I s kombíkem lze vozit topenářské kotle

26. dubna 2004, 00:00 - admin
26. dubna 2004, 00:00

LZE PODNIKAT V ČERNÉM ŘEMESLE S KOMBÍKEM NIŽŠÍ STŘEDNÍ TŘÍDY? MIROSLAV TRYZNA, JEDNATEL FIRMY, KTERÁ SE ZABÝVÁ VELKOOBCHODEM S TOPENÁŘSKÝMI POTŘEBAMI, HLEDAL PŘED NECELÝMI TŘEMI ROKY VÝKONNÉ AUTO, KTERÉ BY ZVLÁDLO OBTÍŽNÝ PODKRKONOŠSKÝ TERÉN A UVEZLO ALESPOŇ DVA PLYNOVÉ KOTLE.

S ČÍM PODNIKÁM Ale nesměla to být dodávka, vůz musel sloužit zároveň jako rodinný kočár. Volba padla na Škodu Octavia Combi. „Koupil jsem si verzi s 4×4, tedy s pohonem všech čtyř kol. Původně stála přes 800 tisíc korun, ale já ji jako již ojeté referenční auto koupil přímo ze Škody Auto za 610 tisíc korun. Bylo to i tak dost peněz, ale bydlím v Krkonoších a často potřebuji jezdit do kluzkých stoupání,“ říká Tryzna. A vyplatilo se. „Už jsem také zavážel zbožím restauraci, ke které nevyjely ani bavoráky. Pohon všech čtyř kol je v horách k nezaplacení. Vůz nemá montážní přepážku, a tak jsme nežádali zpět DPH, je to čistě civilní verze,“ dodává. Jak jde s octavií podnikání? „Dozadu lze naložit spoustu věcí, dva kotle se tam skutečně vejdou. Auto slouží většinu času pro převážení pasažérů, těžké věci vozíme v dodávce, ale když je třeba, naházím materiál do kombíku a jede se. Výhodou octavie oproti užitkovému autu je její rychlost a spotřeba. Jednou jsme jeli skoro přes celé Německo průměrnou rychlostí dvě stě kilometrů. Spotřeba? Osm litrů nafty na sto kilometrů. To žádný van neumí.“ Octavia, na jejímž počitadle kilometrů je nyní 93 000 kilometrů, ale má i své chyby - porouchanou elektroniku. „Centrální zamykání dveří se z ničeho nic spustí a zámky zaklapnou. Auto jde sice bez problémů odemknout, ale kdo může vědět , že se také neumí samo otevřít? To aby se ho člověk bál nechat stát na ulici,“ stěžuje si Miroslav Tryzna. Podle jeho slov také přestala fungovat signalizace zapnutých světel. TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA**

Škoda Octavia TDI, 4×4

Typ vozu kombi Typ motoru naftový turbodiesel Průměrná spotřeba 7,1 l/100 km Stav tachometru 93 000 km Zjištěné nedostatky zlobí elektronika Pořizovací cena 890 000 Kč Zůstatková cena 250 000 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Audi radikálně mění číselné značení modelů. Bude v tom…
Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry. Překvapením nebude ani jedna
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Technologie
Samsung představil Galaxy Note8. Posouvá laťku technické vyspělosti, ale i ceny
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Budoucí mobily budou mít vzadu hned tři velké objektivy
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít