těle jsou barvy. Jejich správným použitím můžeme mnohé získat. I ztratit. V oblečení, líčení, vlasech a doplňcích se nedoporučuje kombinovat více, jak 3 různé barvy. Barvy rozdělujeme na: teplé (červená, oranžová, žlutá) a studené (zelená, modrá, fialová). Z těchto 6 základních spektrálních barev se skládá celý námi viděný a vnímaný svět. Velmi důležité je působení barev na lidskou psychiku. Barvy zasahují nejdříve naše podvědomí a tím přenášejí informace přímo do mozku bez jakýchkoli doplňujících verbálních informací. V podstatě vše, co bychom i chtěli skrýt, máme napsáno ve tváři, líčení, oblékání, stylu účesu. Možná více než jsme si schopni připustit. Chceme-li se prosadit, říci důrazně svůj názor, můžeme volit barvy energické. Pokud se snažíme spíše naslouchat, komunikovat, dejme přednost barvám tlumeným. Základem univerzální celosvětové působnosti barev (barvy se tak vlastně vyrovnají esperantu) je naše archetypální zkušenost (zažitá mnoha generacemi našich předků, je předávaná genomem člověka). Dalším prvkem působení barev na jednotlivce je jeho individuální výchova a prožitky spojené s dětstvím a mládím. Rozdílné použití barev detekujeme i v rámci jednotlivých kontinentů a kultur.

Základní rozdělení barev z hlediska našeho vnímání:

červená = energie, dravost, rychlost, výdrž, pudy

oranžová = projevit se, ukázat se, kreativita

žlutá = ego, já, síla

zelená = láska, síla, city

modrá = komunikace, důstojnost, konzervativní

fialová = intuice, vhled, pochopení

(www.vizazista.cz, www.imageaudit.info)

Nevíte si rady s módními trendy nebo si nejste jisti, co vaší firmě dodá šmrnc? Napište své dotazy vizážistovi a image poradci Michalu Zacharovi. Týdeník Profit Rubrika „Styl“ - poradna Vinohradská 1511/230, 100 00 Praha 10 e-mail: styl@profit.cz, vizazista@tiscali.cz

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Xiaomi by mohlo nabídnout bezdrátové nabíjení. Zapojilo se do vývoje Qi
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít