Ikony moderní doby v reklamě

03. března 2008, 00:00 - Radek Horáček
03. března 2008, 00:00

Využívat slavných a úspěšných osobností v reklamě je běžná praxe. Bývají většinou krásně vyfocené, stylizované, upravené a vyretušované. Většina takových počinů postrádá originalitu. Naštěstí, ne vždy.

Na dobré věci se vyplatí čekat

Jasná, průzračně jednoduchá a výborně zpracovaná tisková reklama, která staví na faktu, že každý, kdo si objedná pivo Guinness si musí chvíli počkat, než ho barman natočí. Proč z toho nevytvořit přednost? Tento inzerát dokazuje, že jednoduchý slogan je stále jednou z nejúčinnějších zbraní.

Jací jste, se skrývá uvnitř „Nenarodila se jako blondýna, ale byla z nich ze všech nejlepší“ – jací jste, se skrývá uvnitř. Jasné sdělení, nekomplikované zpracování, přímý odkaz na stopu, kterou za sebou zanechala Marilyn Monroe. Vtipné a velmi funkční.

Vyberte si

S tužkami BIC se můžete rozhodnout, kterou cestu si zvolíte. Spíše vizuálně zajímavá inzerce staví na známém faktu, že i zpěvačka Madonna chtěla být jeptiškou. Jenom se rozhodla jinak. A nejenom ve volbě barev.

Paris

Typografický inzerát postavený na pověsti moderní ikony číslo jedna, intelektuálně prý poněkud méně obdařené Paris Hilton. Co by asi Paris musela udělat, aby se dostala na stránky Mail and Guardian? Jasná myšlenka, vtipně zpracovaná a důkaz, že perfektní inzerát nemusí stát statisíce dolarů za focení na Tahiti.

Pocta Quentinu Tarantinovi

Přímá reference na obsah filmů Quentina Tarantina. Další skvělá ukázka toho, že je-li někdo opravdová ikona, stačí jej pouze citovat. V této verzi je to citace obrazová, jasná, výstižná a prokazující, že výrobku může posloužit stejně dobře, jako události, které je výrobek/výrobce sponzorem.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče