IHNed.cz: Intergram požaduje za poslech hudby ve služebním autě platit

MediaFax 14. listopadu 2011, 10:29
14. listopadu 2011, 10:29

Správce autorských práv Intergram chce poplatky za autorádia ve služebních vozech, soukromé účely se podle něj vztahují jen na vlastníka rádia. Dnes o tom informoval server iHNed.cz.

Foto: Profimedia.cz

Hudba nebo dopravní zpravodajství na služební cestě se bere jako samozřejmost, podnikatelům by se ale mohlo v budoucnu prodražit. Pokud přistoupí na žádost kolektivního správce autorských práv Intergram. Ten začal rozesílat dopisy žádající vedle poplatků za televizní a rozhlasové vysílání i takzvanou autorskou odměnu například právě za autorádia ve služebních vozech.

Pro firmy jde o dodatečný náklad v řádech tisíců korun ročně, Intergram však může vybrat miliony korun. Intergram svůj nárok opírá o posudek Ústavu práva autorského Právnické fakulty Univerzity Karlovy, z něhož údajně vyplývá, že veřejností je prakticky kdokoliv kromě samotného vlastníka rádia. Klíčový je totiž výklad pojmu „sdělování veřejnosti“.

Pokud je produkce z rádia veřejná, je z něj povinnost platit i autorský poplatek. “Každé užití díla nad rámec užití pro osobní potřebu lze považovat za užití dle autorského zákona,“ uvedl Petr Chmelíček z Intergramu. Odvolává se také na jiný komentář k autorskému zákonu, který napsali i autoři působící na zmíněném ústavu.

Podnikatelé se ale k žádosti Intergramu stavějí odmítavě. “Naše ochota platit je nízká, protože tyto záležitosti nevyužíváme k tvorbě zisku. Řádně platíme rozhlasové poplatky a tento požadavek mi nedává příliš smysl,“ sdělil například Jiří Siegmund, ředitel společnosti Taurid Ostrava, která dodává kontrolní a řídicí systémy.

Musíte si přečíst

Miliardový souboj o Prazdroj

Verizon dá 4,8 miliardy dolarů za jádro Yahoo

Střelec z Mnichova útok dlouho plánoval

Miroslav Zámečník: o věcech a lidech

O nějaké linky holt přijdeme, říká Pavel Krtek z ČD

Triky se spotřebou aneb Hlavně že to máte na papíru

Eva Liba: Snapchat nepochopí nikdo nad 30 let
Nejrychleji rostoucí sociální síť světa Snapchat sází jen na mladé, pro starší je extrémně nepřístupná. Microsoft ani Google to nedotáhli tak daleko, říká v pořadu Euro TV Eva Liba, social media manager společnosti Coca-Cola.
Zhlédnout další videa